QUOTE(Psychotron @ 22 April 2007, 16:37)

QUOTE(Inkku @ 22 April 2007, 16:29)

on tullut kokeiltua ahvenilla tuppeen nylkemistä, samoin kuin hauilla, mutta niissä tarvitaan kärsivällisyyttä.. tavallinen särki hajoaa käsiin niin helposti, että sen kanssa ei kannata nylkemistä kokeilla..
Juu, mutta kalannahasta oikein käsiteltynä saa vaikka mitä siistiä. Lompakon, puukontupen, silmälasikotelon... Semmoisen parkitseminen on vaan p*rkeleellistä puuhaa.
Käärmeen saa muuten tuppeen aika nätisti, sen nahka ei ole yhtään limainen vaikka moni niin luuleekin. Päinvastoin, se on aika kimmoisaa kamaa. Kerran kävi vaan aika herkusti, kun nyljin yhtä rantakäärmettä, joka oli joku tovi sitten aterioinut. Niistä sammakoista sai vielä ihan hyvin selvää...

Kyy kannattaa muuten parkita katajalla, saa kivan värin se sahalaita.

Milläs muuten pidät suomut kiinni? Ollaan käytetty pellavaöljyä, mikä on suht hyvä keino. Se pitää vaan uusia välillä, kun muuten se alkaa nitistyä ikävästi.
ei ole tullut talteen niitä nahkoja pahemmin otettua..

kun talossa oli useita kissoja ja siihen aikaan vielä meikäläisenkin huoneeseen pääsi menemään muutkin kuin minä, niin tahtoi minun projektit hyvin äkkiä olla roskapöntössä..
vielähän minulla olisi siellä se kukon nahka.. pitäisi vain keretä harjata siitä loput hiekat pois ja kiinnittää toinen siipi takaisin paikalleen..

siitä saisi seinälle kivan koristeen.. sitten joskus, kunhan on mahdollista pitää niitä tirppoja ympärivuoden, niin voi sitten kokeilla sitä kukon nahan käsittelyä uudemman kerran, kun on sulkapeite paremmassa kunnossa.. tämä, mistä nyljin nyt viime syksynä nahan kuivamaan, oli just sulkimassa, niin sillä ei ollut enää ollenkaan pitkiä pyrstösulkia, ja muutenkin sulkapeite ei ollut parhaimmasta päästä, mutta tulipahan kokeiltua nahan kuivaamista hiekalla ja suolalla.. taipuisaa ja kimmoisaa ei sillä menetelmällä nahasta saa.. mutta vieläpähän tuota kerkeää kokeilla sitten joskus myöhemminkin..