Help - Search - Members - Calendar
Full version: Yleistä höpinää, osa 3
NTFA Forums > Suomalaiset foorumit > Yleinen keskustelu
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
mikoel
Tulin foorumille ja aloin kuvitella että se oli uudistunut. Höh. Hupsu idea. On aika herätä... Auh.. Ei nipistys toiminut.
palaste
QUOTE(vmv-81 @ 29 March 2007, 13:43) *
Hyvää Joonanpäivää muuten Palasteelle! wave3.gif

Kiitos! En edes huomannut että minulla on nimipäivä ennen kuin luin sen lehdestä.
Protek
QUOTE(Inkku @ 29 March 2007, 17:43) *
QUOTE(Protek @ 29 March 2007, 18:38) *
QUOTE(Inkku @ 29 March 2007, 14:59) *
veljeni meinasi tehdä jotain todella typerää ja ajattelematonta.. dry.gif hän kertoi minulle tässä, kun tapasin hänet, että hän harkitsi vakavissaan takaavansa 2000€ lainan minulle auton ostoa varten shocked.gif

no ei siinä muuten mitään, mutta A) en ole aikeissa vaihtaa autoa, B) en halua enää lisä rasitteeksi lainaa C) olen ajanut kyseisellä autolla ja se ei todellakaan ole auto minun makuuni D) kaikki sen auton kyydissä olleet ihmiset, on olleet jonkun sortin tupakoitsijoita ja he ovat myös tupakoineet autossa sisällä angry.gif E) en voi sietää wunderbaum kuusien hajua ja se haju on iskostunut sen auton sisuksiin pysyvästi.. AARGH..!! ravingmad.gif

milloinkahan koittaa se aika, jolloin minunkin toiveeni otetaan huomioon näissä asioissa.. ravingmad.gif

Eikä se varmaankaan taida olla punainen? tongue.gif

valkea kolari mersu.. dry.gif pah.. kumma kun ei yksintein myrkyn vihreä ruosteinen lada crazy3.gif

Vanhat Latzathan on kulttikamaa nykyisin. tongue.gif

Kiva fiitsöri muuten tässä uudessa foorumissa, että se automaattisesti mergeää kaksi peräkkäistä postausta yhdeksi. => Ei tule tuplapostauksia.
Inkku
QUOTE(Protek @ 29 March 2007, 19:47) *
QUOTE(Inkku @ 29 March 2007, 17:43) *
QUOTE(Protek @ 29 March 2007, 18:38) *
QUOTE(Inkku @ 29 March 2007, 14:59) *
veljeni meinasi tehdä jotain todella typerää ja ajattelematonta.. dry.gif hän kertoi minulle tässä, kun tapasin hänet, että hän harkitsi vakavissaan takaavansa 2000€ lainan minulle auton ostoa varten shocked.gif

no ei siinä muuten mitään, mutta A) en ole aikeissa vaihtaa autoa, B) en halua enää lisä rasitteeksi lainaa C) olen ajanut kyseisellä autolla ja se ei todellakaan ole auto minun makuuni D) kaikki sen auton kyydissä olleet ihmiset, on olleet jonkun sortin tupakoitsijoita ja he ovat myös tupakoineet autossa sisällä angry.gif E) en voi sietää wunderbaum kuusien hajua ja se haju on iskostunut sen auton sisuksiin pysyvästi.. AARGH..!! ravingmad.gif

milloinkahan koittaa se aika, jolloin minunkin toiveeni otetaan huomioon näissä asioissa.. ravingmad.gif

Eikä se varmaankaan taida olla punainen? tongue.gif

valkea kolari mersu.. dry.gif pah.. kumma kun ei yksintein myrkyn vihreä ruosteinen lada crazy3.gif

Vanhat Latzathan on kulttikamaa nykyisin. tongue.gif

Kiva fiitsöri muuten tässä uudessa foorumissa, että se automaattisesti mergeää kaksi peräkkäistä postausta yhdeksi. => Ei tule tuplapostauksia.

ja ainakaan vielä ei ole heittänyt herjaa, että olisi liikaa hymiöitä.. evillaugh.gif
Inkku
olen liian kiltti ihminen.. sad.gif pitäisi olla meikäläiselläkin vissiin joku takapiru vastaamassa toisinaan puhelimeen, ettei ei tänään.. ei nyt.. *syvä huokaus..* sad.gif
Huhuu
pitipä minunkin sitten tulla kokeilemaan uudistunutta foorumia, olipas tämä lainaaminen kovin vaikeaa kun sitä ei klilkattukaan lainattavan postin ylä- vaan alareunasta shocked.gif

QUOTE(Protek @ 29 March 2007, 18:47) *

niin, sitä vaan että me olemme suomessa ja puhumme suomea, joten "fiitsöri" ja "mergeää" -voivat otta jonkulle vahvasti hermoon vaikka niiden merkitykset tajuaakin hmmm.gif muinainen äidinkielenopettajani on varmaan opettanut minut liian hyvin evillaugh.gif
Inkku
olipa jännittävä päivä.. dry.gif ensin alkoi päähän koskemaan, siten navetasta karkasi arviolta 14 emolehmää.. +sonni ja kaksi emoista juuttui lantalaan, mutta onneksi ne pääsi omin avuin kuitenkin irti.. noh.. päänsärky villiintyi entisestään ja kun kävin kahvilla, tuli puhelin soitto.. Iisalmen poliisista päivää.. blink.gif ensi viikolla selviää.. tartteeko minun mennä kirjottamaan joku ihmeen lausunto vielä tuostakin.. *ei en minä ole tietääkseni tehnyt mitään pahaa, kerron siitä sitten joskus..* siinä sitten hiimailin valvonta kopille missä majailen navetalla ja matkalla sinne tuli vielä kylmä ja sitten kun käperryin sikiöasentoon peiton mutkaan uikuttamaan yawn.gif , nousi vielä kuume ja siinä sitten menikin parituntia, että sain päänsäryn loppumaan ja ettei paleltanut enää niin paljoa.. päivä ruualta saikin sitten juosta suoraan takaisin navettaan, missä yksi emolehmä oli poikinut ja työntänyt kohtunsa ulos.. shocked.gif

nooh.. saatiin se emo sitten poikimakarsinaan ja eläinlääki käski laittaa sille narupäitset päähän, että se olisi helpompi hallita ja ettei se pyöriessään rikkoisi kohtuaan.. helpommin sanottu kuin tehty.. emo tietty kimpaantui karsinaan menosta ja hetken aikaa oli melko lähellä, etten saanut sylintäydeltä kiukkuista emolehmää.. black_eye.gif
lopulta sitten eläinlääkärikin saapui ja saatiin porukalla emo rauhoittumaan ja eläinlääkäri pääsi tunkemaan kohdun sinne, mistä se oli tullutkin.. happy.gif

nyt tässä valvon sitten pitkin yötä, että josko siellä joku toinenkin vielä poikisi ja että tämä nyt hoidettu emo ei ala rikkoa paikkoja tai tapa vasikkaansa.. hmmm.gif

vielä meinaa koskea niveliin ja muualle kroppaan ja meikäläisellä se on sen merkki, että kuume on vielä tulossa takaisin.. tuleepa kerta kaikkisen iiiiihana yö tästäkin.. cry3.gif
Protek
QUOTE(Huhuu @ 30 March 2007, 17:41) *
pitipä minunkin sitten tulla kokeilemaan uudistunutta foorumia, olipas tämä lainaaminen kovin vaikeaa kun sitä ei klilkattukaan lainattavan postin ylä- vaan alareunasta shocked.gif

niin, sitä vaan että me olemme suomessa ja puhumme suomea, joten "fiitsöri" ja "mergeää" -voivat otta jonkulle vahvasti hermoon vaikka niiden merkitykset tajuaakin hmmm.gif muinainen äidinkielenopettajani on varmaan opettanut minut liian hyvin evillaugh.gif

Sori, nokia-insinörtti minussa pääsee välillä ääneen. blink.gif sorry.gif tongue.gif

Niin, ja minun äikänopettajani on opettanut minut aloittamaan virkkeen isolla kirjaimella ja lopettamaan pisteeseen. wink2.gif
Inkku
QUOTE(Protek @ 31 March 2007, 00:40) *

Niin, ja minun äikänopettajani on opettanut minut aloittamaan virkkeen isolla kirjaimella ja lopettamaan pisteeseen. wink2.gif

hih.. minun kirjoitus tyyli sai lähinnä opettajan otsasuonet pullottamaan ja sykkimään jännästi.. evillaugh.gif
Huhuu
QUOTE(Protek @ 30 March 2007, 23:40) *

Sori, nokia-insinörtti minussa pääsee välillä ääneen. blink.gif sorry.gif tongue.gif

No joo, en minä nyt ketään syö sen takia jos ne käyttävätkin "epäsuomea", pisti vain silmään. tongue.gif

Ja kyllä minäkin lauseet yleensä aloitan isolla kirjaimella ja lopetan pisteeseen...silloin kun kirjoitan ihan "kunnollista" tekstiä, en vaan suhtaudu oikeinkirjoitussääntöihin nettifoorumeilla niin vakavasti evillaugh.gif
Osku
QUOTE(Huhuu @ 31 March 2007, 14:16) *
Ja kyllä minäkin lauseet yleensä aloitan isolla kirjaimella ja lopetan pisteeseen...silloin kun kirjoitan ihan "kunnollista" tekstiä, en vaan suhtaudu oikeinkirjoitussääntöihin nettifoorumeilla niin vakavasti evillaugh.gif

Itse taas pidän sitä kohteliaana muita palstaa lukevia kohtaan, että kirjoittaa mahdollisimman selkeästi ja oikein. Mutta minä olenkin innocent.gif enkä evillaugh.gif

Osa näistä hymiöistä aiheuttaa kyllä lievähköä päänsärkyä, ainakin isommissa määrin. Suosittelen pidättyvyyttä niiden käytössä, ettei minun tarvitse pyytää Larsia pistämään niiden määrää koskevaa rajoitusta takaisin. Viestini vakavuuden jätän lukijoiden omaksi pohdittavaksi.
Inkku
QUOTE(Osku @ 31 March 2007, 15:02) *

Itse taas pidän sitä kohteliaana muita palstaa lukevia kohtaan, että kirjoittaa mahdollisimman selkeästi ja oikein. Mutta minä olenkin innocent.gif enkä evillaugh.gif

Osa näistä hymiöistä aiheuttaa kyllä lievähköä päänsärkyä, ainakin isommissa määrin. Suosittelen pidättyvyyttä niiden käytössä, ettei minun tarvitse pyytää Larsia pistämään niiden määrää koskevaa rajoitusta takaisin. Viestini vakavuuden jätän lukijoiden omaksi pohdittavaksi.

nooh.. se on sitä uusian hymiöiden käytön alku huumaa.. wink2.gif kyllä se siitä sitten asettuu.. aikanaan.. evillaugh.gif
mikoel
Huh... Tuo nimijuttu oli kyllä aikamoinen. Luoja, meinasin saada sydärin.
Inkku
hetken aikaa meinasin jo olla minäkin huolissani, mutta olin kai liian väsynyt, että tieto olisi mennyt heti perille asti.. ja sitten jo muistinkin mikä päivä oli biggrin.gif

viikon päivät tosin oli eilen hakusessa pariin otteeseen, kun sotkee hieman päivä järjestystä tuo öisin heräily ja päivisin torkkuminen.. jos minulle olisi eilen tullut silmät kirkkaana väittämään, että on keskiviikko, niin minuahan olisi viety kuin pässiä narussa.. crazy2.gif

Edit: kiintoisaa.. eilen nitkahtaneessa ranteessa tuntuu ja osittain näkyy sellainen jännän näköinen pakkula, mutta kipua ei tunnu.. blink.gif
jos pitäisin kelloa oikeassa kädessä, minun pitäisi joko löysätä ranneketta, tai ottaa kello pois.. hmmm.gif
tuossa sitten aamupäivällä puoli-unessa käsiä pestessä kattoin, että ompahan pahuksen iso ja sinnikäs lanta tahra käsivarressa.. sitten tulin siihen tulokseen, että koska se ei lähde pesemällä, eikä pyyhkeellä hankaamalla pois ja painaessa siihen sattuu, niin sen on pakko olla sitten mustelma biggrin.gif
Inkku
vedin just äsken ~40kg vasikan ulos emostaan, kun sen vasikan jalat oli alkuun väärässä asennossa ja emo ei jaksanut enää kunnolla ponnistaa siinä vaiheessa, kun sain jalat siten, kuin niiden pitäisi olla.. meinasi kirjaimellisesti loppua itteltäkin kunto kesken, kun vedin 20min vasikkaa emon työntöjen tahdissa.. crazy2.gif

nyt voisi jo varmaan mennä muutamaksi tunniksi nukkumaan yawn.gif huomenna saattaapi olla paikat kipeänä, mutta oli se sen arvoista.. nyt on yhteensä 30 vasikkaa saatu jo hengissä maailmaan happy.gif ja vielä olis 41 vasikkaa tulossa crazy2.gif

jep jep.. semmostahan se on.. happy.gif

sleeping.gif
Protek
QUOTE(Inkku @ 2 April 2007, 03:59) *
vedin just äsken ~40kg vasikan ulos emostaan, kun sen vasikan jalat oli alkuun väärässä asennossa ja emo ei jaksanut enää kunnolla ponnistaa siinä vaiheessa, kun sain jalat siten, kuin niiden pitäisi olla.. meinasi kirjaimellisesti loppua itteltäkin kunto kesken, kun vedin 20min vasikkaa emon työntöjen tahdissa.. crazy2.gif

nyt voisi jo varmaan mennä muutamaksi tunniksi nukkumaan yawn.gif huomenna saattaapi olla paikat kipeänä, mutta oli se sen arvoista.. nyt on yhteensä 30 vasikkaa saatu jo hengissä maailmaan happy.gif ja vielä olis 41 vasikkaa tulossa crazy2.gif

jep jep.. semmostahan se on.. happy.gif

sleeping.gif

Oletko jo harkinnut ilmoittautumista Maajussille morsian -ohjelmaan, kun ilmeisesti vissiin etsivät sekä isäntiä että emäntiä tänä vuonna (ellen nyt sitten ihan väärin ole ymmärtänyt)? wink2.gif
Inkku
QUOTE(Protek @ 3 April 2007, 16:02) *
Oletko jo harkinnut ilmoittautumista Maajussille morsian -ohjelmaan, kun ilmeisesti vissiin etsivät sekä isäntiä että emäntiä tänä vuonna (ellen nyt sitten ihan väärin ole ymmärtänyt)? wink2.gif

biggrin.gif taidampa jättää väliin..

tänään pääsin muuten rälläkällä leikkaamaan terästä seitsemän vuoden tauon jälkeen.. ja jälki oli kyllä aika karua.. blush2.gif ja ei mennyt yhtään paremmin moottorisahan kanssa.. bensa loppui, ennekuin kerkesin edes mitään sahata.. angry.gif

ja onnistuin tempasemaan itteäni paksulla riimulla päin näköä.. silmälasit ei menny rikki, mutta poskeen jäi aika kiintoisan oloinen tumma jälki huh.gif
palaste
Nykyään tunnen kaksi Laitista. Mutta eivät taida olla sukua kun toinen asuu Turussa ja toinen Tampereella. Eivät sentään niinkuin isäni (asuu Helsinigissä), hänen pikkusiskonsa (asuu Turussa) ja isosiskonsa (asuu Tampereella).
Inkku
mahtavaa.. olen pudottanut vaihteeksi kännykän jonnekkin >.<*

ei siinä muuten mitään, mutta kun ei ole ittellä harmainta hajua, että onko se pudonnut ulos, vai onko se talossa vai sitten jossain ihan muualla >.<* kerkele..!!

ei kai se auta, kuin lähteä sitä vielä tuolta ulkoa jostain katselemaan.. >.<*

edit: LÖYTYI..!! biggrin.gif oli tosin himpun verran liian lähellä vesirapakkoa ja kännykän taka kuoressa pieni jälki, mutta pää asia, että se riivatun kapula sentään löytyi happy.gif
Inkku
viime yönä myrskysi ja sähkötkin oli jonkun tunnin poissa.. toinen työntekijä kysyi, että eikö minun untani häirinnyt se osittain irti olevien kattopeltien pauke, kun majailen siellä yläkerran valvontakopissa.. tuumasin siihen, että jos minä en havahdu siihen, että Traktorista pudotetaan ketjut pois siinä oven takana tai siihen, että siinä seinän takana ajetaan emoille apevaunulla rehua, niin tuskimpa minä nyt pieneen irtonaisten kattopeltien kolinaan havahdun syyttä suotta tongue.gif

eivaan ihan tosissaan, nukuin tuossa viikolla yhden yön kotona ja hyvä kun unta sain, kun oli niin pahuksen hiljaista.. unsure.gif
tässä on kuitenkin ennättänyt jo tottua siihen, että useamman sadan kilon painoiset emot mellastaa yötä päivää pihatossa valtoimenaan.. blush2.gif sonnit on jo omissa karsinoissa, mutta eipä se emojen vauhtia paljoa hidasta..

ja uhmasin huonoa tuuria evillaugh.gif m kuljin toistuvasti tikkaiden ali.. ja kaadoin mukillisen maitoa pöydälle.. biggrin.gif viimeksi olen lotrannut samalla tavoin maidon kanssa ylä-asteella blink.gif
palaste
Uusimassa Aku Ankassa oli sarja Agricolan suomella. Koska sitä on hieman hankala ymmärtää, niin tässä ensimmäinen sivu selkokielellä.
Inkku
QUOTE(palaste @ 5 April 2007, 19:07) *
Uusimassa Aku Ankassa oli sarja Agricolan suomella. Koska sitä on hieman hankala ymmärtää, niin tässä ensimmäinen sivu selkokielellä.
*-snips-*

ahaa.. en olekkaan lukenut vielä uusinta.. tuolla kai se jossain kassin pohjalla on uusimman Roope Sedän kanssa blink.gif

ai joo.. olin taas ilkeä ja paha ihminen puhelin myyjiä kohtaan.. toiselle vastasin suoraan, ettei kysienen lehti ole lantinkaan väärä ja toinen ilmeisesti luopui toivosta saada minulle myydyksi lehti sen jälkeen, kun kerroin just tarkkailevani erästä emolehmää joka hyvällä ruokahalulla söi istukkaa poikimisensa jälkeen.. biggrin.gif

pahus kun yksi vasikka pääsi potkaisemaan tuoho rintapieleen.. tulee hyvä mustelma siihenkin.. sitä se tiesi se tikkaiden alitse kulkemine.. hmmm.gif
Huhuu
QUOTE(Osku @ 31 March 2007, 14:02) *

No, kyllä minäkin yleensä huomioin kanssakirjoittajat - pysymällä poissa palstoilta =P

Inkku
pahus.. toivoisin kyllä tosissaan, että Suomen ja Ruotsin välillä olisi maareitti myös alempana, kuin vain Oulun takana.. sad.gif

heh.. tuli äsken liikuttua turhankin rivakkaan, kun housun saumaa kiinnipitävä tärkeähkön oloinen lanka jäi ruokintapöydän putkeen kiinni.. blush2.gif onneksi olin tuonut jo aikaisemmin vara pöksyt valvontakopille, niin ei nyt nolota niin paljoa.. biggrin.gif
palaste
QUOTE(Inkku @ 8 April 2007, 19:11) *
pahus.. toivoisin kyllä tosissaan, että Suomen ja Ruotsin välillä olisi maareitti myös alempana, kuin vain Oulun takana.. sad.gif

Itse asiassa, Suomen ja Ruotsin välistä maarajaa löytyy ihan etelästäkin. Ahvenanmaan läntisin saari, Märket, on puoliksi Suomea, puoliksi Ruotsia. Mutta se ei taida auttaa tässä asiassa yhtään...
Inkku
QUOTE(palaste @ 8 April 2007, 20:07) *

Itse asiassa, Suomen ja Ruotsin välistä maarajaa löytyy ihan etelästäkin. Ahvenanmaan läntisin saari, Märket, on puoliksi Suomea, puoliksi Ruotsia. Mutta se ei taida auttaa tässä asiassa yhtään...

ei.. ei se nyt oikein asiassa auta.. wink2.gif jos tuossa olisi joku maareitti, että autolla pääsisi, niin ei olisi minullekkaan ollut temppu eikä mikään lähteä piipahtamaan Knivstassa..
palaste
QUOTE(Inkku @ 8 April 2007, 20:48) *

ei.. ei se nyt oikein asiassa auta.. wink2.gif jos tuossa olisi joku maareitti, että autolla pääsisi, niin ei olisi minullekkaan ollut temppu eikä mikään lähteä piipahtamaan Knivstassa..

Asiasta muistui mieleeni eräs netistä lukemani juttu, että joku amerikkalainen kertoi että hänen on vaikea saada lentolippuja Jenkeistä Britanniaan. Naapurin täti kysyi "mikset vain aja sinne?" Tyyppi katsoi virnistikö täti, mutta ei, ihan vakavissaan se oli. Tietäähän sen, ettei jenkeillä maantiede ihan hallussa ole, mutta että joku ei ole kuullut valtameristä.
Inkku
QUOTE(palaste @ 8 April 2007, 20:57) *
QUOTE(Inkku @ 8 April 2007, 20:48) *

Asiasta muistui mieleeni eräs netistä lukemani juttu, että joku amerikkalainen kertoi että hänen on vaikea saada lentolippuja Jenkeistä Britanniaan. Naapurin täti kysyi "mikset vain aja sinne?" Tyyppi katsoi virnistikö täti, mutta ei, ihan vakavissaan se oli. Tietäähän sen, ettei jenkeillä maantiede ihan hallussa ole, mutta että joku ei ole kuullut valtameristä.

biggrin.gif heh.. tässä sitä voikin nyt sitten lähteä hyvillä mielin tsekkaamaan miten emolehmät ja vasikat voivat.. *enää ei puutu kuin 29 vasikkaa ja sitten on kaikki emot poikineet ja tämäkin työkomennus on ohi sad.gif *
Psychotron
*huoh* No niin, täällä taas. Muutto on mukamas takanapäin, mutta jätesäkkien ja pahvilaatikoiden viidakossa täällä vielä eletään. 90% boteista on viimein ihan oikeasti esillä, ja loputkin ovat työn alla. Sain uusia vitriinejä, tällä hetkellä on käytössä neljä erikokoista ja -näköistä.
Muuton päätöksestä huolimatta en taida enää päästä pyörimään täällä entiseen malliin. Elämä tuntuu tuovan mitä kummallisimpia vaihtoehtoja ja tilanteita eteen tällä hetkellä, ja nettiaika on jäämässä todella vähiin noin niinkuin kokonaisvaltaisesti. En kuitenkaan ole teitä hylkäämässä, ja pyrin pysymään kärryillä mistä täällä on puhe. En vain ehdi enää osallistumaan höpinöihin kuten ennen, ainakaan toistaiseksi. Lähipäivät pyrin kuitenkin olemaan tiiviihkösti täällä jo pelkästään aika usean keskeneräisen diilinkin takia. Sitäpaitsi eihän sitä osaa ilman teitä enää ollakaan. biggrin.gif
palaste
QUOTE(Psychotron @ 10 April 2007, 00:27) *
*huoh* No niin, täällä taas. Muutto on mukamas takanapäin, mutta jätesäkkien ja pahvilaatikoiden viidakossa täällä vielä eletään. 90% boteista on viimein ihan oikeasti esillä, ja loputkin ovat työn alla. Sain uusia vitriinejä, tällä hetkellä on käytössä neljä erikokoista ja -näköistä.
Muuton päätöksestä huolimatta en taida enää päästä pyörimään täällä entiseen malliin. Elämä tuntuu tuovan mitä kummallisimpia vaihtoehtoja ja tilanteita eteen tällä hetkellä, ja nettiaika on jäämässä todella vähiin noin niinkuin kokonaisvaltaisesti. En kuitenkaan ole teitä hylkäämässä, ja pyrin pysymään kärryillä mistä täällä on puhe. En vain ehdi enää osallistumaan höpinöihin kuten ennen, ainakaan toistaiseksi. Lähipäivät pyrin kuitenkin olemaan tiiviihkösti täällä jo pelkästään aika usean keskeneräisen diilinkin takia. Sitäpaitsi eihän sitä osaa ilman teitä enää ollakaan. biggrin.gif

Mukavaa että olette saaneet muuton hoidettua, ainaski enimmäkseen. Minnespäin muutitte? Ihan Turun ydinkeskustaanko, vaiko vähän kauemmas?
Inkku
QUOTE(Psychotron @ 10 April 2007, 00:27) *

no sehän on hienoa.. smile.gif mikään ei ole niin rasittavaa, kuin muutto joka venyy ja venyy.. hmmm.gif olen pqri kertaa ollut semmoisessa osallisena ja lopulta ei enää tiennyt, onko viemässä tavaraa vanhasta kämpästä uuteen vai uudesta vanhaan.. crazy2.gif

Muuton päätöksestä huolimatta en taida enää päästä pyörimään täällä entiseen malliin. Elämä tuntuu tuovan mitä kummallisimpia vaihtoehtoja ja tilanteita eteen tällä hetkellä, ja nettiaika on jäämässä todella vähiin noin niinkuin kokonaisvaltaisesti. En kuitenkaan ole teitä hylkäämässä, ja pyrin pysymään kärryillä mistä täällä on puhe. En vain ehdi enää osallistumaan höpinöihin kuten ennen, ainakaan toistaiseksi.

no sehän on ikävää, mutta eipähän sitä aina voi tietää mitä elämä tarjoaa.. huh.gif

Lähipäivät pyrin kuitenkin olemaan tiiviihkösti täällä jo pelkästään aika usean keskeneräisen diilinkin takia. Sitäpaitsi eihän sitä osaa ilman teitä enää ollakaan. biggrin.gif

heh heh hee evillaugh.gif
Inkku
AARGH..!! >.<* *Greenstuff vs Inkku 1-0 *

edit..

AARGH AARGH AARGH..!! >.<* *Greenstuff vs Inkku 2-0 *

ravingmad.gif
Psychotron
QUOTE(palaste @ 10 April 2007, 08:31) *
Mukavaa että olette saaneet muuton hoidettua, ainaski enimmäkseen. Minnespäin muutitte? Ihan Turun ydinkeskustaanko, vaiko vähän kauemmas?

Kadun toiselle puolelle, parinsadan metrin päähän. biggrin.gif

Itseasiassa tuollainen on oikein helkkarin rassaavaa, vaikka luulisi homman olevan juuri päinvastoin. Mutta noin lähelle muutettaessa ei juuri autoa käytä, jolloin roudaamisen määrä moninkertaistuu.
Meillä kävi vielä niin surkea mäihä, että sen lisäksi että muutto kesti päiviä, minulla oli inventaario töissä, plus kaudenmuutos uuden tavaran puolella, mikä tarkoittaa talvikamat vek, kesäkamat esiin. Se tarkoitti kirjaimellisesti tällaista päiväohjelmaa kahdelle viikolle: Aamulla töihin, jossa raahaan selkä vääränä roinaa koko päivän. Kotiin, jossa nopea ruokailu minkä jälkeen alkaa omien kamojen roudaus. Sitten nukkumaan. Voitte veikata että alkoi muutamankin päivän jälkeen syömään miestä aika hyvin. All work and no play makes Turo a dull boy... yawn.gif

Inkku: Anna Green Stuffin kuivua 20-45 minuuttia ennen työstöä. wink2.gif
Inkku
QUOTE(Psychotron @ 10 April 2007, 22:40) *
QUOTE(palaste @ 10 April 2007, 08:31) *

Kadun toiselle puolelle, parinsadan metrin päähän. biggrin.gif

Itseasiassa tuollainen on oikein helkkarin rassaavaa, vaikka luulisi homman olevan juuri päinvastoin. Mutta noin lähelle muutettaessa ei juuri autoa käytä, jolloin roudaamisen määrä moninkertaistuu.
Meillä kävi vielä niin surkea mäihä, että sen lisäksi että muutto kesti päiviä, minulla oli inventaario töissä, plus kaudenmuutos uuden tavaran puolella, mikä tarkoittaa talvikamat vek, kesäkamat esiin. Se tarkoitti kirjaimellisesti tällaista päiväohjelmaa kahdelle viikolle: Aamulla töihin, jossa raahaan selkä vääränä roinaa koko päivän. Kotiin, jossa nopea ruokailu minkä jälkeen alkaa omien kamojen roudaus. Sitten nukkumaan. Voitte veikata että alkoi muutamankin päivän jälkeen syömään miestä aika hyvin. All work and no play makes Turo a dull boy... yawn.gif

auts.. tuo kuulostaa just samalle, millaista oli sisareni muutto hommassa oleminen.. paitsi että, tavaroita oli kahdessa eri paikassa, koska hän oli eronnut puolisen vuotta aikaisemmin ja osa kamppeista sitten odotti ex-miehen luona noutajaa.. piti sitten roudata ne tavarat kahdesta eri osoitteesta kolmanteen.. crazy2.gif saman päivän aikana saatoin ajaa kahta eri henkilö autoa ja vanhaa diesel paketti autoa crazy2.gif

Inkku: Anna Green Stuffin kuivua 20-45 minuuttia ennen työstöä. wink2.gif

nou hätä.. homma ratkesi ja selvisin viimein voittajana.. loppu tulos on esillä sitten, kun saan maalattua kohteen mieleisekseni evillaugh.gif se tosin kestää hetken, kun on vaikea saada mieleistä sileää loppu tulosta maalipintaan angry.gif pitäisi huomenna muistaa himpestä ottaa se pieni ruuvi meisseli mukaan, niin saisi löysättyä muutamaa jutskaa.. evillaugh.gif
mikoel
Yay. Tiistaina lähdettiin koulusta 05.30 Helsinkiin, Ylen toimitukseen.
Eilen olin nukahtaa koko päivän ja ole nukkunut 9 ja puoli tuntia viimeyönä. sleep.gif
Inkku
suht normaali päivä täällä päin.. alkoi 4:30 ja meinasi päättyä lopullisesti klo 23 kieppeillä vihaisen emolehmän puskiessa.. nyt ei oikein rannetta kärsi heilutella.. tais ottaa johonkin osumaa.. tuo pikku turvotus laskee varmaan yön seutuun pois..

sain muuten lyhyen video tallenteen siitä puskemisesta.. tässä valvonta kamerassa on jatkuva tallennus ja otin sitten siitä tallenteesta vain otoksen tuolla digikameran nauhoitus toiminnolla.. kokeilen vielä saako kuvan laatua paremmaksi..

veli rassasi vaihteeksi autoani ja toivottavasti se öljyn lotraaminen nyt loppuu, kun on 50€ edestä taas osia uponnut hmmm.gif ihan jees homma olisi saada myös auto katsastuksesta läpi ensiviikolla.. mutta se jää nähtäväksi.. viime vuonna meni vasta kolmannella yrityksellä.. sikäli ikävää, että meikäläinen joutuu kustantamaan senkin lystin joka halavatun kerta omasta kukkarosta ja auton katsastaminen ei ole nykyisin halpaa huvia.. saattaapi mennä reilut 50€ jo tänä vuonna pelkkiin maksuihin.. ravingmad.gif

jep jep.. ihan oli normaali hiljainen päivä.. ei tullut auton matkamittariin, kuin rapiat 380km kaikkien työ ajujen jälkeen..
palaste
TV-maksuhallinnolta tuli 500 euron lasku siitä hyvästä, että olin ilmoittanut omistaneeni TV:n viime vuoden alusta lähtien. Kun katson sitä tunnin viikossa, tulee sen katsominen näin ollen maksamaan melkein 8,50 € / tunti. Eli siis TV:n katselu on kalliimpaa kuin elokuvissa käynti. Tuntuu siltä, että tässä ei laskuteta TV:n käytöstä, vaan sen omistamisesta.
Inkku
jos ilmoittautuu TV-lupa hallinnolle, niin kannattaa sanoa, että on just saanut kyseisen vekottimen, niin ei tule turhan isoa karhulaskua.. ainakin silloin, kun sanoin luvan isäni nimistä pois, niin tuntui, että on kolmannen asteen kuulustelussa, kun ilmoitti ittellään olevan TV:n

oli muuten kiva ja rauhallinen päivä.. tähän mennessä ei ole tullut kuin yksi uusi vasikka sekä puhelu, että minua on odottamassa muutama uusi TF-figu eräässä kaupassa ja käyn siellä ensiviikolla tsekkaamassa onko minulla vielä niitä vai onko ne jotain uusia kenties.. * bounce1.gif * ja taisin perähti torkahtaakkin jossain välissä.. edes mitään suurta katastrofia ei ole sattunut ainakaan vielä tälle päivää, kun se emolehmäkin erehtyi vielä eilisen puolella minua puskemaan, niin ei voi laittaa sitäkään tämän päivän piikkiin.. blink.gif *perjantai 13pv*
mikoel
Jaahas. Eilen oli 13 päivä huhtikuuta.
Puolivuotta tuli täyteen Jadesoturin ensi-illasta, sekä eräästä asiasta, mistä pysyn hiljaa, jotta en nolaa itseäni, sekä siitä, kun täytin 20.
Yay... blink.gif
Inkku
lintujen pesimä käyttäytyminen on meille ihmisille tavallaan hieman oma salattu maailma.. usein vain näemme vilaukselta linnun pesäpöntön suu aukolla, yleensä nokka täynnä joko pesän rakennus materiaaleja tai ötököitä poikasille.. kukapa ei olisi toivonut olleensa kärpäsenä katossa.. no.. ei nyt ehkä kärpäsenä linnunpöntön katossa.. mutta seuraamassa kuitenkin, mitä siellä pesäpöntön sisällä oikein tapahtuu.. blink.gif
mutta.. nykyisin on mahdollista päästä tutustumaan myös linnunpöntön elämään, tyyliin kärpäsenä katossa.. vierailla voi vaikka.. pönttökamera netissä tutkailemassa millaista lintujen salattu elämä oikein on pöntön suojissa.. biggrin.gif
Inkku
äsken meni kyllä hukkaan ihan hyvä horjahdus biggrin.gif minulla oli olut pullo toisessa kädessä, hampaissa roikkui tyhjä lääkeruisku ja toisessa kädessä minulla oli tyhjä ruttuinen tupakki aski, oli työpaikallani ja asusteena navetta haalari.. tongue.gif

minulla oli siis kädessä olut pullo koska, minun piti antaa kipeälle vasikalle sokeri suola liuosta, mutta en löytänyt "virallista" pitkäkaulaista lääkkeen anto pulloa, lääkeruiskussa, minulla oli vasikan vitamiinit, tupakki askin taas löysin poikimiskarsinan pehkujen seasta.. horjahdin, koska polkaisin rehukasan alle piiloon jääneen nuolukiven kappaleen päälle.. biggrin.gif

pahus.. jospa vain olisi ollut navetan valvonta kamera suunnattuna oikein, niin ei olisi mennyt hyvä horjahdus ihan hukkaan.. XD
Feikki
Onko turhempaa tapaa rikkoa pitkä hiljaisuus kuin ainoastaan kokoeilla toimiiko uusi allekirjoitus? On ollut koulu- ja tyttöystävä-kiireitä, niin ei ole paljoa ehtiny foorumi elämää viettämään vieläkään, mutta silloin tällöin tulee TF ketjuja luettua. wave3.gif
Inkku
ompa hieno päivä.. smile.gif nukuin yhdeksään ja yksikään eläin ei ole yrittänyt liiskata, potkaista, murjoa tai puskea minua vielä tänään.. biggrin.gif

vielä meinaa hieman harmittaa, kun yksi emoista tappoi eilen vasta syntyneen 4h ikäisen vasikkansa, mutta minkäs sille mahtaa.. mennyttä mikä mennyttä.. onneksi ei ole oma karja.. saattaisi harmittaa vielä enemmän kuin mitä nyt..

jeps.. taitaa olla jopa aikaa kattoa Robocopin kolmas jakso loppuun asti tänään.. evillaugh.gif sitten pitääkin ottaa huomenna himpessä käydessä uusi nippu leffoja matkaan, niin voi tappaa aikaa odotellessa, että jotain alkaisi tapahtumaan navetassa.. humdidaa di dam di dam.. happy.gif
Psychotron
Elektroneuromyografia. Eikös ole aivan fantastinen sana?
Haluatteko tietää mitä se tarkoittaa? No tottakai haluatte.
Se tarkoittaa sitä, kun lääkäri tökkää lihaksiinne puhelintolpan kokoisia neuloja ja vääntelee sitten niitä kuin vaihdekeppiä. Sen jälkeen hän tökkää pari neulaa lisää ja johtaa niiden läpi sähköä. Ellei se sattuisi niin halvatusti, voisi tuottaa lievää huvittuneisuutta katsella kun oma jalka pistää ripaskaksi ilman omistajan lupaa... Tuli tämäkin tänään koettua. black_eye.gif
Midnight Express
Anteeksi vaan, mutta tuo toiseksi viimeinen kommentti lähes tappoi allekirjoittaneen nauruun. xD

Anyway, on tullut unohdettua koko foorumi tämän Transformeri-tauon takia. o_0 ...Ja piru kun niska on taas jumissa. Jep, kulumisen huomaa, kuten on aiemmin jo sanottu. Eikä edes rusahda kun päätä käntää. Ah, no nyt se nitkahdus tuli.

Olenko muuten kertonut, miten ylioppilaskirjoituksissa meni? En kai... No, englanninkirjoitusten tulokset saatuani olen vieläkin hieman omituisella tuulella. Sain aineesta 90 pistettä 99:stä. o_0

Ja äidinkielen kanssa tuli esseekokeesta 40 pistettä 60:stä. ....Jos nyt vain saisi ne lopulliset tulokset tietoon...

Ja siitepölyallergia pukkaa päälle. Ei ole vähään aikaan ollut näin kummallista oloa. En edes pysty kuvailemaan sitä outoa, kutittavaa tunnetta kitalaen takaosassa... karmeaa. Ja silmät ja nenä kuivuvat koko ajan... argh. Ja taas se päänsärky palasi.

Olin tänään muuten teatterissa katsomassa Kesäyön unelmaa. Puck tappoi koko yleisön nauruun elehtimisellään ja imitoinnillaan. Juha Varis on aivan seko kaveri. xD Myös Jukka-Pekka Palon Nikolai Perä oli hulvaton. Ja samoin Antti Luusuaniemen Lysander.

Tunnistin joitakin repliikeitä ja mainitsin niistä äidilleni, joka istui vieressäni. ...xD Jessus, että nauroin. Minä ja kaverini nimittäin olimme ilmaisutaito-kurssilla lukion ekana vuonna. Näytelmä, joka meidän oli määrä katsoa jossain vaiheessa, oli Kesäyön unelma. Ennen näytelmän katsomista esitimme kohtaukset ryhmittäin luokassa. Minä ja kaverini ja pari muuta tyyppiä saimme yhden ensimmäisistä kohtauksista. Kaverini (joka on tyttö) esitti Lysanderia. Minä olin sekä Demetrius että Egeus. xD Päädyin sanomaan Demetriuksen repliikeistä mielestäni parhaan (se oli ainoa Deme-repliikkini). Unohdin suomalaisen, joten tässä englantilainen: "Relent, sweet Hermia; and, Lysander, yield Thy crazed title to my certain right."

Seuraavana tuli Lysanderin "Sinulla on isän rakkaus - nai sinä hänet; minä otan Hermian.". Sitten tuli minun Egeus-repliikkini "Scornful Lysander, true, he hath my love; And what is mine my love shall render him; And she is mine; and all my right of her I do estate unto Demetrius.". Ja sitten viimeinen repliikkini oli Egeuksen: "With duty and desire we follow you.". Minun oli yhdessä vaiheessa heti ensimmäisen Egeus-repliikkini jälkeen käännyttävä ympäri, sillä aloin lähes nauraa. xD Pahus, että se oli outoa.
Inkku
irrottelin tuoss eilessä iltana siitä kuolleesta vasikasta kallon pois.. nyt se odottaa tuolla Luupään.. *siis autoni* vieressä sitä hetkeä, että kerkeän käydä kotona sen keittelemässä, että saan siitä kaiken ylimääräisen pois.. mutta oli kyllä yllättävää, miten pehmoiset ja rustoiset tuommoisen vasikan niska nikamat ovat.. ihan sai helposti puukkoa pyöräyttämällä tarvittavat osat poikki.. toisinaan meinaa pelkästään jänistä tai lintua siivotessa olla se kaularangan katkaisu ihan työn takana.. kiintoisaa tosiaan nähdä, että miten paljon vasta syntyneen vasikan kallo poikkeaa hieman vanhemmista tapauksista.. blink.gif
palaste
QUOTE(Inkku @ 22 April 2007, 12:22) *
irrottelin tuoss eilessä iltana siitä kuolleesta vasikasta kallon pois.. nyt se odottaa tuolla Luupään.. *siis autoni* vieressä sitä hetkeä, että kerkeän käydä kotona sen keittelemässä, että saan siitä kaiken ylimääräisen pois.. mutta oli kyllä yllättävää, miten pehmoiset ja rustoiset tuommoisen vasikan niska nikamat ovat.. ihan sai helposti puukkoa pyöräyttämällä tarvittavat osat poikki.. toisinaan meinaa pelkästään jänistä tai lintua siivotessa olla se kaularangan katkaisu ihan työn takana.. kiintoisaa tosiaan nähdä, että miten paljon vasta syntyneen vasikan kallo poikkeaa hieman vanhemmista tapauksista.. blink.gif

Krääh. Ei taida olla heikkohermoisen hommaa tuollainen. smile.gif
Inkku
QUOTE(palaste @ 22 April 2007, 14:39) *

taitaa olla ihan yksilö kohtaista.. minusta on ainakin kiintoisaa katsoa ja vertailla, miten joku tietty jutska kallossa on luutunut paikoilleen ja miten paljon ne jutut sitten eroaa eri tapausten kohdalla.. huh.gif
taisin olla jotain 10 tai 11v. kun isä ja veli saivat sorsan metsästyksen aikaan 17 vesilintua.. muistaakseni niissä oli 10kpl samaa lajia ja osalla oli hyvin kiintoisan mallinen kurkupään rakenne.. osalta taas löytyi kivispiirasta hauleja ja ne oli kuluneet ihan kirkkaiksi.. se vähän harmittaa, että en ole päässyt livenä näkemään hirven teurastusta.. sukulaisillani on Biisoneita ja sielläkin olivat tässä taannoin teurastaneet yhden sonnin.. jos olisin tiennyt, olisin mennyt kattomaan, miten homma tapahtuu.. blink.gif harmittaa vain, kun en aikasemmin tiennyt asiasta.. se sonnikin oli ollut melkonen järkäle.. sad.gif
Psychotron
QUOTE(Inkku @ 22 April 2007, 15:43) *

taitaa olla ihan yksilö kohtaista.. minusta on ainakin kiintoisaa katsoa ja vertailla, miten joku tietty jutska kallossa on luutunut paikoilleen ja miten paljon ne jutut sitten eroaa eri tapausten kohdalla.. huh.gif

Minusta myös, ja Sonjasta. Nuorempina tuli harrastettua paljonkin vastaavia puuhasteluja, siitä muistona useampi käärmeen- ym. -nahka, lintujen kalloja ja koipia, ym. Tosin meillä tämä primitiiviharrastus linkittyy voimakkaasti tuohon intiaaniharrastukseen, käsitöihin jne.
Käärmeen tuppeennylkeminen on aika omalaatuista puuhaa, mitä tuohon miten mikäkin menee- juttuun tulee. Se tavallaan aukeaa "aakkosjärjestyksessä" ulos nahastaan ja pitää jossakin määrin muotonsa senkin jälkeen kun nahka on tyylikkäästi seipäännokassa. Kas siinä täydellinen tuote biologiantunneille niiden iänikuisten sammakoiden tilalle. tongue.gif

Inkku: Kerran yritimme olla laiskoja ja ajattelimme, että linnun pää hoituu nopeammin mikrossa keittämisen sijaan. Lopputulos: Ei kannata. Tosin se räjähdys oli aika mielenkiintoinen... crazy2.gif Kyllä se wanha konsti vaan on parempi...
Inkku
QUOTE(Psychotron @ 22 April 2007, 16:14) *
QUOTE(Inkku @ 22 April 2007, 15:43) *

Minusta myös, ja Sonjasta. Nuorempina tuli harrastettua paljonkin vastaavia puuhasteluja, siitä muistona useampi käärmeen- ym. -nahka, lintujen kalloja ja koipia, ym. Tosin meillä tämä primitiiviharrastus linkittyy voimakkaasti tuohon intiaaniharrastukseen, käsitöihin jne.
Käärmeen tuppeennylkeminen on aika omalaatuista puuhaa, mitä tuohon miten mikäkin menee- juttuun tulee. Se tavallaan aukeaa "aakkosjärjestyksessä" ulos nahastaan ja pitää jossakin määrin muotonsa senkin jälkeen kun nahka on tyylikkäästi seipäännokassa. Kas siinä täydellinen tuote biologiantunneille niiden iänikuisten sammakoiden tilalle. tongue.gif

Inkku: Kerran yritimme olla laiskoja ja ajattelimme, että linnun pää hoituu nopeammin mikrossa keittämisen sijaan. Lopputulos: Ei kannata. Tosin se räjähdys oli aika mielenkiintoinen... crazy2.gif Kyllä se wanha konsti vaan on parempi...

juu.. se tahtoo paine kallon sisällä kasvaa.. öhöm.. räjähdysmäisesti.. biggrin.gif hitaasti keittämällä paine pääsee pois liitoksista ja muista eripuolilla kuuppaa olevista rei'istä..

Madettahan nyljetään aikapaljon tuppeen jos vain osaa sen tehdä.. se on sen verran limanen kala, että taisi eräskin knosti olla nopea kuumalla vedellä huutelu tai froteepyyhkeellä hankaaminen liman pois saamiseksi..

on tullut kokeiltua ahvenilla tuppeen nylkemistä, samoin kuin hauilla, mutta niissä tarvitaan kärsivällisyyttä.. tavallinen särki hajoaa käsiin niin helposti, että sen kanssa ei kannata nylkemistä kokeilla..

se hirven pään keittäminen kesti hyvän tovin viime vuoden puolella.. ei siitä mikään täydellinen tullut, kun en jaksanut sitä enää töitten jälkeen putsata niin tarkkaan kuin olisi pitänyt.. nyt tällä hetkellä se taitaa olla koiran kopin katolla toisen kallon kanssa ja se tappisarvi jolle en kerennyt enää syksyllä tehdä mitään, on vain nostettuna tyhjään kanatarhaan..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.