kävin tuossa parin viimepäivän postin lävitse ja heti löysin nipun laskuja

ja pankin kirjeen, jolla ne ilmoittavat vetäisevänsä yli 600€ minun tililtäni tiettynä päivänä joulukuuta

ei ole reilua.. sitä saa paiskia töitä selkävääränä ja joku muu tulee ja vie kaiken..
pitää yrittää saada aikaiseksi joku sovittelu ratkaisu tuohon.. olisivat kyllä voineet ilmoittaa ehkä hieman aikaisemmin, niin olisi voinut puuttua asiaan jo aikoja sitten..
odotan mielenkiinnolla pankin "koottuja" selityksiä tästä asiasta maanantaina.. -.0*
oli kyllä kiintoisaa huomata, että lumet on sulaneet melkein jo kokonaan ulkoa pois.. muistan, että eräänäkin vuotena on tälle alueelle satanut pysyvät lumet 1.12 vastaisena yönä.. toisaalta taas.. eräänä toisena vuotena, näin itsenäisyys päinvänä eräänkin isännän tyynen rauhallisesti ajavan rehua pellolta lehmilleen silppurilla..

tuossa kun olin torstaina heittämässä DVD keikkaa Kuopion suunnalla, niin erään liikkeen vartija oli kysynyt henkilökunnan jäseneltä, että kuka minä oikein olen ja olenko siellä ihan "oikealla" asialla, vai olenko vain "villiintynyt" asiakas joka penkoo kaikessa rauhassa milloin varastoa, milloin hyllyn alustaa.. ^.^
sillä reissulla meitsillä tuhrautuikin sitten ihan kunnolla aikaa, ja sitten kun oli vielä illalla EA koulutusta, niin ryhmän vetäjä katsoi jo aika huolestuneena nuutunutta olemustani, kun en meinannut päästä lattialta ylös, kun pikkiriikkinen väsy iski päälle kesken Anne nuken elvytyksen.. ryhmän vetäjä olikin sitten päivän kolmas henkilö, joka kehoitti olemaan nukkumatta autonrattiin..
itseasiassa.. nyt kun minulla on ollut tämä päivä vapaana puuhakkaan työ viikon jälkeen, niin on ollut aikaa nukkua ja hommailla omia juttujaan.. harmi vain, kun minulla on tosiaan kaiken kaikkiaan vain yksi päivä viikossa näillä näkymin Ihan Oikeaa vapaata, siis sellaista, ettei tarvitse tehdä töitä kellekkään.. viikon aikana on kaksi sellaista päivää, että teen molemmille firmoille samana päivänä työ suoritukset.. sitten teen toiselle firmalle pelkästään torstaina ja sille leivän tarjoavalle firmalle kaikkina muina päivinä, jos työ kaveri on sairaslomalla.. *sen siitä saa, kun tekee joulun aikaan kahta "erittäin paljon" aikaa vievää työtä..* muistan vielä hyvin elävästi, kun iskä sanoin aikanaan lähes kaikesta mitä minä tein..
tuo on ihan turhoo työtä.. pahus.. olisipa jo kesä, niin voisi lähteä jonnekkin kauemmas kuleksimaan..alkaa pikkuhiljaa tympäistä tämä ainainen paikallaan olo
niin joo.. kävin muuten eilessä päivänä vakuutus yhtiössäni utelemassa autoni vakuutuksista.. ja sitten selvisi, ettei autossani ole ollut minkäänlaista
KASKOA liki 1.5 vuoteen 0.0
siis jumatsuikka.. minä olen ajanut 1.5 vuotta ja yli 34 000km tällä autolla sinä aikana.. on siis uskomaton mäihä, ettei mitään ole sattunut tuona aikana..
mutta on se myös niin kamalan väärin.. autoni ei saa täys kaskoa, koska se on yli-ikäinen.. eri asia, jos se olisi alle 13vuotias, silloin se kuuluisi vielä täys kaskon piiriin jolloin onnettomuuden sattuessa minulle korvattaisiin myös auto.. nyt ei korvata kuin vastapuolen vahingot jos ymmärsin asian oikein.. eikä armas autoni taida enää edes kuulua lunastus turvan piiriin.. sikäli kurja homma, että tarvitsen kuitenkin jokapäivä autoa päästäkseni ajoissa töihin..
perikunnalla olevasta autosta omistan edelleen 1/3 osan, mutta en voisi kuvitellakkaan vieväni kyseistä autoa sisareltani, joka sillä nyt ajaa, hänellä on kuitenkin perhe elätettävänä.. veli ehkä löytäisi minulle jonkun korvaavaan räpsyn joksikin aikaa jos tosi tiukka paikka tulisi, mutta sekin veisi tietty oman aikansa..
tekisi mieli napata sidukka jääkaapista, mutta kun huomenna on töitä, niin ei siitäkään sitten ainakaan mitään iloa olisi..
siellä navetassa on nyt suoritettuna kaksi erillistä ammoniakki ja hiilidioksidi mittausta.. jos täytyy tuloksista jotain sanoa, niin ihme kun ne mittarit ei ole räjähtäneet.. hiilidioksi mittarin asteikko loppui viidessa tunnissa ja ammoniakki mittari vain jatkoi onnellisesti lukeman nostamista.. *ammoniakissa raja on vissiin joku 10 mutta se pompsahti jo tunnissa reiluun 20 ja parituntia siitä se oli jo 30 tai jotain..
tuosta muistuinkin mieleen, sain tädiltäni tässä jokunen vuosi sitten hopeisen kaulakorun ja se meni sitten navetassa työskennellessä poikki.. nyt sitten eilen kerkesin sen verran pysähtyä kultasepän liikkeen luona, että vein ketjun korjattavaksi, niin se kultaseppä kun otti sen korun käteensä, niin ketju meni kahdesta muusta kohden poikki saman tien.. 0.0 sitten kun tutkailtiin sitä hopea ketjua tarkemmin, niin huomattiin, että se oli ihan syöpynyt.. ammoniakki oli syönyt sen ketjun pinnan ihan rosoikeksi ja mustaksi.. nyt onneksi siihen koruun tulee kunnollinen panssariketju, jonka pitäisi "teoriassa" kestää erilaisia olosuhteita paljon paremmin.. ^.^