NRJohn
16 May 2011, 13:51
Jag och Seaspray har pratat om att det vore kul om några av oss från forumet kunde gå och se DOTM tillsammans! Det hade varit hur kul som helst att dela första film-upplevelsen med andra tf-fans
Jag bor utanför Lund och Seaspray uppe i Helsingborg om jag inte minns fel, så är där några NTFA-medlemmar i Skåne som tycker detta låter kul kan vi nog samla ett gäng
BigPete
16 May 2011, 14:55
Jag hade inte tackat nej, och jag hade släpat med mig frugan och ett par vänner också

Jag hade föreslagit Royal i Malmö; dels för att de har den största duken i södra Sverige och dels för att de precis har renoverat med nya, bekvämare stolar.
Releasedatum är satt till den 29 juni i Sverige för övrigt. Ska vi försöka rikta in oss på premiären, eller ta ett datum som funkar för alla istället?
Den 29 och 30 juni funkar bäst för mig. Det är faktiskt de enda två kvällarna jag är ledig på hela den veckan. Veckan efter kan jag hela veckan förutom onsdagen och torsdagen.
Lucar-tron
16 May 2011, 15:41
Idén låter intressant, men jag vet inte om jag ska se det tillsammans med andra medlemmar eller mina kompisar (som inte är medlemmar).
Men det vore kul dock att kolla på det i en annan biograf då sätena i de mesta salongerna i Röda Kvarn känns obekväma (åtminstone senast jag kollade).
Men det är absolut någonting jag kan tänka på.
NRJohn
18 May 2011, 15:12
QUOTE(BigPete @ 16 May 2011, 15:55)

Jag hade inte tackat nej, och jag hade släpat med mig frugan och ett par vänner också

Jag hade föreslagit Royal i Malmö; dels för att de har den största duken i södra Sverige och dels för att de precis har renoverat med nya, bekvämare stolar.
Releasedatum är satt till den 29 juni i Sverige för övrigt. Ska vi försöka rikta in oss på premiären, eller ta ett datum som funkar för alla istället?
Den 29 och 30 juni funkar bäst för mig. Det är faktiskt de enda två kvällarna jag är ledig på hela den veckan. Veckan efter kan jag hela veckan förutom onsdagen och torsdagen.
Jag tycker det låter bra! Skam o säg det men jag har aldrig varit på Royal i Malmö. Har inget planerat så vilket datum som helst passar mig.
Någon som vet om filmen bara visas i 3D? Jag blir lite virrig av det
BigPete
18 May 2011, 17:14
Den visas säkert i 2D också, men jag föredrar att se den i 3D faktiskt, hehe

Jag har läst någonstans att 3D är en "vanesak" för vissa; att man vänjer sig ju fler filmer man ser i 3D. Sedan finns det vissa människor som inte kan se 3D alls pga ett synfel.
Seaspray
18 May 2011, 17:33
Jag är inte överförtjust i 3D men detta är en film som jag lätt gör ett undantag för.
Malmö och lämplig biograf tycker jag är ett utmärkt val.
NRJohn
19 June 2011, 13:30
Wow, nu börjar det närmna sig premiären! Hur ska vi göra, ska vi bestämma mötesplats, ska alla beställa sin billjett eller ska en reservera alla (så vi hamnar på samma rad)?
BigPete
19 June 2011, 14:55
Det går fortfarande inte att beställa biljetter... märkligt. Det kostar en del för varje biljett så jag föreslår att vi köper biljett själva & träffas utanför innan och efter visningen.
**BRUTICUS**
20 June 2011, 13:34
Du kan inte beställa biljetter mer ä'n en vecka innan premiären dvs onsdagen den 22.
BigPete
20 June 2011, 15:37
Jag fick en tweet från SF. Biljetterna släpps imorgon!
Lucar-tron
20 June 2011, 21:27
Åhhh... beslut och beslut. Det är svårt att välja om jag ska se på det med kompisar i Halmstad, eller träffa er och se filmen i Malmö (som jag antar att det kommer att bli). Riktigt svårt detta. :S
Seaspray
21 June 2011, 08:57
Royal eller Entré, vilken är bäst?
BigPete
21 June 2011, 09:16
Royal. Störst duk och bäst ljud! Jag har bokat mina platser till Royal, den 29 juni kl. 21:15, rad 8. Det är Plus-stolar med extra mycket plats och bekvämlighet. Kostar tjugo spänn extra. Själva biljetten kostar 140.
**BRUTICUS**
21 June 2011, 10:02
QUOTE(BigPete @ 20 June 2011, 16:37)

Jag fick en tweet från SF. Biljetterna släpps imorgon!
Tweet..när du har en sådan säker informationskälla som mig
SureShot
21 June 2011, 10:43
Jeg bestilte også 3 stk billetter i fredags (d.17/6) til TranFormers III i 3D til d.29/6 kl.18:20 - 130kr pr billet. Filmen har bare at være god

den eneste anden film jeg har set i 3D var Avatar, og den synes jeg var lidt kedelig og ikke speciel kreativt lavet mht udførsel og plot.
BigPete
27 June 2011, 13:28
Okej, hur många kommer till Royal på onsdag då?

Jag vet säkert att än så länge är det jag och min fru, två av mina vänner, samt NRJohn som har köpt biljetter. Hade varit kul med mer folk! Hur dags ska vi träffas förresten? 20:30 så vi hinner snacka lite innan eller?
NRJohn
27 June 2011, 15:29
QUOTE(BigPete @ 27 June 2011, 14:28)

Okej, hur många kommer till Royal på onsdag då?

Jag vet säkert att än så länge är det jag och min fru, två av mina vänner, samt NRJohn som har köpt biljetter. Hade varit kul med mer folk! Hur dags ska vi träffas förresten? 20:30 så vi hinner snacka lite innan eller?
Ja, jag och Seaspray kommer, fler vet jag inte. Jag kan sikta på att vara på plats kring 20:30. Jäklar, nu är det snart dags!
Lucar-tron
27 June 2011, 16:29
Okej, hur många kommer till Royal på onsdag då? smile.gif Jag vet säkert att än så länge är det jag och min fru, två av mina vänner, samt NRJohn som har köpt biljetter. Hade varit kul med mer folk! Hur dags ska vi träffas förresten? 20:30 så vi hinner snacka lite innan eller?
Jag är säker på hur jag ska ta mig till Malmö innan 20.30. Men jag vet inte hur jag ska ta mig hem efteråt när det blir sent på natten. Så det ser ut som att jag inte kan komma, tyvärr.
BigPete
27 June 2011, 16:32
QUOTE(Lucar-tron @ 27 June 2011, 17:29)

Okej, hur många kommer till Royal på onsdag då? smile.gif Jag vet säkert att än så länge är det jag och min fru, två av mina vänner, samt NRJohn som har köpt biljetter. Hade varit kul med mer folk! Hur dags ska vi träffas förresten? 20:30 så vi hinner snacka lite innan eller?
Jag är säker på hur jag ska ta mig till Malmö innan 20.30. Men jag vet inte hur jag ska ta mig hem efteråt när det blir sent på natten. Så det ser ut som att jag inte kan komma, tyvärr.

Tråkigt :/ Jag har tyvärr inga extra sovplatser. Annars hade du gärna fått sova över... NRJohn hade lite samma bekymmer men det löste vi genom att min fru och jag ger honom skjuts hem. Det kan jag tyvärr inte erbjuda dig det heller eftersom det är liiiiite längre till Halmstad.
Seaspray
27 June 2011, 19:58
Precis som NRJohn skriver kommer jag och har till och med lyckats få med två andra Helsingborgare
Swetransformer
29 June 2011, 13:24
Och för er som är sugna att gå på bio på fredag Kommer jag och sambo med några vänner gå på Heron Citys 3d visning av Dark of the moon, förmodligen sena föreställningen.
Hör av er om nån ska haka
Swetransformer
1 July 2011, 17:32
Yep. Idag 20.55 på Heron i 3d blir det.
Ska bli riktigt nice och jag ser verkligen fram emot det.
Hoppas att det är värt 140 pix i biljetter bara

(4X140=560 kr = 2 deluxe figurer

)
Swetransformer
2 July 2011, 14:34
här kan ni läsa lite i min blogg om vad jag tyckte om filmen
www.swetransformer.sehoppas ni andra uppsakttade den lika mycket som jag
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.