Help - Search - Members - Calendar
Full version: Förtjänar jag negativ feedback?
NTFA Forums > Svenska/Norske/Danske forum > Allmän diskussion
Lord_Zarak
Jag tänkte att jag skulle sälja min Prime på Tradera då jag är på jakt efter en ny & finare.

Skriver något liknande: "Säljes, prime, lekt skick, komplett & inget är trasigt".

Då det är syrrans Tradera jag använder så kollar jag inte mailen så ofta då det är hennes. Jag loggar in på Tradera någon dag efter att jag postat Prime. Ser att jag har negative feedback. "Produkten ej som beskriven" står det.
Jaha? Tänker jag, loggar in på mailen & läser något liknande att:

Du skriver att inget är traisgt men när jag öppnar "släpvagnen" så är allt trasigt så du får negative feedback av mig.

Min första tanke är att: f*n jag har skickat fel släp, tittar i min garderob & hittar då det hela släpet som jag egentligen skulle ha postat. Så jag har gjort fel helt enkelt. Mailar tillbaka:

Jag har gjort fel, du har fått fel släp men jag skickar så klart upp det på min bekostnad. Förstår bara inte varför man lämnar feedback innan man försöker att lösa eventuella problem? Får då som svar att:

Jag lämnar alltid feedback när jag har varan i handen. Stämmer det inte blir det negativ feedback. Du borde ha dubbelkollat innan du skickar dina varor.

Hur som helst så fortsätter det så & han verkar inte villig att försöka lösa problemet. Men det mest underliga är att han inte är intresserad av att få det rätta släpet?! Han säger att han redan har ett, men han har ju redan betalat för ett helt släp & jag är villig att skicka det!) Jag vet att jag har felat som säljare, jag borde ha kollat en gång till men när jag är villig att försöka lösa problemet så får jag ett nej?!

Förtjänar jag verkligen negative feedback? Hade det varit min Tradera så hade jag inte "grinat" smile.gif så mycket men när syster är snäll & låter mig använda hennes så måste jag försöka lösa situationen så bra som möjligt.

Hoppas ni förstår något av det jag skriver tongue.gif
Agent Smith
Jag har sålt och köpt väldigt mycket på Tradera det senaste året. Jag har haft turen att slippa negativ feedback, men jag har ändå haft tillräckligt att göra med krångliga köpare för att kunna göra ett utlåtande av detta. Du har absolut råkat ut för en ovanligt tjurig köpare när du upptäcker att du råkat skicka fel släp och erbjudit dig att skicka det rätta utan extra kostnad men att han inte är villig att acceptera den lösningen.
Mitt råd till dig är att kontakta Tradera's kundtjänst och berätta om hela incidenten. De brukar kunna vara väldigt hjälpsamma. Jag är inte säker på om de kan häva den negativa posten, men de kanske kan hjälpa till med att hitta en lösning.
christopher
Min första fråga är: Vad heter köparen (alias) ? Alltid intressant att veta tycker jag.
Sedan känns det som en oseriös köpare, du har ju varit jättetrevlig för att kunna försöka lösa problemet men killen i fråga verkar ignorera det.
Går det ej att lämna response /svar på hans negativa feedback när han givit dig detta?? Annrs så kan du ju försvara dig via det.

Jag lämnade negativ feedback nyligen på en kille som skulle köpa en bruticus av mig, skurh1ink är hans alias. Mailade killen tre gånger under tre veckor med bankkontonummer och hela paketet. Inget svar alls, sedan såg jag att han köpt en annan pryl samma månad som han vann min auktion, blev riktigt j#a förbannad när jag såg det, han kunde ju bara skriva att han ångrade sig eller vad som helst när han vann auktionen på min bruticus, men icke. Han fick negativ feedback av mig, det första jag lämnat dessutom smile.gif
SureShot
Nu kender jeg ikke Tradera's politk, men på eBay opforderes der ALTID til at kontakte køber/sælger inden der lægges negativ feedback, hvis der er et problem med varen.

Til spørgsmålet, nej du fortjener ikke negativ feedback. Ja du lavede en fejl, men det er som det er og du tilbyder køber at få den rigtige vare uden omkostninger for ham/hende. Det indvilliger køber så ikke i, og så har du ligesom ikke nogle alternativer for at rette op på situation. Du er nu i din fulde ret til at lægge køber negativ feedback.

Men som nævnt du kan kontakte Tradera kundeservice og forklare dem sagens og så vil du måske fjerne den negative feedback. Jeg har før fået fjernet negativ feeback på min eBay konto, fordi sælger havde lavet en fejl beskrivelse i sin auktion som jeg ikke kunne hæftes for. Det var hos wheeljackslab (som de fleste vist kender). I auktionen stod der at han accepterede paypal og ville sende worldwide. På min invoice fik jeg at vide at han ikke accepterede paypal fra udlandet så jeg skulle betale på anden måde. Jeg gjorde ham opmærksom på at det ikke stod nogen steder i auktionen, og jeg kunne herfor ikke betale. Det gav han mig negativ feedback for, men eBay teamet fik sagen præsenteret og fjerne mig negative feedback og gjorde sælger opmærksom på mangelfuld information i auktionen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.