Help - Search - Members - Calendar
Full version: Vilken världsdel tilltalar dig mest?
NTFA Forums > Svenska/Norske/Danske forum > Allmän diskussion
cheeta
Första röstningen sedan NTFA kom tillbaka. (Jag såg inga andra röstningar i alla fall.)

Finns det någon världsdel som tilltalar dig mer än någon annan? Någon som du ofta har rest till eller någon som du skulle vilja resa till?
BigPete
Jag har alltid varit fascinerad av asien, och då särkilt Japan. Hela deras kultur, deras sätt att leva, hela paketet. Jag har alltid varit väldigt intresserad. Jag har läst kurser i japansk konst och historia, jag tränade kendo i rätt många år (tills jag fick en skada) och deras livsstil tilltalar mig smile.gif Jag har varit i Tokyo en gång (Roppongi-distriktet), och om jag får ett nytt jobb inom den närmaste månaden eller två, så ska jag eventuellt dit igen i höst eller nästa vår (mest för att få se körsbärsträden blomma). Gissa om jag kommer att ha med mig extra resväskor BARA för att fylla dem med figurer ;) Jag kommer antagligen hyfsat billigt undan den här gången. Min svärmor sålde en katt till en kvinna från Tokyo, så jag och min fästmö är välkomna att bo hos henne om vi kommer till Japan bounce1.gif
Mr.H
Cybertron! biggrin.gif
predaqueen
Hvor er Afrika på listen? Og Oseania?
Jeg kan ikke velge en verdensdel over en annen, men jeg kan ramse opp steder jeg ønsker å reise i før jeg dør..
Kalimac
Jag tycker alla kontinenter har sin tjusning, fast de som tilltalar mig minst är Arktis och Antarktis. Det enda av intresse där är ju isbjörnar och pingviner. smile.gif
palaste
QUOTE(predaqueen @ 28 Helmi 2006, 00:09)
Jeg kan ikke velge en verdensdel over en annen, men jeg kan ramse opp steder jeg ønsker å reise i før jeg dør..

Ja, det känns väl konstigt att Atlantis och t.o.m. andra planeter listas, men inte Afrika eller Oseania. Jag har bara varit utom Europa en gång men jag skulle gärna vilja besöka Afrika någon gång.
Erika
Jag är ganska säker på alla världsdelar har var och en sin charm, men jag har nästan alltid haft ett större intresse för Europa än någon annan världsdel.
cheeta
QUOTE(predaqueen @ 28 feb. 2006, 00:09)

Nu skäms jag. Synd att man inte kan korrigera det i efterhand. Jag ville ha med alla världsdelar och försökte komma ihåg alla, men så glömde jag pinsamt nog Afrika. blush2.gif

Oceanien tillhör väl Australien? Men det heter nog Australien och Oceanien, men jag var inte helt säker. När jag skrev Australien, menade jag även de öar som ligger vid Australien och tillhör samma världsdel.

En fråga till Lars/Groundsplitter: Kan man lägga till fler alternativ till en röstning i efterhand eller måste man göra en helt ny röstning?
cheeta
QUOTE(Kalimac @ 28 feb. 2006, 00:10)
Jag tycker alla kontinenter har sin tjusning, fast de som tilltalar mig minst är Arktis och Antarktis. Det enda av intresse där är ju isbjörnar och pingviner.  smile.gif

Hör inte Arktis till NordAmerika, Europa och Asien, eller har jag fel?
Groundsplitter
QUOTE(cheeta @ 28 feb. 2006, 16:05)
En fråga till Lars/Groundsplitter: Kan man lägga till fler alternativ till en röstning i efterhand eller måste man göra en helt ny röstning?

Det är tyvärr väldigt svårt att lägga till nya alternativ. Det finns ingen sån funktion inbyggt i forumet, utan det enda sättet är att jag går in och kodar om omröstningsinlägget direkt i databasen.
Det är kanske en av de allra största bristerna med Ikonboards forum.
Groundsplitter
QUOTE(cheeta @ 28 feb. 2006, 16:08)
Hör inte Arktis till NordAmerika, Europa och Asien, eller har jag fel?

Arktis räknar inte som kontinent eftersom det inte finns någon fast mark under istäcket (såvitt jag vet).
predaqueen
QUOTE(cheeta @ 28 Feb. 2006, 16:05)
Oceanien tillhör väl Australien? Men det heter nog Australien och Oceanien, men jag var inte helt säker. När jag skrev Australien, menade jag även de öar som ligger vid Australien och tillhör samma världsdel.

Oseania består av følgende land (kun 14 er selvstendige stater) Amerikansk Samoa, Australia, Cook Islands, Fiji, Guam, Hawaii, Kiribati, Marshalløyene, Mikronesia, Nauru, New Zealand, Nordlige Marianaøyene, Ny Caledonia, Palau, Papua Ny-Guinea, Pitcairn Island, Salomonøyene, Samoa, Tahiti, Tonga, Tuvalu og Vanuatu i følge mitt oppslagsverk.

Jeg kunne tenkt meg å se mye av geografien der, men ikke krypene.. *insert shuddering smiley*
Erika
QUOTE(predaqueen @ 28 feb. 2006, 22:57)
Jeg kunne tenkt meg å se mye av geografien der, men ikke krypene.. *insert shuddering smiley*

Det finns väl till exempel några vidriga spindelarter i Australien. *Ryser* Det är sådant som hindrar mig från att vilja åka till vissa ställen.
Path
Alla har sin charm.. Har varit mest i Europa genom åren, men skulle gärna resa jorden runt.. Fast då behövs det Dineros... någon som vill skänka? ;);)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.