Help - Search - Members - Calendar
Full version: Oscarsnomineringar till filmen
NTFA Forums > Svenska/Norske/Danske forum > Transformersfilmen
AxelFoley
Ja nu snart i Januari så får vi veta vilka filmer som blivit nominerade till en Oscar. Frågan är då såklart, hur många tror ni att Transformers får, och inom vilka kategorier?

Själv tror jag på dessa:

Achievement in music written for motion pictures (Original score)

Achievement in visual effects

Best sound

Best sound editing

Tycker det är klart som FAN att Transfomers ska vinna i den andra kategorin, för bästa effekter. Effekterna i Transformers är det största steget framåt jag sett på åratal, och det bästa i CGI-väg sedan 2005's King Kong.
Limpurtikles
Tja, om inte transformers vinner för bästa effekter, så vill jag själv gärna veta vem som gör det.
AxelFoley
QUOTE(AxelFoley @ 30 December 2007, 05:01) *
Ja nu snart i Januari så får vi veta vilka filmer som blivit nominerade till en Oscar. Frågan är då såklart, hur många tror ni att Transformers får, och inom vilka kategorier?

Själv tror jag på dessa:

Achievement in music written for motion pictures (Original score)

Best sound

Best sound editing

Tycker det är klart som FAN att Transfomers ska vinna i den andra kategorin, för bästa effekter. Effekterna i Transformers är det största steget framåt jag sett på åratal, och det bästa i CGI-väg sedan 2005's King Kong.

Nomineringarna är inne och Transfrmers fick 3 nomineringar, nämligen följande:

Best sound

Best sound editing

3 av de 4 jag förutspådde smile.gif
Groundsplitter
Bra förutspått! Nu får vi se om det blir några vinster också.
Landale
BAH! Original Score'n borde fått en nominering för att vara ärlig >(. *loopar Scorponok*
AxelFoley
Fy f*n!! Snacka om att Transformers blev rånade från iaf EN Oscar igår, bästa visuella effekter. Vilket skämt att Golden Compass vann. Helt sjukt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.