Help - Search - Members - Calendar
Full version: (Sverige) Tävling om biobiljetter
NTFA Forums > Svenska/Norske/Danske forum > Transformersfilmen
Groundsplitter
Ni har väl noterat att vi just nu har en tävling där man kan vinna två biobiljetter till Transformersfilmen? Sista tävlingsdag är på söndag, den 15 juli.
palaste
QUOTE(Groundsplitter @ 12 July 2007, 10:48) *
Ni har väl noterat att vi just nu har en tävling där man kan vinna två biobiljetter till Transformersfilmen? Sista tävlingsdag är på söndag, den 15 juli.

Min bror hade en fråga: är det tillåtet för inte-svenskar att delta, även om de måste åka till Sverige för att använda biljetterna?
BigPete
QUOTE(palaste @ 12 July 2007, 10:08) *

Min bror hade en fråga: är det tillåtet för inte-svenskar att delta, även om de måste åka till Sverige för att använda biljetterna?

Jadå, det står på förstasidan smile.gif Men får "staff members" delta? biggrin.gif Maria vill jättegärna se filmen igen och det hade ju inte gjort mig något ;)
palaste
QUOTE(BigPete @ 12 July 2007, 11:13) *
QUOTE(palaste @ 12 July 2007, 10:08) *

Jadå, det står på förstasidan smile.gif Men får "staff members" delta? biggrin.gif Maria vill jättegärna se filmen igen och det hade ju inte gjort mig något ;)

Ja, nur ser jag. Det är bra det, men jag tror inte jag ska åka till Sverige för en fjärde gång på tre månader (jag ska ändå ännu åka dit i September, om vi finner ska gå till Malmö-mötet). Så är biljetterna värdelösa för mig - om jag inte hittar någon svensk (eller finsk som vill åka till Sverige) som jag skulle sälja dem till...
Groundsplitter
QUOTE(BigPete @ 12 July 2007, 10:13) *
Men får "staff members" delta? biggrin.gif Maria vill jättegärna se filmen igen och det hade ju inte gjort mig något ;)
Jo, det måste väl vara tillåtet, så länge de inte är släkt med, eller själva är, Groundsplitter eller Taggenagger. smile.gif

Förresten, om någon undrar hur vinnarna kommer dras, så kommer vi låta ett datorprogram gå igenom alla de insända svaren, och bland de som svarat rätt på de två första frågorna kommer datorn slumpa fram en person i taget, och visa dennes svar på fråga 3 så att vår tvåmannajury får bedöma det. Bara fråga 3 kommer visas för oss under dragningen, så vi kommer inte kunna se vem som skickat in det.
Kalimac
Oj, var nära att missa denna tävlingen, tack för påminnelsen! smile.gif
Stolpen
QUOTE(Groundsplitter @ 12 July 2007, 11:11) *
Förresten, om någon undrar hur vinnarna kommer dras, så kommer vi låta ett datorprogram gå igenom alla de insända svaren, och bland de som svarat rätt på de två första frågorna kommer datorn slumpa fram en person i taget, och visa dennes svar på fråga 3 så att vår tvåmannajury får bedöma det. Bara fråga 3 kommer visas för oss under dragningen, så vi kommer inte kunna se vem som skickat in det.

slumpa som att ni kommer läsa fråga 3 på alla som har svarat i slumpvis ordning eller slumpa fram ett visst antal som ni sen väljer mellan?
Groundsplitter
Mer som det senare. Det skulle bli hopplöst jobbigt att läsa igenom varenda godkänt svar och jämföra dem allihop för att bedöma vilka fem som verkligen är bättre än de andra, plus att de vinnande alternativen då lättare skulle kunna färgas av våra personliga åsikter, så vi kommer gå igenom slumpmässigt visade (korrekta) svar tills vi hittat fem som håller hög kvalitet.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.