Help - Search - Members - Calendar
Full version: Sightings - filmfigurerna
NTFA Forums > Svenska/Norske/Danske forum > Transformersfilmen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Taggenagger
Optimus Prime-hjälmen finns nu på BR Leksakers hemsida, nu är det verkligen nära!
Avaran
Filmfigurene har ankommet Norge, funnet på BR leker på Byhaven i Trondheim:

Legends: Jazz, Barricade, Bumblebee, Ratchet (69,- tror jeg)

Deluxe: Bumblebee, Brawl, Barricade (199,- Nkr)

Voyager: Ratchet

Cyber Stomper: Optimus Prime og Bumblebee

Optimus voice changer hjelmen (549,-)

They are here smile.gif
Vector_Sigma
QUOTE(Avaran @ 26 May 2007, 21:12) *
Filmfigurene har ankommet Norge, funnet på BR leker på Byhaven i Trondheim:

Legends: Jazz, Barricade, Bumblebee, Ratchet

Deluxe: Bumblebee, Brawl, Barricade

Voyager: Ratchet

Cyber Stomper: Optimus Prime og Bumblebee

Optimus voice changer hjelmen

They are here smile.gif

Du la ikke tilfeldigvis merke til prisnivået på de forskjellige?
Soundblaster
Idag var jag i Örebro och de hade fått hem en del film figurer.

Voyager:
Blackout med Scorponok mini figur
Ratchet

Deluxe:
Jazz
Barricade med Frenzy
Bumblebee
Wreckage
Brawl
Scorponok

Cyber slammers:
Barricade
Bumblebee

Realgear:
Speed dial 800
Spyshot 6
Power Up VT6
Zoom Out 25x

Legends:
Sorry glömde kolla men jag såg Bumblebee.

Sen hade de även cyberstompers Prime och bumblebee och robot heroes.
Groundsplitter
Taggenagger ringde just in en rapport från Toys R Us i Kungens Kurva, Stockholm. De har ordnat med en stor sektion för filmfigurerna.

Deluxe - 189,50 SEK
Scorponok, Bumblebee, Wreckage, Jazz, Barricade, Brawl

Voyager - 349,50 SEK
Blackout, Ratchet

Real Gear - 119,50 SEK
Tillgängliga figurer: Gameboy-spelet (eller vad det nu blir), kikaren, kameran, mobiltelefonen

Legends - 79,50 SEK
Bumblebee, Barricade, Ratchet, Jazz

Robot Heroes - 89,50 SEK (säljs tydligen i filmförpackning, därför listar jag dem här)
Mirage vs Starscream, Grimlock vs Shockwave, Optimus Prime vs Ravage, Rodimus (Hot Rod) vs Insecticon (Kickback)

Voice-changing helmet - 539,50 SEK

Cyber-Slammers - 119,50 SEK
Bumblebee, Barricade

Cyber-Stomping Robots - 399,50 SEK
Optimus Prime, Bumblebee
Taggenagger

Jag köpte Deluxe-figurerna Bumblebee, Barricade, Brawl och Jazz samt Voyager Ratchet.
predaking
flott foto! Jeg har tenkt å filme inne i butikkene jeg går på. Det blir nok fint å se på om 20 år smile.gif
jay
Ingen som sett till Optimash Prime? tongue.gif
Tycker han skulle passa bra på databordet...
Weremole
Wee. Inte långt kvar tills vi får dem uppe i norr då. =)

De höll på att röja hyllor på Åhléns i Sundsvalls stenstad och hade reat ut alla Spiderman Origins figurer. Åhléns har dock inte haft Transformers på åratal men det betyder inte att de inte hänger på film vågen.

På Lekplaneten lyser de med sin frånvaro. 0_o

Men huuga vad det rör sig långsamt på TRU i Kungens Kurva. Cybertron grejerna är ju samma som när jag var där förra sommaren.

Snälla säg att de lyckats bli av med hyllorna som bara var fulla av Energon Ultra Magnus och Tidalwave...
Ultra Marcus
Leader class Optimus Prime och Megatron har dykt upp på BR Leksaker i Malmö, för 699 SEK styck.

Butiken Jättekul vid Mobilia här också fått in Leaders (samma pris), samt Real Gear (129 SEK) och även Fast Action Battlers (ingen prislapp än).
Taxos
Herregud jag måste till någon affär nu! bounce1.gif greedy.gif
predaking
Edwis leker. Sandnes
FAB Optimus, Ironhide, Starscream: 189,-
Optimus, Starscream blaster: 499,-
BigPete
På BR-leksaker i Arlöv fanns följande filmfigurer:

Cyber Stompin' Optimus & Bumblebee - 459 kr
Voyager Blackout och Ratchet - 359 kr
Deluxe Bumblebee, Barricade, Brawl, Scorponok, & Wreckage - 199:50 kr
Taggenagger
På BR Leksaker i Gallerian, Stockholm, fann jag Leader Class Optimus Prime samt Megatron, ovannämnda deluxes, Fast Action Battlers Prime och Starscream, Voice Changer-hjälmen, Robot Heroes, Legends-figurerna och Prime-geväret.
Tformer
Br I falun har nu

Legends: Bumblebee, Ratchet, Jazz och Barricade 79;50/st
Deluxe: Bumblebee, Scorponok, Wreckage, Barricade, och Brawl 199;50/st
Voyager: Ratchet 359;50/st
Cyber stompin Optimus Prime och Bumblebee 479/st
Optimus Prime voice changer 569/st
Leader class Optimus Prime 749;-/st shocked.gif

Jag knäppte lite bilder på hyllorna med mobilkameran, jag lägger upp dem så fort jag hinner ladda över dem.
BigPete
Jag var inne en sväng på Lekomera i Malmö, och till min stora förvåning så hade de inte en enda filmfigur! Däremot hade de HÖJT priset på Cybertron Primus till 799 kr! Jag kunde ju naturligtvis inte låta bli att påpeka dårskapen i detta så de sänkte priset med 100 kr och frågade om jag ville köpa honom wow2.gif
De pratade länge och väl om hur mycket de ville se filmen, men hade inget svar på varför de inte har köpt in några filmfigurer. Måste vara enda leksaksaffären i hela Malmö som inte gjort det...
Weremole
På Barnens Hus i Birsta (utanför Sundsvall) så har de fått in TF-mjukisarna och Robot Heroes SD figurerna.

Men som tråden gäller så kom jag förbi idag när de tog inn de nya pallarna till lagret och en av dem var smockfull med lila-randade Hasbro lådor märkta "TF Movie". (Dörren till lagret inifrån butiken var smäll-öppen för det har varigt jättevarmt.)

Så det är bara en tidsfråga. =)
Tformer
QUOTE(Weremole @ 8 June 2007, 23:45) *
På Barnens Hus i Birsta (utanför Sundsvall) så har de fått in TF-mjukisarna

Menar du Softimus Prime och Slumblebee måntro? smile.gif
Taggenagger

Detta är från BR Leksaker i Gallerian, Stockholm. Jag köpte Scorponok och Fast Action Battler Optimus Prime (som är en grym figur!).
Weremole
QUOTE(Tformer @ 9 June 2007, 11:38) *
QUOTE(Weremole @ 8 June 2007, 23:45) *
På Barnens Hus i Birsta (utanför Sundsvall) så har de fått in TF-mjukisarna

Menar du Softimus Prime och Slumblebee måntro? smile.gif

Precis. Men jag tror folk förstår det med tanke på hur många TF-plyschgrejor som kommigt ut förut. XD

Måsste ta och kolla runt igen snart. De borde allvarligt vara ute nu...
Soundblaster
Idag var jag i stan och de hade fått hem lite film prylar.
Det de hade var roleplay Starscream och Optimus Prime blasters.
De kostade 499 sek styck.
Jaja men var är då alla film figurer kan man undra. dry.gif
Edit: Detta är allt som kommit till min lokala leksaks affär sedan de fick in en (1!) classics Cliffjumper.
Tformer
Äntligen har jag lyckats ladda upp bilderna jag tog från BR i falun för någon vecka sedan...
De kanske inte är så precisa längre men de får duga sleep.gif*

Jag önskar att leader-class figurerna inte var så dyra cry3.gif
Fighbird
Har ikke været i nærheden af en ordinær legetøjsbutik længe, men tog lige chancen med det lokale supermarkede, Føtex. De har haft TF siden Armada, men kun dem på kort (ingen i boks), og overvejende meget senere end de "almindelige" legetøjsforretninger. Fandt dog 3 typer af Movie figurer i dag (Legends til 59,95, Deluxes til 169,95 og FAB til 149,95), men kan ikke huske udvalget i detaljer (kan huske Legends Bumblebee og Barrida, DLX Bumblebee og Barricade og FAB Starscream). Købte selv Deluxe Barricade... happy.gif
Soundblaster
Var tillbaka i Örebro med mer pengar än förra gången. (som tur var)
Köpte upp alla pengar på Toysrus där de hade:
När jag kom in var jag förvånad när de hade Leader Optimus Prime och Megatron till försäljning.
Längre in i affären hade de några nya Fab figurer (hade inga förra gången) de hade även ovannämda leaders.
Glömde kolla priset på Fab figurerna men jag såg bara Prime Starscream och Ironhide.
Leaders kostade 689.90 sek = 690 sek.
Så varför var det bra att jag hade mer pengar?
Tja ni kan ju fråga min Megatron. biggrin.gif
Soundblaster
När jag kom till min lokala leksaks affär idag hade de mängder av film figurer. shocked.gif
Ja det tog väldigt lång tid men äntligen finns nu någonting.
Priser jag kan i huvudet:
Gossedjurs Transformers 129 sek
Leader 699 sek
ja då måste jag nu skaffa mer pengar så att jag kan köpa lite figurer då. evillaugh.gif
Fighbird
Kedede mig i går, så jeg fik overtalt kæresten til en cykeltur ud til den Toys'R'Us der ligger i den anden ende af byen. Tog mit kamera med -- bare for sjov -- og fandt ud af at der var god grund til have det med, fordi den her stod i indgangen:

Det er mig der står foran der på en kejtet måde. smile.gif KÆÆÆMPE opstilling af pap, og gav mig store forventninger om præsentationen inde i butikken.

Det her er hvad der mødte os:

Kæmpe opstilling igen, og nok det største udvalg jeg nogen sinde har set i den TRU. Til venstre var en fladskærm der underligt nok viste Spider-Man 3 traileren igen og igen... Og det er min kæreste i forgrunden, der studerer den Micromaster Aerialbot hun ville købe til sin lillebror. smile.gif

Close-up af udvalg:

Læg mærke til at næsten alt movie legetøj er på tilbud! Aner ikke hvor længe det varer, men 129 for Deluxes, 239 for Voyagers og 479 for Leaders. Som det kan ses var der også Classics og Titaniums, som ikke var sat ned, og ovenover var der Legends, Heroes og Real Gear (Movie Legends og Heroes var også sat ned).

Vi købte begge to noget TF-relateret, og fik begge en CD-Rom med gratis (den fra Classics Prime vs Megs pakken).

Update: Tilbuddet gælder t.o.m. 7. juli.
Taggenagger
jawdrop.gif
Vector_Sigma
WOW Fighbird,thats what I call TFTM heaven,..that really should be the standard for all toystores(at a minimum).
Btw,did you ask if you could purchase or have that Bumblebee stand after they are done with it?
would be something to have next to your collection biggrin.gif
Groundsplitter
1986!! 1986!! 1986!! Jag trodde aldrig vi skulle få se någonting liknande igen, men här är det!! w00t.gif
Fighbird
QUOTE(Vector_Sigma @ 24 June 2007, 19:07) *
WOW Fighbird,thats what I call TFTM heaven,..that really should be the standard for all toystores(at a minimum).
Btw,did you ask if you could purchase or have that Bumblebee stand after they are done with it?

Tanken strejfede mig på en cykeltur i dag... men jeg er bange for at den ikke er ret meget værd efter de har pillet den ned. Det skader jo ikke at spørge, men jeg tror ikke de gider at gemme den til en enlig TF-nørd. smile.gif

Den ville ikke engang kunne være i min lejlighed... Men kunne være fed at have stående udenfor til et Minicon... Hmmm... evillaugh.gif
Tformer
Fantastisk display!
Fantastiskt utbud!
Fantastiska priser!

Och de har Unleashed Bumblebee!

Jag tror jag ska ta och flytta!, typ slå upp ett tält utanför butiken eller något.
Det där är ju verkligen underbart att se! Fröjd för ögat, riktigt smarrigt ögongodis! Jag hoppas då att vi får se något liknande här i Sverige thumbs.gif
Vector_Sigma
og dette var et S/N/DK forum ja....beklager blush2.gif
Thunderclash
QUOTE(Groundsplitter @ 24 June 2007, 19:38) *
1986!! 1986!! 1986!! Jag trodde aldrig vi skulle få se någonting liknande igen, men här är det!! w00t.gif

Hei, hei, pass på blodpumpa, "gamle" mann.... biggrin.gif

wave3.gif

QUOTE(Vector_Sigma @ 24 June 2007, 19:07) *

Ahem... Den er jo mellom 3,5 og 4 meter høy. Den ser tøff ut, men jeg tror det er de færreste leiligheter/hus som har plass til noe sånt wink2.gif .

party2.gif
Knut Ingar
BigPete
QUOTE(Groundsplitter @ 24 June 2007, 19:38) *

Så har det sett ut på TRU i Malmö det senaste året med Cybertron-figurerna, men i aningen mindre skala. Det här är ju helt fantastiskt! biggrin.gif
Sir.Grimlock
Det skal du ikke sige Martin jeg var i mange år fan af den danske fodbold spiller ( Flemming povlsen ) og da jeg spurgte i den lokale intersport butik gemte de de store lys plakater til mig :-) så det kan sagten lade sig gøre at du kan få dem
Fighbird
Cool. Men der er jo alligevel lidt forskel på om man er fodboldfan eller legetøjssamler her i Danmark... Folk kan godt kigge lidt skævt til én... happy.gif

Men det skader jo ikke at prøve, nej. smile.gif
Soundblaster
Ok nu kan jag äntligen säga priset på några av storleks klasserna.
Fab 199 sek
Deluxe 219 sek thumbdown.gif
Legends 79 sek
gosse djur 129 sek
leader 699 sek
Tja det var väl allt utom cyber stompers och voyager som jag inte kollade på.
Sir.Grimlock
QUOTE(Fighbird @ 26 June 2007, 12:09) *
Cool. Men der er jo alligevel lidt forskel på om man er fodboldfan eller legetøjssamler her i Danmark... Folk kan godt kigge lidt skævt til én... happy.gif

Men det skader jo ikke at prøve, nej. smile.gif

øøø ja tak folk synes at man er underlig fordi man samler eller er fan af transformers ( har selv opdaget det ) :-(

men jeg har snakket med chefen i TRU esbjerg og når jeg kommer der ud og de ik har det jeg vil have får jeg lov til at komme med ud på lageret og se om de har noget der .. han havde fuld forståelse for at jeg ik ville have nogen der var bøjet i pappen og sådan noget ( for at få den bedste af dem de har )

men altså han er skide flink .. hvis du ik kan i ålborg skal jeg nok snakke med ham i esbjerg så jeg næsten sikker på du får den/dem

tongue.gif tongue.gif
Groundsplitter
QUOTE(Sir.Grimlock @ 28 June 2007, 11:36) *
men jeg har snakket med chefen i TRU esbjerg og når jeg kommer der ud og de ik har det jeg vil have får jeg lov til at komme med ud på lageret og se om de har noget der .. han havde fuld forståelse for at jeg ik ville have nogen der var bøjet i pappen og sådan noget ( for at få den bedste af dem de har )
Det var väldigt hyggligt av honom. Det är inte alla butiker där det fungerar likadant. I USA brukar butikerna ofta ha stränga regler mot att kunderna får komma in på lagret, främst för att inte att göra jobbet för lätt för scalpers.
Sir.Grimlock
det sagde han også at normalt må man ikke komme med ud på lageret .. men så sagde han at det var lige meget jeg fik lov til at komme med ud på lageret og har været der ude op til flere gange siden ..

i TRU Esbjerg gør de kunderne tilfredse.. i modsæning til Br de er alid sure så jeg handler kun i tru..

men til Martin... hvis jeg nu får dem ... kan jeg altid lave en tur ud af det .. og kommer forbi Ålborg med den/dem
de er nok for store til at sende med post lol..
Fighbird
Det kunne være super-fedt, Dan. biggrin.gif Og du er altid velkommen, hvis du skulle komme til det nordjyske. smile.gif

Og godt at høre at de er flinke ved dig i din TRU -- sådan et forhold havde jeg også med en tegneseriebutik tilbage i Vejle, hvor jeg bare kunne gå direkte på lageret og rode. Ah, good times, good times... tongue.gif
Sir.Grimlock
ja sådan en lille gammel butik har jeg også i esbjerg hvor han stadig har gamle gi joe og sådan noget liggende endnu det er godt :-) ..

den/de gamle g1´er ( mosc ) du købte på qxl af en som hedder Jonathan i odense det er i den butik/ kiosk han købte dem .. jeg kom i kontakt med ham via gul&gratis og det var faktis også via ham
jeg kom i kontakt med sureshot :-)

bounce1.gif bounce1.gif
Ravage
Ser at Edwis i Tromsø fører transformersfigurene, og jeg er svææært positivt overrasket over filmfigurene. Borte er fryktelige fargevalg, neon og roboter som ligner på rubicskuber. Dette er tydelige, smalfulle og mer nedtonede roboter i jordiske kjøretøy. Det eneste som slår meg er at de er forholdsvise dyre, men det har vel TF alltid vært.
Fighbird
QUOTE(Ravage @ 28 June 2007, 18:15) *
Det eneste som slår meg er at de er forholdsvise dyre, men det har vel TF alltid vært.

Ja, desværre... sådan går det desværre...
Sir.Grimlock
Var lige i TRU her til aften for at hente min The Movie Prime ...

og fik lige en snak med chefen der ude.... jeg må få de store pap figure når de ik skal bruge dem mere
( hvis de ikke var ødelagt ) så Martin det ser ud til at du får dem :-)

og de skulle ik have noget for dem .
Fighbird
Fedtfedtfedtfedtfedtfedtfedtfedtfedt! biggrin.gif

Håber bare den kan pakkes ned igen uden at den bliver helt smadret (rimelig kompleks konstruktion, så vidt jeg husker). Men du er en knag, Dan -- håber at jeg kan gengælde tjenesten en gang. smile.gif
Sir.Grimlock
Ingen årsag Martin . jeg har ik selv plads til den ( hvis den ik er gået i stykker til den tid ) så kan du jo lige så godt få den vi skal bare lige finde ud af hvordan vi får den op til dig ( post ) eller jeg selv smidder den til Ålborg ved en eller anden lejlighed finder vi bare lige ud af til den tid men så forresten dig i Tv kanon fedt !!!! må jeg nok sige det er sku godt at Danmark kan se at vi også er til ((TfFans ))
Tformer
Kan ju raportera att voyager wave 2: Starscream och Ironhide nu finns på Bla: Ica Maxi w00t.gif för ett pris av 369;-/st
Skybolt
Starscream og Ironhide er Wave 01 sammen med Black Out og Ratchet smile.gif De er bare langsomme om at komme til Skandinavien.
Tformer
QUOTE(Skybolt @ 8 July 2007, 21:49) *
Starscream og Ironhide er Wave 01 sammen med Black Out og Ratchet smile.gif De er bare langsomme om at komme til Skandinavien.

Då säger vi "Scandinavian wave: 1,5" då tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.