Help - Search - Members - Calendar
Full version: Positiva saker
NTFA Forums > Svenska/Norske/Danske forum > Allmän diskussion
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
BigPete
vad är utrikningslag?
Mr.H
QUOTE(predaking @ 21 April 2006,16:28)
Jeg fikk nettopp en flybillett i hånden og skal tydeligvis på utrikningslag om to timer  smile.gif

Lykke til Kompis

Peter et utdrikningslag/utdritingslag er det samme som et batchlor party. eller som dere sier svensexa
BigPete
QUOTE(Mr.H @ 21 april 2006,20:52)
QUOTE(predaking @ 21 April 2006,16:28)
Jeg fikk nettopp en flybillett i hånden og skal tydeligvis på utrikningslag om to timer  :)

Lykke til Kompis

Peter et utdrikningslag/utdritingslag er det samme som et batchlor party. eller som dere sier svensexa

ahhh.. okej smile.gif

Lycka till Frank! Och ha så skoj! smile.gif
**BRUTICUS**
Jag vann Riksmästerskapet i bowling i den olisensierade klassen i bowling med jobb. Vi spelade i Eskilstuna så det blev några timmar på tåget.Hur som helst så är jag nöjd med mina 1135 på 6 serier i det otränade tillstånd jag är och jag hade ett par onödiga missar annars hade jag legat på 1200+ dvs 200 i snitt per serie..nu blev det ca 189 i snitt per serie..

Har faktiskt funderat på att börja aktivt igen..jag har juh talangen wink2.gif smile.gif
Mr.H
Nice Marcus!
BigPete
QUOTE(**BRUTICUS** @ 21 april 2006,22:53)
Jag vann Riksmästerskapet i bowling i den olisensierade klassen i bowling med jobb. Vi spelade i Eskilstuna så det blev några timmar på tåget.Hur som helst så är jag nöjd med mina 1135 på 6 serier i det otränade tillstånd jag är och jag hade ett par onödiga missar annars hade jag legat på 1200+ dvs 200 i snitt per serie..nu blev det ca 189 i snitt per serie..

Har faktiskt funderat på att börja aktivt igen..jag har juh talangen  :;):  :)

Hehe, med tanke på hur stor du är slänger du väl iväg kloten som om det vore bomullstussar ;)
**BRUTICUS**
QUOTE(bigpete @ 22 april 2006,12:36)
QUOTE(**BRUTICUS** @ 21 april 2006,22:53)

Har faktiskt funderat på att börja aktivt igen..jag har juh talangen  wink2.gif  smile.gif

Hehe, med tanke på hur stor du är slänger du väl iväg kloten som om det vore bomullstussar ;)

haha ja men jag använder mer spin på bollen så jag måste anpassa hastigheten efter banan..det finsn en hel del olika möjligheter när dom oljat bannorna, så anpassning är ett stort momment.
Morty
Fick en minst sagt positiv överraskning igår. Familjebidraget som vanligen ligger på ca 3500:- i månaden låg nu på över 7000:-! Först trodde jag att det måste vara ett misstag och sökte samband med Försäkringskassan för att kolla upp det hela men jupp: Så är det. Inget misstag, tydligen är det en slags "bonus" eftersom jag muckar den här månaden. Detta + den normala månadslönen (2500-3000:-) + muckbidraget (20 000:-) + löneförhöjningen sedan januari i retrospektiv (ca 2000:-) = omkring 30 000 enkronor på mitt bankkonto så här dags om en vecka. Familjebidraget har jag redan fått, lönen kommer den 25:e och muckbidraget + den höjda dagsersättningen får vi den 28:e. Lägg sedan till att Tina och jag faktiskt lyckats spara ihop nästan 10 000:- under året jag legat inne. Hohoho, så här mkt pengar på en och samma gång har jag inte haft sedan jag jobbade på bageriet! party2.gif
cheeta
QUOTE(Morty @ 22 april 2006,22:47)
Fick en minst sagt positiv överraskning igår. Familjebidraget som vanligen ligger på ca 3500:- i månaden låg nu på över 7000:-! Först trodde jag att det måste vara ett misstag och sökte samband med Försäkringskassan för att kolla upp det hela men jupp: Så är det. Inget misstag, tydligen är det en slags "bonus" eftersom jag muckar den här månaden. Detta + den normala månadslönen (2500-3000:-) + muckbidraget (20 000:-) + löneförhöjningen sedan januari i retrospektiv (ca 2000:-) = omkring 30 000 enkronor på mitt bankkonto så här dags om en vecka. Familjebidraget har jag redan fått, lönen kommer den 25:e och muckbidraget + den höjda dagsersättningen får vi den 28:e. Lägg sedan till att Tina och jag faktiskt lyckats spara ihop nästan 10 000:- under året jag legat inne. Hohoho, så här mkt pengar på en och samma gång har jag inte haft sedan jag jobbade på bageriet!  party2.gif

Men nu ska vi inte en massa dollartecken i ögonen och slösa upp allt på en gång. Vi får tänka realistiskt. Som jag har sagt innan så kommer vi att ha en liten i höst och vi måste ha förberett vissa saker till dess.
Det är inte förtidigt att tänka på sånt redan nu, kollar upp priser och skriver upp vad allt kommer att gå på innan vi investerar, oki?
**BRUTICUS**
Morty ..tänk så mkt TFs du kan inhandla tongue.gif wink2.gif
cheeta
QUOTE(**BRUTICUS** @ 23 april 2006,17:12)
Morty ..tänk så mkt TFs du kan inhandla  tongue.gif  wink2.gif

Påminn inte honom. Men, han lugnade mig lite genom att lägga upp en budget. smile.gif
Soundblaster
Jag vann min första Ebay aktion. biggrin.gif
Ja det är det positiva.
Soundblaster
Här är aktionen:
http://www.ebay.se/viItem?ItemId=6052668676
Ja nu kan jagbara betala och vänta.
Soundblaster
Har äntligen kompleterat min armada Tidalwave.(tappade bort missilerna)
cheeta
Vid 5-6-tiden imorse kände jag att vårt barn rörde sig i form av små nätta sparkar i magen. Genast sa jag till Morty. Sedan log vi där en stund och gladdes åt att vi båda kunde känna vår lilla (förmodade) tös sparka. En konstig, men underbar känsla. blush2.gif
Groundsplitter
Woohoo!! Efter fyra månader utan studielån så har jag äntligen kvalificerat mig för en ny period, och fått godkänt av CSN. Så nu har jag en stor, härlig summa på drygt 13.000 på gång inom en vecka. En stor del av de slantarna kommer gå direkt in på mitt VISA-kort, så att jag kan använda dem för NTFA Store.
Shompola
Hemma. Ska bara ta det lugnt till på Måndag. Sen får man skriva en tråkig artikel kanske sad.gif
Tformer
Idag släpptes Metroid prime hunters efter uppsjutet release datum bounce1.gif smile.gif bounce1.gif
Jag ska iväg och köpa mig ett ex i morgon bounce1.gif
predaqueen
Frank og jeg gifter oss om noen timer bounce1.gif
BigPete
QUOTE(predaqueen @ 06 maj 2006,08:01)
Frank og jeg gifter oss om noen timer  :bounce:

Grattis! smile.gif Jag hoppas ni får en jättetrevlig bröllopsdag! smile.gif
Psychotron
QUOTE(bigpete @ 06 May 2006,09:16)
Frank og jeg gifter oss om noen timer  :bounce:

Grattis! smile.gif Jag hoppas ni får en jättetrevlig bröllopsdag! smile.gif

Och alla dagar efter det! smile.gif
cheeta
Frank og jeg gifter oss om noen timer  bounce1.gif

Grattulerar från mig och Morty! party2.gif

Hoppas att ni får en fin bröllopsdag och ett lika fint liv tillsammans. bounce1.gif
Morty
En negativ sak som dock utvecklats till något positivt. När Tina och jag skulle flytta in i vår nya lya nu i veckan upptäckte vi att den var i minst sagt förfärligt skick. Där var inte städat och tapeterna var helt fördärvade. Efter lite tjabb med HFAB (Halmstad Fastigheter) lyckades vi dock få till en ombesiktning av lägenheten och väl på plats kunde kontrollanten inte annat än att hålla med: Lägenheten var inte i det skick som man ska kunna förvänta sig vid inflyttning. Därför får vi nu samtliga rum ommålade och omtapetserade, utan extra kostnad. Tur i oturen skulle jag säga.  smile.gif
Agent Smith
En negativ sak som dock utvecklats till något positivt. När Tina och jag skulle flytta in i vår nya lya nu i veckan upptäckte vi att den var i minst sagt förfärligt skick. Där var inte städat och tapeterna var helt fördärvade. Efter lite tjabb med HFAB (Halmstad Fastigheter) lyckades vi dock få till en ombesiktning av lägenheten och väl på plats kunde kontrollanten inte annat än att hålla med: Lägenheten var inte i det skick som man ska kunna förvänta sig vid inflyttning. Därför får vi nu samtliga rum ommålade och omtapetserade, utan extra kostnad. Tur i oturen skulle jag säga.  smile.gif

Det är verkligen dåligt. Jag har börjat höra allt oftare att flyttstädningen inte sköts som den ska, och det är märkligt att inte bovärden ser till att åtgärda detta innan den nya hyresgästen flyttar in.
När jag städade min lägenhet i Karlskrona innan flytten till Växjö förra året hittade jag fullt av bråte från den tidigare hyresgästen bakom lådorna i köket, någonting jag också påpekade för bovärden då han inspekterade lägenheten inför utflyttningen.

Får ni vänta innan ni kan flytta in i lägenheten nu? Min kompis har precis fått en lägenhet nu, och den lägenheten måste åtgärdas så mycket att hon troligen inte får tillgång till den förrän i juni. Jag har sagt åt henne att hon ska kräva kompensation i form av reducerad hyra. Det är inte meningen att man ska betala full hyra när man inte ens får flytta in.
Taggenagger
Efter att ha hänsynslöst slussats runt i den svenska sjukvårdens byråkrati har jag äntligen fått tag på den astma-medicin jag behöver. Som krona på moset hämtade jag ut Alternators heliga graal - Swerve! Tack Bruticus för den figuren!

bounce1.gif
BigPete
Jag och min fästmö Maria har börjat planera för vårt bröllop så smått. Inget datum eller så än (och det dröjer nog ett bra tag till) men vi har bestämt platsen, stil, musiken som ska spelas osv.

Vi ska gifta oss utomhus, vid en gammal Nordisk fornlämning som heter Ales Stenar. Det är uppe på en ganska stor åssträckning precis vid havet utanför Kåseberga i sydöstra Skåne. Otroligt vackert!

Liten bild där man ser hur nära havet det ligger.
[img]http://www.ystad.se/ystadweb.nsf/pictures/c65fd34a5d167217c1256ecc00504074/$file/ales_stenar.jpg[/img]

Närbild på själva fornlämningen:

En liten text från Riksantikvarieämbetet:

Ales stenar
Ales stenar skjuter upp mot hav och himmel på Kåsebergaåsen i Skåne. Monumentet är en lika mystisk som imponerande syn i det natursköna landskapet och lockar till många olika tolkningar.

Ales stenar är Sveriges största bevarade skeppssättning. De 59 stenbumlingar har rests i en skeppsliknande formation. De står på en plats där hav, jord och himmel möts och är en kraftfull symbol för svunnen tid. Här reste forntidens människor stenarna under yngre järnåldern, för cirka 1400 år sedan.
predaqueen
Det ser kjempestilig ut, bigpete. Har dere tenkt å ha liturgi og antrekk fra jernalderen også?
Mr.H
Ser vakkert ut Peter! Mer Info takk biggrin.gif
BigPete
QUOTE(predaqueen @ 09 maj 2006,14:00)
Det ser kjempestilig ut, bigpete. Har dere tenkt å ha liturgi og antrekk fra jernalderen også?

Ja, det är det som är tanken, men det finns så mycket att välja på så vi vet inte riktigt vad vi ska ha med. Jag vill gärna ha med något som symboliserar någon av Asagudarna. Mjöd måste vi servera naturligtvis, och kanske maträtter som var vanliga under järnåldern.

Det är vad vi har tänkt oss i alla fall, och musik som spelas med instrument från den tiden som t.ex. lergök, flöjt, och lyra. Det enda problemet är att hitta musik från den tiden.
Morty
QUOTE(Agent Smith @ 09 maj 2006,10:57)
Får ni vänta innan ni kan flytta in i lägenheten nu? Min kompis har precis fått en lägenhet nu, och den lägenheten måste åtgärdas så mycket att hon troligen inte får tillgång till den förrän i juni. Jag har sagt åt henne att hon ska kräva kompensation i form av reducerad hyra. Det är inte meningen att man ska betala full hyra när man inte ens får flytta in.

Vi har fått flytta in men det kommer dröja innan bristerna i lägenheten åtgärdas. "Innan midsommar" har vi dock blivit lovade att allt ska vara klart. Men man tycker ju att sådana här fel (sönderslitna tapeter, stora hål i väggarna, utslitet parkettgolv mm, mm) borde ha upptäckts/åtgärdads tidigare med tanke på att lägenheten har stått tom i över en månad innan vi flyttade in men, men...
**BRUTICUS**
QUOTE(Taggenagger @ 09 maj 2006,11:14)
Efter att ha hänsynslöst slussats runt i den svenska sjukvårdens byråkrati har jag äntligen fått tag på den astma-medicin jag behöver. Som krona på moset hämtade jag ut Alternators heliga graal - Swerve! Tack Bruticus för den figuren!

bounce1.gif

så lite så Tagg smile.gif
Blackarachnia
QUOTE(bigpete @ 09 May 2006,12:08)
Vi ska gifta oss utomhus, vid en gammal Nordisk fornlämning som heter Ales Stenar. Det är uppe på en ganska stor åssträckning precis vid havet utanför Kåseberga i sydöstra Skåne. Otroligt vackert!

En liten text från Riksantikvarieämbetet:

Ales stenar
Ales stenar skjuter upp mot hav och himmel på Kåsebergaåsen i Skåne. Monumentet är en lika mystisk som imponerande syn i det natursköna landskapet och lockar till många olika tolkningar.

Ales stenar är Sveriges största bevarade skeppssättning. De 59 stenbumlingar har rests i en skeppsliknande formation. De står på en plats där hav, jord och himmel möts och är en kraftfull symbol för svunnen tid. Här reste forntidens människor stenarna under yngre järnåldern, för cirka 1400 år sedan.

Va fint! Vilken underbar plats att hålla bröllop!  Vi har inga skeppssättningar här i Finland, vilket är synd, för de är jättevackra. Hoppas ni får fint väder! smile.gif
Leobreaker
Jag är så glad!  bounce1.gif  Jag har fått sommarjobb där min mamma jobbar och jag får börja redan på måndag. Hur länge det blir vet jag inte, men ett par månader skulle jag tro. Men om jag har tur kanske jag kan få stanna ännu längre, om det finns ett behov av det.  smile.gif

Jag var där även förra sommaren, så jag kan delvis jobbet redan. biggrin.gif
predaqueen
Frank har bestilt bord til oss på NB Sørensen i Stavanger, 2. etg. på fredag biggrin.gif
Dette er menyen.
palaste
QUOTE(predaqueen @ 16 Touko 2006,21:24)
Frank har bestilt bord til oss på NB Sørensen i Stavanger, 2. etg. på fredag  :D
Dette er menyen.

Och förstås äter ni 10 rätter, med en flaska av La Quintessence 2002?

Förresten, vår chef har beställt bord till oss på någon Helsingfors restaurant, på fredag kväll. Vi ska äta nästan lika väl som er, och behöver inte betala nånting... (utom chefen förstås.)
Psychotron
QUOTE(predaqueen @ 16 May 2006,20:24)
Frank har bestilt bord til oss på NB Sørensen i Stavanger, 2. etg. på fredag  :D
Dette er menyen.

drool2.gif  Får man komma med? tongue.gif
predaking
QUOTE(palaste @ 16 May 2006,20:32)
Och förstås äter ni 10 rätter, med en flaska av La Quintessence 2002?

Förresten, vår chef har beställt bord till oss på någon Helsingfors restaurant, på fredag kväll. Vi ska äta nästan lika väl som er, och behöver inte betala nånting... (utom chefen förstås.)

Vi drikker alle vinene biggrin.gif

så kjekt for dere også smile.gif
Blackarachnia
Jag har fått mitt examensarbete (Pro Gradu) färdigt! smile.gif
Aeris
Det jag är mest gladast över just idag är att jag måste haft en sån tur att få såna bra kompisar=)
Stolpen
Fått min nya dator nu, hade turen att det fanns erbjudande om 6 månader räntefri avbetalning just nu.
Så jag slapp vänta tills efter sommaren med att införskaffa den, riktigt skönt att få den nu och betala efter sommaren.
Kalimac
Skullle hålla ett tal på ca 3 minuter idag, och jag brukar alltid vara nervös inför sånt. Jag har väldigt lätt för att skriva och formulera mig i text, men har svårare för att tala inför folk.
Jag började skriva talet igår, och tränade inte en gång framför spegeln. Innan lektionen idag var jag rätt nervös, men sen släppte det, och talet gick bättre än väntat. smile.gif
Aeris
Det jag är gladast över idag är väl att tja jag börjar inse vem jag är. Jag har börjat lära känna mig själv lite bättre fått bättre själförtronde och så wink2.gif Kanske låter som en knäpp grej att vara glad över men jag är det smile.gif
**BRUTICUS**
Fick mitt confirmation pack till Auto Asembly i England. Kommer åka nästa onsdag och är borta fem dagar då ajg även ska hälsa på en tjejkompis som pluggar i London så jag slipper hotell vilket innebär mer penagar till transformers tongue.gif

Ska bli hur kul som helst. biggrin.gif
BigPete
QUOTE(**BRUTICUS** @ 25 maj 2006,14:00)
Fick mitt confirmation pack till Auto Asembly i England. Kommer åka nästa onsdag och är borta fem dagar då ajg även ska hälsa på en tjejkompis som pluggar i London så jag slipper hotell vilket innebär mer penagar till transformers tongue.gif

Ska bli hur kul som helst.  :D

Då är det ju en väääääldigt positiv sak att du kommer att plocka med dig en 20th Prime till mig ;)
**BRUTICUS**
QUOTE(bigpete @ 25 maj 2006,15:32)

Ska bli hur kul som helst.  biggrin.gif

Då är det ju en väääääldigt positiv sak att du kommer att plocka med dig en 20th Prime till mig ;)

om jag hittar en så kanske ;)
BigPete
QUOTE(**BRUTICUS** @ 25 maj 2006,17:40)
QUOTE(bigpete @ 25 maj 2006,15:32)

Ska bli hur kul som helst.  :D

om jag hittar en så kanske ;)

Men allvarligt, hade du hittat en till mig så hade jag blivit vääääldigt tacksam smile.gif
Soundblaster
Jag kommer åka till örebro imorgon och byta min defekta alternators grimlock.
Nu är jag ganska glad.
Tformer
Jag fick VG i nationella i matte biggrin.gif
Aeris
Hitta ett Megaman spel hemskt billigt igår=) smile.gif wink2.gif
Soundblaster
Jag bytte Alternators Grimlock mot pengar och köpte scrapmetal och Lugnutz(Ovanlig) de är bättre än grimlock.
Det ovanliga är att Lugnutz har svart ansikte.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.