Help - Search - Members - Calendar
Full version: Omat figut...
NTFA Forums > Suomalaiset foorumit > Transformers-keskustelu
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
Protek
Kun foorumi on feeniks-linnun tavoin noussut tuhkasta, on taas aika alkaa käymään läpi viimeisimpiä hankintoja. Mietin, olisiko otsikkoa pitänyt vaihtaa mutta ajattelin pysyä tutussa ja turvallisessa.

Tämän uuden "Omat figut" topicin saa kunnian aloittaa Alternators Tracks, jonka tilasin rapakon takaa. Toimituskulut huomioon ottaenkin, ei hinta mennyt paljon Suomesta ostettujen alttujen yli.

Automuoto on tyylikäs, ehkä jopa seksikäs, mikä olikin yksi syy hankkia tämä hahmo. Muodonmuutos on kenties yksi hankalimmista. Tämä tosin johtuu osittain nivelien jäykkyydestä. Positiivisena seikkana mikään osa ei kuitenkaan lähtenyt irti niin kuin joissain BT/Alteissa. Robottimuoto on ok, G1 Tracksin katto rintapanssarina on kiva yksityiskohta.

Psychotron
Ohhoh, onpa kaunis! Täytynee pistää hankintalistalle itsekin, kun tuo finanssipuoli tuossa keväällä elpyy. smile.gif
Protek
QUOTE(Psychotron @ 27 Feb. 2006, 08:14)
Ohhoh, onpa kaunis! Täytynee pistää hankintalistalle itsekin, kun tuo finanssipuoli tuossa keväällä elpyy.  :)

Toimituskuluineen hinnaksi jäi valuuttamuunnoksen jälkeen 30.15 eukkoa. Hommasin tuon BBTS:stä. Tilauksen aikoihin siellä sattui olemaan kylläkin jokin 5% tarjous päällä.
Archangel
Tilasin viime viikolla HLJ:stä Takaran C-00 Primuksen, mutta olen tullut hieman katumapäälle ja mietin, että pitäiskö tilaus peruuttaa ja odottaa kiltisti Hasbron version saapumista Suomeen...
crawatt
sain eilen G1 monsterbot Doublecrossin, sekä decepticon micromaster-asema Skyhopperin.

Doublecross on komea, Skyhopper vähän tylsä, etenkin kun melkein kaikki irto-osat paria pikkutykkiä lukuunottamatta puuttuu.

Alt/BT Tracks on kyllä hieno ilmestys. tai no, BT-versio ainakin on. wink2.gif tongue.gif tuleeko Alt-versiolla mukana se liekkitarra?
Creation Matrix
Archangel: Jos mielenmuutoksesi syynä on Hasbron version Unicron-pää, älä turhaan peru. Unicron-päätä ei tule kuin USA:ssa. Suomen hintatason tuntien HLJ:ltä tilattu Primus on aika tarkalleen samanhintainen kuin kaupanhyllyltä ostettukin ja japanilaisella versiolla on perin tyylikäs paketti.

Itse kokeilen löytää Primuksen sitten Japanista kunhan syksyllä sinne pääsen. Hyvällä tuurilla on alehinnoissa silloin.
Inkku
ihan ensimmäisenä sain hyppysiini Evac hahmon *jonka kuvan onnistuin jo hukkaamaan tietokoneeni syövereihin* ja täytyy myöntää.. hahmo on tooodella upea drool2.gif

muuntaminen muodosta toiseen on mielenkiintoista ja kun sen tekee naatiskellen vierähtää siinä mukavasti aikaa.. robo muoto on todella kiintoisa *sanoo 25v. sinkku nainen tongue.gif * öhöm.. hahmo ei ole liian massiivinen ja paino piste on sellainen, että figu pysyy hyvin pystyssä robo muodossa vaikka pöytää hieman tönäiseekin.. omasta puolestani annan hahmolle 9,5

jk. huomasin tuossa, että kun säilyttää botteja kylmässä huoneessa, niiden muuntaminen muodosta toiseen on hankalampaa kuin jos ne olisivat normaalissa lämpötilassa.

noniin.. tämä satsi tuli viime viikolla lelufoorumin kautta..

äärimmäisenä takana on Tentakil: puuttuu varusteet ja pari tarraa. jaloissa olevat tarrat hivenen kuluneita, mutta ok

etu-alalla Micromasters junat Midnight Expres, Tankor, Overload, Rapid Run ja Railspike. Swindle ja yhdistymis osat puuttuvat (yhdistymis osien puuttuminen ei haittaa, koska tykkään noista juna muodoista tummoisenaan tongue.gif

keskellä Minikonit Waterlog ja Stormcloud, toiselta puuttuu ohjus. ja takana henkailee Rook ja Crosswice.. *nyt ei siis puutu enää kuin Sideways*

eniten suupieliä nostatti kuitenkin nämä kolme Tähtimiekka Minikonia. Sonar, Jetstorm ja Runaway.. en siis todellakaan meinannut uskoa tuuriani todeksi, kun nämä kolme Miniconia pyörähti pakkausesta hyppysiini.. ainoa harmittava tekijä onkin se, että Jetstorm ja Sonar ei pysy kunnolla toisissaan kiinni kun ne liittää Tähtimiekaksi

yllättävintä oli, että Tähtimiekka sopi täydellisesti Cybertron Starscreamin käteen wow2.gif
Psychotron
QUOTE(Inkku @ 27 Feb. 2006, 20:40)
nyt ei siis puutu enää kuin Sideways

Täällä! wave3.gif
Inkku
QUOTE(Psychotron @ 27 Helmi 2006, 22:27)
QUOTE(Inkku @ 27 Feb. 2006, 20:40)
nyt ei siis puutu enää kuin Sideways

Täällä!  wave3.gif

maltatko pitää Sidewaysin, Hotspotin ja sen pelin vielä jemmassa jonkun aikaa.. wink2.gif
Psychotron
Jup, ei niitä ole kukaan kaivannut. Voin ne kyllä varata. En ole muutenkaan oikein kärryillä mitä minulla on vaihtareina, joten hyvä kun osasta tiedän... smile.gif
Inkku
QUOTE(Psychotron @ 27 Helmi 2006, 22:58)
Jup, ei niitä ole kukaan kaivannut. Voin ne kyllä varata. En ole muutenkaan oikein kärryillä mitä minulla on vaihtareina, joten hyvä kun osasta tiedän...  smile.gif

hienoa..

kunhan tässä vielä vyötä vedän hiukkasen kireämmälle, luulisin voivani lunastaa varaukseni vielä tämän kevään mittaan.. tongue.gif
Psychotron
Eipä kiirettä... tuo komero tuntuu aika vakaalta paikalta.
Protek
QUOTE(crawatt @ 27 Feb. 2006, 19:55)
sain eilen G1 monsterbot Doublecrossin, sekä decepticon micromaster-asema Skyhopperin.

Doublecross on komea, Skyhopper vähän tylsä, etenkin kun melkein kaikki irto-osat paria pikkutykkiä lukuunottamatta puuttuu.

Alt/BT Tracks on kyllä hieno ilmestys. tai no, BT-versio ainakin on. wink2.gif tongue.gif tuleeko Alt-versiolla mukana se liekkitarra?

Nope, se näyttää olevan BT-version yksinoikeus. Vaan on se silti hieno.

Saapa nähdä, tuleeko huuto.netistä huutamani G1 Downshift tänään. wink2.gif

Edit: Onnittelut muuten Doublecrossista! Se on noista Monsterboteista tyylikkäin ilmestys.
Psychotron
Hei Crawatt, minulla on ylimääräinen Skyhopperin helikopterimuodon etuosan tykki. Eihän se paljon ole, mutta jos haluat, saat sen. smile.gif
crawatt
QUOTE(Protek @ 28 Feb. 2006, 07:20)
Edit: Onnittelut muuten Doublecrossista! Se on noista Monsterboteista tyylikkäin ilmestys.

kiitos. smile.gif kyllä, oon samaa mieltä.

Psychotron, tyhjää parempi se tuo tykkikin on. kiinnostaa. wink2.gif
SamTheMan
QUOTE(Archangel @ 27 Feb. 2006, 19:17)
Tilasin viime viikolla HLJ:stä Takaran C-00 Primuksen, mutta olen tullut hieman katumapäälle ja mietin, että pitäiskö tilaus peruuttaa ja odottaa kiltisti Hasbron version saapumista Suomeen...

Jos satut Takaran Primuksen hommaamaan ja tulet katumapäälle, niin saattaisin hyvinkin ostaa sen sulta pois smile.gif
Archangel
QUOTE(Creation Matrix @ 27 Helmi 2006, 20:00)
Archangel: Jos mielenmuutoksesi syynä on Hasbron version Unicron-pää, älä turhaan peru. Unicron-päätä ei tule kuin USA:ssa. Suomen hintatason tuntien HLJ:ltä tilattu Primus on aika tarkalleen samanhintainen kuin kaupanhyllyltä ostettukin ja japanilaisella versiolla on perin tyylikäs paketti.

Itse kokeilen löytää Primuksen sitten Japanista kunhan syksyllä sinne pääsen. Hyvällä tuurilla on alehinnoissa silloin.

No itse asiassa se ei ole syy (Unicron-pää on kökkö ja tosiaan se on vain Jenkkien etuoikeus). Laskin vaan, että Takara-versio tulee maksamaan postikuluineen (4700 yen) ja veroineen noin 100€ kun Hasbron version saa luultavasti samaan hintaan kuin Supreme Starscreamin Suomesta eli 59-69€ ? No okei, hintaero ei ole "kuin" 30€ mutta on se jo aika paljon fyffeä sekin, sillä ostaa vaikka Cyb Soundwaven tai jotain...

SamTheMan: Aika hiljaista olisi kaupankäynti sen kanssa - tai sitten katteiden pitäisi olla kohdallaan tongue.gif
Inkku
tänään tuli postin matkassa Huudosta voittamani G1 First Aid ja Blades

First Aidin kaikki tarrat vaikuttaisivat olevan tallessa, tosin rinnuksessa olevat ylimmät ovat kuluneet melko himmeiksi, samoin kuin automuodon kyljissä olevat tarrat, aseita hahmolla ei ollut matkassa. Alkuun hahmo oli hiukan jäykän oloinen kun sitä muunsi Autosta Robo muotoon, mutta parin muuntamis kerran jälkeen osat liikkuvat suhteellisen juohevasti smile.gif

Blades.. kaikki tarrat näyttäisivät myös olevan tallessa ja vieläpä aikas hyväkuntoisetkin sellaiset wink2.gif  myöskään tällä hahmolla ei ole aseita. hahmon muuntaminen muodosta toiseen oli alkuun pienoista arpapeliä, mutta aikansa kun käänteli, alkoi hahmottamaan mihinkä suuntaan mikäkin osa on matkalla.. laugh.gif
Protek
Eilen saapui huudosta huutamani G1 Omnibot Downshift. Ikäisekseen suhteellisen hyvässä kunnossa, joskin melko kellastunut. Varusteita ei mukana ollut, mutta ilmankin pärjää. Muodonmuutos ja robottimuoto ovat aika tyypillisiä 80-lukulaisia eli artikulaatiota ei juurikaan ole. Downshift edustaa keula jaloiksi -variaatiota. Tämä oli kieltämättä vähän heräteostos mutta eipä ollut pahan hintainen ja tykkään tästä hahmosta.

Inkku
päivä alkoi lupaavasti.. ja jatkui semmoisen myös postilaatikolle pysähtymisen jälkeen

postin matkassa tuli huudossa voittamani Armada Hotshot Crawatilta *KIITOS*  samoin kuin kolme muuta RID figua

Armada Hotshot.

hyvä kuntoinen, puuttuu ainoastaan ohjus ja Minicon Jolt ja se moottori jutska..
hahmon muuntaminen oli helppoa, joskin hetken aikaa piti miettiä ja lopulta tarkistaa kuvasta, oliko kaikki osat omilla paikoillaan. osat eivät ole liian jäykät tai löysät ja hahmo seisoo tukevasti omilla koivillaan. myös auto muoto on hyvä wink2.gif (ensimmäinen tämän kokoluokan Armada hahmo)

RID Mirage GT

hahmon muuntaminen oli haasteellista smile.gif alkuun ei tiennyt mihin suuntaan automuodon keulaa oikein olisi pitänyt kääntää ja uskaltaako sitä taivuttaa siihen suuntaan mihinkä sen uskoisi menevän.. lopulta piti tarkistaa kuvasta, millainen lopputulos pitäisi olla.. ei ollut kuin pää ja jalat väärinpäin.. muuten muuntaminen robotiksi oli onnistunut suht hyvin. hahmolta puuttuu ase ja ohjukset.
robotti muoto on kiehtova, seisoo tukevasti jaloillaan, värit on kirkkaat (keltainen, musta, punainen ja läpikuultava sininen)

RID Nightcruz

tyylikäs.. sulava linjainen.. muuntaminen oli vielä haasteellisempi kuin Miragella ja jälleen kuvasta tarkistamalla osasin korjailla käsien asennon edes paremmaksi.. värit (musta, harmaa ja läpikuultava keltainen) hieno..

RID Scavenger

tämä oli yllättävä.. en yhtään osannut edes aavistaa.. mihin suuntaan mitäkin osaa pitäisi vääntää tai kääntää ja lopulta tulin siihen tulokseen, että paras etsiä ensin kuva, että näkee millainen robo siitä olisi tarkoitus saada aikaiseksi.... hahmo kyllä seisoo tukevasti, hahmon pää on.. niin.. tuota.. kiintoisa laugh.gif kyllä se siellä on... nuo kourat on kyllä kiintoisat myös..

kaupunkiin asti selvittyäni hyvä tuurini jatkui.. jostain syystä valitsin kahdesta mahdollisesta kulkureitistä juuri sen, joka menee kirppiksen ohitse ja hetken mielijohteesta pyörähdin kirppiselle ja lähdin hiippailemaan hyllyn väleihin.. parin hyllynvälin jälkeen löysin lehti laatikon, jossa oli kolme Transformers/Gi Joe lehteä *3, 4 ja 6:1994* tuplat tuli, mutta ei haittaa, ompahan laittaa lehtiä eteenpäin niitä tarvitseville..

jatkoin sitten hiippailuani eteenpäin ja taas kerkesin kulkea pari hyllynväliä ja sitten tuli se pumppu älä petä nyt hetki.. siellä viimeisen hyllyn reunalla oli Unicron smile.gif  sieppasin figun saman tien hyppysiini ja sujautin muovikassiin kaikkien niiden osien kanssa, mitkä vain löysin..

lähestulkoon kaikki osat on tallessa.. ainostaan vatsan kohdalta puuttuu joku paneeli samoin kuin lantion kohdalta yksi paneeli.. ohjus on tallessa, samoin kuin pikkuinen häijyn näköinen planeetta minicon Dead End.. pattereita ei ole, joten en voi tarkistaa toimiiko figun muutoin..

kysymys kuuluukin nyt.. mistä löytyisi nuo muuntamis ohjeet tuolle Unicronille..  wink2.gif meinaa aiheuttaa hieman harmaita hiuksia, kun yrittää muuntaa figua muodosta toiseen..
Psychotron
QUOTE(Inkku @ 02 Mar. 2006, 18:56)
kysymys kuuluukin nyt.. mistä löytyisi nuo muuntamis ohjeet tuolle Unicronille..  :;): meinaa aiheuttaa hieman harmaita hiuksia, kun yrittää muuntaa figua muodosta toiseen..

Täällä
Inkku
QUOTE(Psychotron @ 02 Maalis 2006, 20:57)
QUOTE(Inkku @ 02 Mar. 2006, 18:56)
kysymys kuuluukin nyt.. mistä löytyisi nuo muuntamis ohjeet tuolle Unicronille..  wink2.gif meinaa aiheuttaa hieman harmaita hiuksia, kun yrittää muuntaa figua muodosta toiseen..

Täällä

kiitos.. mutta tämä koneeni on niin kieroutunut ja ärsyttävä, ettei se suostu tunnistamaan PDF tiedostoja cry3.gif herjat vain heittää cry3.gif

mutta pitää koittaa vielä yhtä juttua.. evillaugh.gif

Edit: ei se suostu toimimaan vaikka lataisi tuon ohjelmankin.. kone yrittää jollain salakirjoituksella tyrkyttää minulle niitä muuntamis ohjeita cry3.gif
Psychotron
Imuta netistä Adobe Reader. Se on ilmainen ja lukee pdf-tiedostoja. (Sonja neuvoi olan yli. Minä mitään olisi osannut sanoa...)
Inkku
QUOTE(Psychotron @ 02 Maalis 2006, 21:40)
Imuta netistä Adobe Reader. Se on ilmainen ja lukee pdf-tiedostoja. (Sonja neuvoi olan yli. Minä mitään olisi osannut sanoa...)

kyllä se sen ohjelman sieltä imeksii.. mutta ei silti suostu näyttämään mitään.. ainakaan millään minun tuntemallani kielellä.. laugh.gif ei edes kuvia

on vain salaperäistä nuolenpää kirjoitusta tai jotain vastaavaa
Osku
QUOTE(Inkku @ 02 Maalis 2006, 19:56)
RID Nightcruz

tyylikäs.. sulava linjainen.. muuntaminen oli vielä haasteellisempi kuin Miragella ja jälleen kuvasta tarkistamalla osasin korjailla käsien asennon edes paremmaksi.. värit (musta, harmaa ja läpikuultava keltainen) hieno..

Olen tainnut ennenkin koittaa mainostaa noita Beast Machines linjan Vehiconeja (Nightcruz on siis uudelleenväritys RiD-linjassa). En olekaan ennen tajunnut että hahmollahan on selvästi energon-tähti rinnassaan. biggrin.gif
Inkku
QUOTE(Osku @ 03 Maalis 2006, 10:30)
QUOTE(Inkku @ 02 Maalis 2006, 19:56)
RID Nightcruz

Olen tainnut ennenkin koittaa mainostaa noita Beast Machines linjan Vehiconeja (Nightcruz on siis uudelleenväritys RiD-linjassa). En olekaan ennen tajunnut että hahmollahan on selvästi energon-tähti rinnassaan. biggrin.gif

siltähän se vähän näyttää.. wink2.gif on tuo kuva kulma hieman hassu.. niin se näyttää tosiaan nyt kun katsoo, niin Energon tähdeltä.. tongue.gif
gravebot
Tässä tulee vähän myöhässä, mutta pari päivää sitten ostin G1 Grapplen.
Psychotron
Tovi sitten tuli Crawattilta mahtava TV-sarjan ulkopuolinen BW- nelikko Injector/Noctorro/Bonecrusher/Retrax. Kuvat ovat TFUsta, mutta nämä figut ovat vähintään yhtä hyvässä kunnossa, joten se ei haittane.

Injector  on karu tyyppi. Tuo mieleen erään punkkarin jonka tunsin takavuosina, petomuodossa hän on vissiin siipisimpun alias skorpionikalan (yksi maailman myrkyllisimmistä kaloista) ja ampiaisen(!) välimuoto, eli kuten BW-maailmassa sanotaan, Fuzor. Kalamuodon pää seuraa roboksi muutettaessa, vain naama muuttuu (hiukan), lopputuloksena on ärjyn näköinen raidallinen kalapää-äijä suoraan H.P. Lovecraftin tarinoista!  Ikävä kyllä muodonmuutos itsessään on tylsä, tyypillinen "taivuta-nelijalkainen-ja-käännä-pää-esiin"-tapaus. Silti, hahmo on totaalisen kipeä (hyvässä mielessä), TFUn kuvat eivät tässä tee sille oikeutta.

Noctorro nousi heti välittömästi omaksi suosikikseni tässä porukassa. Pieni mutta jotenkin ärjy tapaus. Myös tämän figun muodonmuutos noudattelee harmillisen perinteistä linjaa, mutta molempien muotojen yksinkertainen charmi viehättää, ja käsien pakotettu asento antaa hauskaa wolfman-fiilistä. Olen aina tykännyt lepakoista, ja tällä tuo sarvekas pää tekee hahmosta jotenkin demonisen. Fuzor siis tämäkin.

Bonecrusher on uskomattoman upea robottimuodossa, todella alkukantaisen ja hurjan näköinen, ja vaikka tämänkään figuurin muodonmuutos ei varsinaisia yllätyksiä tarjonnut, päähän kiinnittyvä laukaisinmekanismi on omalta osaltaan todella hauska yksityiskohta (hahmon robottimuoto "sylkee" ohjuksen), ja se seuraa myös vähemmän vaikuttavassa puhvelimuodossa. Puhvelimuoto on jotenkin kömpelö, mutta sitäkin hiukan pelastaa tuon ohjuksenlaukaisun yllättävä ilmestyminen niskan takaa. smile.gif

Retrax on jotain ihan muuta... Ilmeisesti jonkinlaiseksi siiraksi muuntautuva häijyn näköinen kaveri. Ötökkämuoto on aidosti ikävännäköinen (jälleen hyvässä mielessä), enpä haluaisi moista ötökkää sänkyyni vaikken minkäänlaisista ötiäiskammoista kärsikään (olen aikanani herännyt lukki poskella eikä se aiheuttanut minussa mitään kauheita tuntemuksia). tongue.gif  Ötökällä on hauska "puolustusmekanismi": se voi vetäytyä panssaroiduksi palloksi, vähän muurahaiskäpy-tyyliin. Robottimuodossa ihastuin hahmon päähän. Jotenkin mielipuolinen, ja on mukavassa kontrastissa hahmon muuhun olemukseen. Figuurin kädet ovat jousien takana, ne saa joko irti kuoresta tai kiinni kuoreen "superkynsiksi" tms. Sinänsä hauska yksityiskohta, mutta "lepotilassa" hahmo on vähän "I-need-a-hug"... tongue.gif

Kaiken kaikkiaan, ensimmäiset tarkoituksella TV-sarjan ulkopuolelta hankkimani Beast Wars hahmot, ja olen varsin vaikuttunut. Nyt odotan vielä enemmän kieli pitkänä Oskun kautta saapuvaa satsia muita vastaavia. smile.gif  Lisäksi vaihdossa Martinilta tulee TM2 Cheetor ja TM2 Dinobot, mutta ne ovatkin TV-sarjasta.

Hyvä satsi. Kiitos Crawatt! smile.gif
Osku
QUOTE(Psychotron @ 06 Maalis 2006, 23:59)

Fuzoreissa tuntuu olevan tuommoinen "vihaat tai ihastut" tyyli. Minulla on ainakin molempia tuntemuksia eri lelujen kohdalla. Injector menee tuolle inholinjalle. Menee liiallisuuksiin tyylittelyn kanssa.

Noctorrosta ja Torcasta (suosittelen muuten) itselläni on käynyt mielessä että suunnittelijat ovat pelailleet liikaa Doomia tai muita räiskintäpelejä.

Puhvelimuoto on hyvä esimerkki sittemmin Japanissa suht yleiseksi tulleista "shell-former" eläinmuodoista. Jos kuvittelet Bonecrusheria hankalaksi, niin en suosittele hankkimaan Big Convoyta. tongue.gif

Retrax iskee jostain syystä meikäläiseen. Japanilainen uudelleenväritys on vielä hillittömämpi kirkkaine väreineen.
Inkku
eilen sain postin kautta Transformers lehdet smile.gif
5:1988
5:1991
3:1989 *special*

(nyt alkaa olla jo sen verran tuplia joistakin numeroista, että voisi vaikka laittaa ne huutonettiin tongue.gif )

nyt ei enää puutu kuin
3:1989
6:1990
6:1991
2:1988 *special* TF /AF Gi Joe

ja tietty ne armadan numerot 1, 3, 5 ja 8
Archangel
Sain tänään jumalan ja eilen tuli yksi hänen ensimmäisistä pojistaan...

Eka Primus Pohjoismaissa - tai ainakin tällä forumilla ?
Inkku
wow2.gif

*täällä sitä vain yksityis kohtia odotellaan malttamattomina* drool2.gif
Osku
QUOTE(Archangel @ 08 Maalis 2006, 19:14)
Eka Primus Pohjoismaissa - tai ainakin tällä forumilla ?

Kuvia (niiden miekkojen kera) odotellessa...
Feikki
Galaxy Force / Cybertron mahdollinen spoileri:

Kokonaisen Cybertronin menit sitten hankkimaan! wow2.gif Hei, hassusti muuten nää wave3.gif  hymiöt kuitenkin näkyy tuosta läpi laugh.gif

Sitten vaan perusteellinen läpi käynti kuvien kera! Vähintään 500 sanaa.
Osku
QUOTE(Inkku @ 07 Maalis 2006, 20:07)

Minulla on lukukappaleeksi kelpaava 5 numero, paljastui "inventaariota" tehdessä. Muistuta että pistän matkaan jos joskus on muutakin sinulle päin lähdössä.
Inkku
QUOTE(Osku @ 08 Maalis 2006, 21:20)
QUOTE(Inkku @ 07 Maalis 2006, 20:07)

Minulla on lukukappaleeksi kelpaava 5 numero, paljastui "inventaariota" tehdessä. Muistuta että pistän matkaan jos joskus on muutakin sinulle päin lähdössä.

hiihaa.. bounce1.gif

pitääpäs sitten tarkistaa mitä sieltä huutonetistä löytyy tongue.gif
Psychotron
Heh heh... minulla alkaa olla mainetta asiakkaiden keskuudessa. Tänään tuli eräs rouva nimenomaan minulle tarjoamaan Beast Wars B'Boomia ja Infernoa ennenkuin yleiseen myyntiin pistäisi. Infernoa minulla on jo liikaakin, mutta B'Boomin nappasin. Hahmo on aivan mieletön! Käsiase ja toinen ohjus puuttuvat mutta itse figuuri on aivan pränikkä, todella jäykät nivelet ja kaikin puolin kaunista katseltavaa. smile.gif  Molemmat muodot ovat todella näyttävät (attack mode ei oikein toteudu ilman aseita), paviaanimuoto on yllättävänkin onnistunut (peffa ei tosin ollut punainen tongue.gif ), eläin on erittäin näyttävä ja sen saa useaankin rujon primitiiviseen poseeraukseen, mikä sopii hyvin paviaanien väkivaltaiseen luonteeseen, ja robottimuoto ei menetä yhtään eläinmuodon hurjuutta vaikka selkeän mech kuitenkin on. Naamaltaan hemmo näyttää aika paljon Lordilta! biggrin.gif  Tästä hahmosta tuli samantien yksi omista suosikeistani. Vielä kun tuo nimi ei toisi mieleen räppäriä...
Osku
Paljonko olisi ollut hintaa Infernolla? Ja oliko sillä sitä oikeaa mustaa jalkaa? biggrin.gif

B'Boom on yksi aliarvostetuimpia leluja. Asetta se kyllä kaipaa kipeästi.
Psychotron
QUOTE(Osku @ 09 Mar. 2006, 19:06)
Paljonko olisi ollut hintaa Infernolla?

Sen Infernon hinta oli sama kuin tämän räppärin, 2.20€, mutta se olisi ollut sitten jo kolmas (itseasiassa 3,5:s tongue.gif ), ja siltä kuitenkin puuttui useita osia, niin jätin ottamatta.

Saat kohta PM:ää...
Protek
Olipas mukava palata reissusta, kun Cybertron Downshift odotteli kotona työpöydällä. biggrin.gif Kiitokset vain rakkaalle vaimolleni!
Archangel
Eilen tuli Saksasta Galaxy Force GX-02 Soundwave.  smile.gif

Hieno on. Hyvin artikuloitu ja valonkajastus silmistä kuten Sideways/Noisemazella on hieno yksityiskohta. Selässä olevat siivet/lentokoneen runko painaa kuitenkin aika paljon, jolloin hahmon painopiste on ylhäällä. Asiaa eivät auta Soundwaven ohuet jalat, jotka eivät tarjoa hirveän hyvää tukea.
Killer Condor on hieno "mini-con", joka on todella monipuolisesti artikuloitu.

Cyber-Key -ominaisuus avaa Soundwaven rinnasta luukun, jonne Killer Condorin saa laitettua moottori-muodossaan. Kunnianosoitus G1 Soundwavelle siis, muuten ei mikään sävähdyttävä toiminto.

Kuitenkin hahmo on erittäin suositeltava hankinta. GF-versio maksaa harvinaisuutensa vuoksi maailmalla maltaita (minä onnistuin löytämään hyvän diilin  biggrin.gif ), joten kannattaa odotella Cybertron-versiota. Siitä tosin puuttuu maalattuja yksityiskohtia, mutta jos se ei haittaa, niin kannattaa ostaa pois.
Psychotron
Vaihdossa Martinilta tuli tänään kaksi itselleni merkittävää Beast Wars-figuuria, Cheetorin kolmas inkarnaatio (nyt minulla on viimein ne kaikki biggrin.gif ) ja Dinobotin toinen (sama juttu, kun puhutaan tv-sarjan muodoista). Kuvat on jälleen källitty TFUlta, mikä on tällä kertaa sääli, sillä nämä kuvat eivät tee hahmoille oikeutta.

Cheetor on ylipäätään tv-sarjassa yksi neljästä lempparistani, ja olen tykännyt joka muodosta. Tämä viimeisin "ihmissusi" alkaa kyllä ottaa voiton kahdesta muusta muodosta. Muodonmuutos on suht kekseliäs, ensimmäinen joka piilottaa kissanpään täysin, ja olen pitänyt siitä, että jokainen Cheetor muuntuu varsin eri tavalla kuin edellinen. Figu on erittäin artikuloitu, ja tv-sarjassa "ulospakotettu" uusi muoto ilmentyy tyylikkäästi vain osittaisena "karvaisuutena", jättäen mech-osaa enemmän esiin. Pää on kyllä muuten hieno, mutta ilme on (Sonjaa lainaten) kuin kissalla jolta on jäänyt viiksikarva oman tassun alle loikoillessa! tongue.gif

Dinobotin klooni, tai Transmetal Dinobot, taas oli tv-sarjassa kova juttu mutta figuurina pienoinen pettymys. Vaikka petomuoto onkin aika karu (tuo mieleen Death Machinen samannimisestä scifijännäristä), piiskaavaksi tarkoitettu hännänheilautustoiminto on lähinnä pateettinen. Verrattuna esim. Scorponokin (BW) vastaavaan, varsin näyttävään iskuun tämä on kyllä kuin kärpäsiä huitova lehmä. Hauskana yksityiskohtana, vaikka figu on perusmuovia, häntä on jotakin kumimassaa, joka tuntuu hauskalta ja antaa muuten liikkuvuutta. Robottimuoto on häijy ja suht vakuuttava, todellakin tappokoneen näköinen. Petomuodon kynnet seuraavat tässä jonkinlaisina Wolverine/Freddy Krueger-stiletteinä, ja ylipäätään kädet näyttävät todella tylyiltä, mikä sopii hahmoon. Mutta tällä hahmolla pää kyllä melkein pilaa figuurin, artikulaation viimeistely tuntuu jääneen hiukan hutaisemalla tehdyksi, kasvot olisivat vaatineet terävöittämistä. Silti, loppujen lopuksi, varsin komea ilmestys.

Kaiken kaikkiaan hieno kaksikko. Ja Beast Wars-kuumeeni kasvaa... biggrin.gif

Muutama hyvä kuva näistä hemmoista ja monista muista Oskun sivuilla.
Osku
Nuo linkitetyt kuvat tfu.infosta eivät näy, eikä niiden linkittäminen nettiketin mukaista olisikaan.

Itselleni nuo kaksi olivat aikoinaan vähän pettymyksiä. Dinobotista olen vähitellen oppinut pitämään, mutta Cheetorista en.

Tiesitkö että Dinobotista on kaksi eri sävyistä versiota? Siitä ja muutenkin enemmän ajatuksiani Tfarchiven arvostelussani.
http://tfarchive.com/toys/reviews/bw_tm2dinobot.php
Psychotron
QUOTE(Osku @ 14 Mar. 2006, 15:14)
Nuo linkitetyt kuvat tfu.infosta eivät näy, eikä niiden linkittäminen nettiketin mukaista olisikaan.

Tiesitkö että Dinobotista on kaksi eri sävyistä versiota?

Kyllä ne minun koneellani näkyvät. cc_confused.gif  Miksei olisi nettiketin mukaista, kun kuitenkin reilusti kerron lähteen? Ilmaista mainostahan se heille on, vaikkei näiden kuvien osalta ehkä parasta mahdollista. Mutta edellistehän olivat varsin onnistuneita (Noctorro et al.)

Tiesin. Itse pidän enemmän tästä versiosta jonka sain. smile.gif
Creation Matrix
Kuvien suora linkitys syö TFU:n serverin resursseja.

Omalla koneellasi kuvat näkyvät, koska ne latautuvat välimuistista eivätkä uudestaan TFU:sta.
Sini
Vitosella irtoaisi paikalliselta kirpputorilta Kiinassa valmistettu Transformer-piraatti(ko?):

Autobot- ja Decepticon-tunnukset ovat liimatarroja, lelut itse räikeitä (neonvihreä-violetti-punainen), kevyestä muovista valmistettuja ylisuuria Kinder-leluja. Suurin osa tekstistä on kirjoitettu itämaisilla kirjaimilla (en tiedä, onko se japania vai kiinaa... japania sen olla pitäisi, mutta valmistusmaa hämää...) josta en tajua tavuakaan. Länsimaalainen teksti oli jotain Mobile... en muista. Toinen länsimaalainen sana oli Construction. Aivan, Construction, ei Constructicon vai miten-se-nyt-menikään.

Kannattaako ostaa? (Ja taas minun otsaani läiskitään piratismipelletkuriin-tarraa.)
Psychotron
QUOTE(Creation Matrix @ 14 Mar. 2006, 18:33)
Kuvien suora linkitys syö TFU:n serverin resursseja.

Omalla koneellasi kuvat näkyvät, koska ne latautuvat välimuistista eivätkä uudestaan TFU:sta.

Ahaa...! Tämä selvä, ja sitä Oskukin varmasti tarkoitti. Hyvä perustelu. smile.gif  Otan linkin pois ilman muuta. En missään tapauksessa millään pahalla tätä tehnyt, en vain yksinkertaisesti tiennyt. Sorry jos loukkasin jotakuta. sad.gif
Täytyy ihan tosissaan hankkia se oma digikamera, tulisi muutenkin otettua hauskoja kuvia. wink2.gif

Entäpä siten, kun tein aiemmin eli pistin linkin nimen kautta, mistä voi käydä kuvia katsomassa? Tuottaako se harmia TFUlle? cc_confused.gif

Sini: Ei se nyt maailmaa kaada jos niitä ostelet. Varsinkin jos hankit samat figut alkuperäisinä myöhemmin. tongue.gif
Osku
QUOTE(Psychotron @ 14 Maalis 2006, 20:36)
Entäpä siten, kun tein aiemmin eli pistin linkin nimen kautta, mistä voi käydä kuvia katsomassa? Tuottaako se harmia TFUlle?  cc_confused.gif

Linkin antaminen sivulle on yleisesti suositeltu tapa. Tällöin sivusto saa vieraita mikä taas saattaa tuoda mainosrahoja jne.

Tosin minun sivuiltani löytyy yleensä parempia kuvia kuin tfu.infosta. wink2.gif
Psychotron
QUOTE(Osku @ 14 Mar. 2006, 19:55)
Tosin minun sivuiltani löytyy yleensä parempia kuvia kuin tfu.infosta. wink2.gif

laugh.gif  Ähäs! Laitankin sitten samantien uudet kuvalinkit tuohon postiini.
Jäi muuten hämäämään... mikset pidä Cheetor IIIsta? Minusta figu on tosi hieno. Tietysti, verrattuna siihen miltä se näyttää tv-sarjassa se on vaisu, mutta silti.
Osku
Eläinmuoto on liian köyryselkäinen, ykstityiskohdat on todella laiskasti maalattu, ase näkyy rumasti selästä eikä sitä saa piiloon niin halutessaan. Robottimuodossa aseet eivät meinaa pysyä käsissä, rajatut liikeradat, värit eivät ole mieleeni. Näin äkkiseltään muisteltuna.

On siinä hyviäkin puolia, mutta kun huonoja puolia kysyttiin...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.