NewsNTFA ForumsTransformers movie seriesAuto Assembly Europe conventionWWTFU Character profilesStore

Welcome Guest ( Log in | Register )

Welcome, guest. Register to remove this message!
Hello, and welcome to NTFA Forums!
To post in our community you must register, but don't worry - this is a simple, free process that only takes a few moments to complete. Register now!

Advantages of registering include:
  • You get rid of this giant box and Optimus Prime trying to recruit you
  • You will be able to start topics, post replies, and vote in our polls
  • You can track topics of particular interest to you, and search for all new posts since your last visit
  • You get to associate and chat with a group of friendly and helpful Nordic Transformers fans ;)

Reply to this topicStart new topic
> Kan det färga av sig?, En liten fråga ang nedpackade transformers
Dr Seuss
post 2 April 2012, 17:09
Post #1 | Print

Robin
Huddinge, Sweden

Group: Members

För ett tag sen så var jag tvungen att flytta, så jag rullade in varenda en av mina transformers i tidningspapper, la ned dem försiktigt i ett par lådor och ställde dom i våran källare.
Har inte tänkt så mycket på det fram tills nu, men borde inte tidningspappret kunna färga av sig på något sätt? unsure.gif
Go to the top of the page

+Quote Post
Groundsplitter
post 3 April 2012, 03:29
Post #2 | Print
Admin

Lars Eriksson
Knivsta, Sweden

Group: Root admin

Jag har aldrig funderat i de banorna, men det borde väl finnas en risk för att trycksvärtan kan färga av sig, om tidningarna var färska (trycksvärtan inte ordentligt intorkad) och/eller det blir fuktigt i källaren. Ofärgat hushållspapper hade varit bättre. Men du får väl ta en titt på hur de ser ut; det är bästa sättet att få svar på frågan.

--------------------
E-mail address: groundsplitter@ntfa.net

+Quote Post
NRJohn
post 3 April 2012, 13:54
Post #3 | Print

Håkan
Lund, Sweden

Om du använde äldre tidningspaper är det nog mindre risk att det färgat av sig. Dessutom tror jag att trycksvärta för det mesta går att få bort utan att skada färg o klistermärken...men det bästa är väl att packa upp en o annan för att vara säker!

+Quote Post
Dr Seuss
post 28 April 2012, 12:15
Post #4 | Print

Robin
Huddinge, Sweden

Sprang ned i källaren och packade upp några stycken, till min lättnad så verkade allting se okej ut ^^

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

- Lo-fi version Time is now: 24 May 2013 - 05:46