NewsNTFA ForumsTransformers movie seriesAuto Assembly Europe conventionWWTFU Character profilesStore

Welcome Guest ( Log in | Register )

Welcome, guest. Register to remove this message!
Hello, and welcome to NTFA Forums!
To post in our community you must register, but don't worry - this is a simple, free process that only takes a few moments to complete. Register now!

Advantages of registering include:
  • You get rid of this giant box and Optimus Prime trying to recruit you
  • You will be able to start topics, post replies, and vote in our polls
  • You can track topics of particular interest to you, and search for all new posts since your last visit
  • You get to associate and chat with a group of friendly and helpful Nordic Transformers fans ;)

2 pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> 2012 års Botcon figurer!
obsidian x
post 26 December 2011, 22:46
Post #1 | Print

Lars
Haninge, Stockholm, Sweden

Group: Members

Karaktärer från Shattered Glass universumet invaderar classics universumet.

Stora Boxen innehåller;
Shattered Glass Ultra Magnus (RTS Optimus Prime)
Shattered Glass Tracks (RTS Tracks)
Shattered Glass Soundwave (Universe2.0 Ironhide/Ratchet)
Shattered Glass Treadshot (RTS Jazz)
Classics Overlord/Gigatron (HFTD Bludgeon)
Classics Metalhawk (Generations Thunderwing)

Antar att det är ett par förutom mig som överväger att ruinera sig själva och försöka fixa lite Botcon-leksaker i år? blush2.gif
Jag ska inte till Botcon men jag är med i klubben och ska försöka fixa stora boxen tror jag och eventuellt de andra figurerna med via ebay om de tilltalar mig... vilket de antagligen gör.

Classics/Generations/Henkei är mina favoriter och jag ska försöka köpa boxen när den går upp tänkte jag... om jag hinner och jag inte blir allt för besviken på Metalhawk och Overlord.
Jag hoppas på Silverbolt som Overlord och Cyclonus eller Sky Shadow som Metalhawk.

Jag hoppas (och tror) på en röd Diaclone tracks, som jag isf lär kalla Road Rage.

Jag skulle tycka det var kul om de gjorde en Constructicon-färgad repaint på Solar Storm Grappel som Hauler i något av souvenir-paketen (han är med i klubbtidningen).

Vad har ni själva för förhoppningar på figurer och karaktärer? Ni få som överväger att köpa några menar jag?

This post has been edited by obsidian x: 7 January 2012, 00:41
Go to the top of the page

+Quote Post
BigPete
post 26 December 2011, 23:09
Post #2 | Print
Chuck Norris-approved!

Arlöv, Sweden

Group: Administrators

Jag är trött på både Classics och Shattered Glass så det här setet är en stor besvikelse för mig efter årets Animated-set. Skönt att man sparar in de pengarna smile.gif

--------------------

+Quote Post
NRJohn
post 27 December 2011, 16:41
Post #3 | Print

Håkan
Lund, Sweden

Shattered glass är inget som intresserar mig faktiskt.
Men Metalhawk och Overlord DET är grejor det! Jag hoppas de använder armada Skywarp till Metalhawk det vore fantastiskt!
Sedan finns det ju bara en figur som är värdig Overlord o det är ju Tidalwave!

+Quote Post
obsidian x
post 27 December 2011, 19:47
Post #4 | Print

Lars

HFTD Bludgeon som Overlord. cry3.gif

Det var ju inte så lyckat enligt mig, minst sagt.
En vettig classics Metalhawk nu tack!

NRJohn, de har sagt att inga Armada/Energon/Cybertron-leksaker kommer användas i år om jag förstått saken rätt.

+Quote Post
NRJohn
post 27 December 2011, 22:06
Post #5 | Print

Håkan
Lund, Sweden

QUOTE(obsidian x @ 27 December 2011, 19:47) *
HFTD Bludgeon som Overlord. cry3.gif

Det var ju inte så lyckat enligt mig, minst sagt.
En vettig classics Metalhawk nu tack!

NRJohn, de har sagt att inga Armada/Energon/Cybertron-leksaker kommer användas i år om jag förstått saken rätt.

... blink.gif ....Bludgeon? BLUDGEON?! angry.gif

Ja då sparar man de pengarna, skulle inte förvåna mig om de väljer Breakaway till Metalhawk eller nåt annat dumt...

+Quote Post
Tformer
post 28 December 2011, 12:37
Post #6 | Print
Trivia Master

Dennis
Sweden

Funpub har lagt upp bilder på Overlord/Gigatron nu. http://www.botcon.com/BotCon2012/bc12gigatron.cfm

Eh... Jag gillar Bludgeon molden och headsculpten är helt okej i min mening, men det blir en sån fruktansvärd estetisk krock. Bludgeons skelettala design funkar verkligen inte med ett sånt traditionellt huvud.

För övrigt, tja, inte mycket jag är intresserad av från årets boxset. Metalhawk har mitt intresse och möjligtvis SG Soundwave, speciellt om han kommer med en gul bandana. tongue.gif

Tvivlar på att jag kommer köpa setet dock. Även om jag mot förmodan skulle ha råd så sved det alltför mycket i plånboken när Stunticon boxen var betald och klar. Figurerna var helt klart värda det, men det är helt enkelt för mycket pengar för min smak.

--------------------

+Quote Post
obsidian x
post 30 December 2011, 22:26
Post #7 | Print

Lars

Yay! SG Tracks är i Diaclone/Road Rage-färgerna! party2.gif

Ifall Soundwave inte har bandana som en del av huvudet så hoppas jag den retoolen med Soundwavehuvudet kommer i något av souvenirpaketen i Crosscuts färger. Dvs i silver/grå med lite röda robotdelar; huvud, händer m.m.

QUOTE(Tformer @ 28 December 2011, 12:37) *
Eh... Jag gillar Bludgeon molden och headsculpten är helt okej i min mening, men det blir en sån fruktansvärd estetisk krock. Bludgeons skelettala design funkar verkligen inte med ett sånt traditionellt huvud.

Håller med. Jag hade gillat det stuket av huvud på Universe2.0 Silverbolts kropp, men så kul skulle jag visst inte ha sad.gif

This post has been edited by obsidian x: 30 December 2011, 22:27

+Quote Post
NRJohn
post 6 January 2012, 22:26
Post #8 | Print

Håkan
Lund, Sweden

Bilder av BotCon 2012 "Heroic Decepticon" Treadshot på seibertron:
LINK!
Ser ganska bra ut faktiskt!

+Quote Post
obsidian x
post 6 January 2012, 23:41
Post #9 | Print

Lars

QUOTE(NRJohn @ 6 January 2012, 22:26) *
Bilder av BotCon 2012 "Heroic Decepticon" Treadshot på seibertron:
LINK!
Ser ganska bra ut faktiskt!

Yeah, snygg! Den kommer bli min. Fast jag kan inte bestämma mig om jag ska köpa boxen eller köpa de enskilda figurerna som jag vill ha löst på eBay.
Jag kommer dock kalla min Hyperdrive (Micromaster) tror jag... om jag inte smackar på en Autobotsymbol och kallar honom Nightbeat.

I och med denna reveal så kan man börja undra om listan som finns ute som sägs vara årets Botcon-leksaker kanske stämmer. Denna stämde ju trots allt och denna mold var ju inte direkt den väntade.
Om listan stämmer så har vi bl.a Octopunch och Spinister att vänta oss bland årets Botcon leksaker. Isf THEY WILL BE MINE!

This post has been edited by obsidian x: 6 January 2012, 23:41

+Quote Post
obsidian x
post 7 January 2012, 00:48
Post #10 | Print

Lars

Nu kan man beställa boxen om man ska gå. Vilket inte jag ska, non-attending aka Iacon package går tydligen upp nästa vecka så får överväga lite till. Jag fick en thumbnail-titt på SG Ultra Magnus och Metalhawk iaf. Blå/röda båda två (föga oväntat).
Thunderwing fick stå modell för Metalhawk och den har färger som är inspirerade av Metalhawks skal istället för hans inre robot. Om jag inte köper hela boxen kommer jag eBaya den antar jag och eventuellt SG Ultra Magnus - kanske kan kalla honom Overload (Micromaster).

+Quote Post
NRJohn
post 10 January 2012, 22:56
Post #11 | Print

Håkan
Lund, Sweden

Igear kommer ut med sin "egen" version av Octopunch:
länk
Ganska komiskt åndå tongue.gif

+Quote Post
obsidian x
post 11 January 2012, 21:18
Post #12 | Print

Lars

Yeah! Fast det är orginal-Octo's huvud photoshoppad på där tror jag. Men den ser så rolig ut så jag skulle nog köpa den om de verkligen gör den biggrin.gif Igears Seaspray är ju dessutom en rätt skön figur... om man nu vågar säga det här >_>

Tycker Funpubs kommande Octopunch funkar rätt bra. Tror jag kommer köpa den. Även om jag väntade mig ett nytt huvud. En till figur borde få ett nytt huvud.

This post has been edited by obsidian x: 13 January 2012, 18:47

+Quote Post
Fighbird
post 16 January 2012, 21:34
Post #13 | Print
Tonight we're gonna party like it's 1988!

Martin Lund
Aalborg, Denmark

Hm... Shattered Glass generelt er jeg lidt ligeglad med, fiktionsmæssigt. Figurerne og konceptet med gode udgaver af bad guys og vice versa er ganske ok, men sættet i år er ret kedeligt i min mening.

Konceptet med SG Magnus er fedt, men det nye hoved passer ikke til Powered Convoy-looket. Og SG Tracks - selvom han er nice i rød - ville have været endnu mere nice i sort. smile.gif Resten er gode på idé-plan, men alle figurerne er godt nok meget rød/blå/hvide i farverne (hmmm, Stars'N'Stripes, anyone? tongue.gif ).

Umiddelbart er Iacon-pakken er helt sikkert no-go fra mig, selvom jeg er klub medlem. De eneste figurer der måske kunne være interessante (alt efter hvordan de kommer til at se ud i deres endelige version) er Spinister, Kickoff og SG Swindle - attenting only figurer. Alle er karakterer jeg godt kan lide. smile.gif

--------------------

+Quote Post
Thunderclash
post 16 January 2012, 23:09
Post #14 | Print
Yeah, I still collect. Do you have a problem with that ;o) ?

Knut Ingar
Oslo, Norway

Kjenner jeg meg selv rett, så kommer jeg sikkert til å kjøpe dette settet, selv om det er liten originalitet å spore i disse figurene. Å sette på nye hoder på figurene er ikke eksklusivt nok i mine øyne og fargekombinasjonene er ganske sprø, selv om de er basert på både kjente og mer obskure figurer i Transformers-universet. Jeg vil anta det er figurene som kun er tilgjengelig på selve Botcon 2012-konvensjonen som blir de interessante samler- og diskusjonsobjektene.

--------------------
**MAY 1987 - MAY 2013 - CELEBRATING 26 YEARS AS A TRANSFORMERS COLLECTOR**

+Quote Post
Fighbird
post 18 January 2012, 08:16
Post #15 | Print
Tonight we're gonna party like it's 1988!

Martin Lund
Aalborg, Denmark

Nye og bedre billeder af Octopunch her.

Okay, farverne er faktisk ikke helt ved siden af som først antaget, og på sin vis synes jeg nu nok alligevel at xet kunne ligne Octopunch. Jeg er stor fan af den gamle Pretender figur, så måske ville jeg finde mig en BotCon udgave hvis prisen er okay. Men også kun måske. smile.gif

+Quote Post

2 pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic

- Lo-fi version Time is now: 22 May 2013 - 04:38