NewsNTFA ForumsTransformers movie seriesAuto Assembly Europe conventionWWTFU Character profilesStore

Welcome Guest ( Log in | Register )

Welcome, guest. Register to remove this message!
Hello, and welcome to NTFA Forums!
To post in our community you must register, but don't worry - this is a simple, free process that only takes a few moments to complete. Register now!

Advantages of registering include:
  • You get rid of this giant box and Optimus Prime trying to recruit you
  • You will be able to start topics, post replies, and vote in our polls
  • You can track topics of particular interest to you, and search for all new posts since your last visit
  • You get to associate and chat with a group of friendly and helpful Nordic Transformers fans ;)

5 pages V  « < 3 4 5  
Reply to this topicStart new topic
> Mecha anime, Något jag tycker vi borde ta upp igen
Taxos
post 28 October 2011, 21:09
Post #61 | Print
Got the touch.

Adam Johansson
Lysekil, Sweden

Group: Members

Har precis sett den andra Macross Frontier filmen ¨Wings of Goodbye¨, och herregud vad jag älskade den!

Precis som förra filmen kändes den hela tiden spännande, aldrig tråkig och alltid intressant. Förra filmen täckte den första handfull avsnitt av TV-serien medan denna är helt nytt material tillsammans med helt ny animation som såg verkligen ut att vara av högre kvalitet, mer passande för en film.

Som tidigare är det en del skillnader från TV-serien. Leon verkar nu mera av en skurk än vad gjorde då, sen blir han dödad av Brera som tar över rollen som skurk, något som jag inte var beredd på. Man får även veta att Leon är Lucas pappa (eller så kanske det är något dom hitta på just för filmen). Det hela om att Sheryl misstänks vara en spion är något som fortsätter från förra filmen och här bidrar det till en helt ny händelse där hon hamnar i fängelset, samtidigt som hon lider av den sjukdom hon hade vid slutet av serien. Man får också till slut veta vilka röster det är som Grace pratar med i TV-serien

Bara ett fåtal men grymma referenser till de tidigare serierna var det här. I en konsert med Ranka var några från S.M.S. utklädda till Fire Bomber från Macross 7, dom hittar kvarlevorna efter Boddole Zers fästning från ¨Do you Remember Love?¨ som nu är ett näste för Vajrorna och i slutstriden har vi ett överraskande cameo med Isamu från Macross Plus.

Det var en massa nya sånger här och jag gillade dom allihopa! Alla sånger hade en så energetisk känsla och när dom användes i en strid fick jag gåshud. Den stora slutstriden som i TV-serien utspelades i rymden kändes faktiskt mer episk och dramatisk även om den var nere på planet den här gången, och tillsammans Sheryl och Rankas sång med de förenade styrkorna kände jag mig så spänd och log faktiskt!

Det enda som känns lite av en besvikelse var kärlekstriangeln, hela tiden sades det att den skulle avslutas och Alto skulle välja antingen Sheryl eller Ranka. Han väljer Sheryl och han tänker säga att han älskar henne vid slutet men försvinner sen tillsammans med Vajrorna. Så besvikelsen är mer att man inte får se dom lyckliga tillsammans. Jag hade hoppats på en del andra grejer men jag kände mig ändå nöjd vid slutet.

Jag vågar nog säga att dessa två filmer är bättre än TV-serien och jag undrar nu vad som kommer härefter till Macross 30-årsjubileum eller senare.

--------------------
Go to the top of the page

+Quote Post
Lucar-tron
post 29 October 2011, 20:59
Post #62 | Print
Pokéformer

Alexander Mars
Halmstad, Halland, Sweden

Har precist äntligen sett Gundam 00 Awakening of the Trailblazer. Och jag tyckte att det var en bra film och en rätt så bra avslutning på serien.
Men jag har en aning om varför vissa inte tycker om filmen.

Härnäst så ska jag se på dem två Macross Frontier filmerna. Jag hoppas att jag kommer älska dem filmerna lika mycket som jag älskade serien. smile.gif

--------------------
Transformers: Soul Masters. http://www.ntfa.net/forums/index.php?showtopic=3804

Most wanted just now!
All the in show characters from Beast Wars (Maximal 5/10), in show characters from Beast Wars II (3 Maximals and 1 Predacon) and the Shadow Commander for NP.
Non TF: All the Go-Onger engines. DaiGoYou and the Origamis from Samurai Sentai Shinkenger.

+Quote Post
Lucar-tron
post 24 November 2012, 19:38
Post #63 | Print
Pokéformer

Alexander Mars
Halmstad, Halland, Sweden

(Återuppväcker den här tråden, hoppas ni inte har något problem med detta.)

Har sett färdigt på ännu en Brave serie, den här gången Brave Police J-Decker. Med många intressanta karaktärer och har en av dem bästa första avsnitten i anime historia.
Tycker att det tillsammans med Fighbird och GaoGaiGar är bland dem bästa Brave serierna.

Hoppas bara på att fler avsnitt utav Goldran ska komma.

+Quote Post

5 pages V  « < 3 4 5
Reply to this topicStart new topic

- Lo-fi version Time is now: 18 May 2013 - 16:14