NewsNTFA ForumsTransformers movie seriesAuto Assembly Europe conventionWWTFU Character profilesStore

Welcome Guest ( Log in | Register )

Welcome, guest. Register to remove this message!
Hello, and welcome to NTFA Forums!
To post in our community you must register, but don't worry - this is a simple, free process that only takes a few moments to complete. Register now!

Advantages of registering include:
  • You get rid of this giant box and Optimus Prime trying to recruit you
  • You will be able to start topics, post replies, and vote in our polls
  • You can track topics of particular interest to you, and search for all new posts since your last visit
  • You get to associate and chat with a group of friendly and helpful Nordic Transformers fans ;)

> Instruktioner

Det här forumet har skapats för att göra det enklare att hitta andra TransFans intresserade av att se Transformersfilmen på samma ort.

Alla ämnen kommer listas på sajtens framsida (så småningom), för att öka chansen att annonserna upptäcks av TransFans som inte är medlemmar på forumet. Här är det, till skillnad från övriga underforum på sajten, möjligt för gäster att skriva inlägg utan att registrera sig först.

Varje ämnesrubrik ska bestå av orten och datumet för filmvisningen, t.ex. "Stockholm, 4 juli". Ämnena är sorterade alfabetiskt. Om du inte kan hitta någon annons med din ort och datum, starta ett nytt ämne.

3 pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Stockholm, 4 juli
Groundsplitter
post 23 June 2007, 14:22
Post #1 | Print
Admin

Lars Eriksson
Knivsta, Sweden

Group: Root admin

Jaha, jag får väl se till att starta upp första tråden här då.
Vi planerar alltså att mötas ett antal personer i Stockholm för att se filmen på premiärdagen.
Jag (Groundsplitter), Joona (Palaste) och Joonas lillebror är väl att betrakta som klara, kanske också Taggenagger.

Det verkar vara för tidigt ännu att boka biljetter (jag hittar inte filmen bland de bokningsbara filmerna på SF-bios hemsida för Stockholm), men gissningsvis släpps de under veckan som kommer.

--------------------
E-mail address: groundsplitter@ntfa.net
Go to the top of the page

+Quote Post
Tformer
post 23 June 2007, 14:31
Post #2 | Print
Trivia Master

Dennis
Sweden

Group: Members

Jag kommer förmodligen också till Sthlm till premiären.
Sålänge någon kan möta upp mig typ vid centralstationen då jag kan stockholm ungefär lika bra som en Scrapmetal kan hålla ett intelligent samtal dry.gif

--------------------

+Quote Post
Groundsplitter
post 23 June 2007, 14:35
Post #3 | Print
Admin

Lars Eriksson
Knivsta, Sweden

Trevligt! Då har vi kanske starten till ett något större möte i Stockholm. Jag var inställd på att det kanske inte skulle bli fler än vad som kom till mötet i Knivsta, men då har vi åtminstone två "nya". smile.gif

Och givetvis får vi ordna så att vi möts på stationen. Även Joona kommer behöva mötas upp, då han knappast känner till Stockholm tillräckligt bra för att hitta till biografen själv - vilken biograf det nu blir.

+Quote Post
Wave
post 24 June 2007, 11:45
Post #4 | Print

Björn Rudolfsson
Sweden

Group: Sponsors

Jag har egentligen jobb den 4/7 men är grymt sugen att komma och se filmen. Jag ska försöka få någon att fylla in för mig på jobbet och återkommer med ett ordentligt svar snart smile.gif

--------------------
"Eight year olds, dude"

+Quote Post
Wave
post 24 June 2007, 11:55
Post #5 | Print

Björn Rudolfsson
Sweden

Som förslag till vart man kan se filmen skulle jag vilja säga Filmstaden Söder eller Heron City. Det är bra biografer och det finns mycket att göra runt omkring. Kan ju se filmen och sedan ta något att äta och dricka (eller vice versa)?
Heron City är lätt att ta sig till; tunnelbana med röda linjen till Fruängen och sedan buss som stannar precis utanför. Annars kan jag förstå om de flesta vill se den inne i stan och då tycker jag definitivt att Filmstaden Söder är bäst smile.gif

+Quote Post
Tformer
post 24 June 2007, 13:02
Post #6 | Print
Trivia Master

Dennis
Sweden

QUOTE(Wave @ 24 June 2007, 12:55) *
Heron City är lätt att ta sig till; tunnelbana med röda linjen till Fruängen och sedan buss som stannar precis utanför.

Det låter enkelt nog smile.gif Men vad kostar det att åka Tunnelbana och buss i Stockholm? Kan tänka mig att det är dyrare än man tror unsure.gif

+Quote Post
Groundsplitter
post 24 June 2007, 13:02
Post #7 | Print
Admin

Lars Eriksson
Knivsta, Sweden

QUOTE(Wave @ 24 June 2007, 12:55) *
Som förslag till vart man kan se filmen skulle jag vilja säga Filmstaden Söder eller Heron City. Det är bra biografer och det finns mycket att göra runt omkring. Kan ju se filmen och sedan ta något att äta och dricka (eller vice versa)?
Heron City är lätt att ta sig till; tunnelbana med röda linjen till Fruängen och sedan buss som stannar precis utanför. Annars kan jag förstå om de flesta vill se den inne i stan och då tycker jag definitivt att Filmstaden Söder är bäst smile.gif

Filmstaden Söder är väl i så fall det bästa av de två alternativen. Vi bör ha i åtanke att vi har minst 2-3 besökare utifrån, i form av Joona och hans bror, plus TFormer. Det är lite tufft att kräva att de ska göra ytterligare långa resor. Jag vet inte ens hur vi ordnar med Joonas packning (förvaringsboxar på centralen?), och TFormer hade kanske tänkt sig att komma och vända samma dag?

+Quote Post
Tformer
post 24 June 2007, 15:03
Post #8 | Print
Trivia Master

Dennis
Sweden

Jo jag hadde tänkt att försöka komma hem samma dag om möjligt smile.gif

Vilken tid bör vi påbörja det hela? Jag tänkte boka tågbiljetter i god tid ;)

+Quote Post
Groundsplitter
post 24 June 2007, 18:34
Post #9 | Print
Admin

Lars Eriksson
Knivsta, Sweden

QUOTE(Tformer @ 24 June 2007, 16:03) *

Vi är nog så illa tvungna att invänta onsdagen innan vi kan ta några beslut. Innan vi vet när första visningen går så är det knepigt att bestämma någonting annat.
Men det slår mig att jag/vi också behöver kolla upp när Joona och hans bror är i Stockholm. Vi kan inte gärna se filmen innan de är på plats. Joona har säkert redan berättat klockslaget, men jag kommer inte ihåg det just nu.

+Quote Post
palaste
post 24 June 2007, 19:15
Post #10 | Print
Mr. Suitly emphazi

Joona Palaste, B.Sc.
Helsinki, Finland

Group: Super moderators

QUOTE(Groundsplitter @ 24 June 2007, 20:34) *
QUOTE(Tformer @ 24 June 2007, 16:03) *

Vi är nog så illa tvungna att invänta onsdagen innan vi kan ta några beslut. Innan vi vet när första visningen går så är det knepigt att bestämma någonting annat.
Men det slår mig att jag/vi också behöver kolla upp när Joona och hans bror är i Stockholm. Vi kan inte gärna se filmen innan de är på plats. Joona har säkert redan berättat klockslaget, men jag kommer inte ihåg det just nu.

Ingen problem, vår båt anländar i Stockholm kl. 09:40 (svensk tid). Det tar en-två timmar att klara oss till Stockholm centrum, men jag tror det inte ska ha även hunnits bli några visningen på den tiden.

--------------------
"Hermione!" "Harry!" "Ron!" "Professor Dumbledore!" "Hermione!" "Rocky!"
"Hermione!" "Harry!" "Ron!" "Professor Dumbledore!" "Hermione!" "Rocky!"

+Quote Post
Taggenagger
post 24 June 2007, 20:30
Post #11 | Print

Sweden

Jag vill gärna vara med.

--------------------

+Quote Post
Path
post 24 June 2007, 21:26
Post #12 | Print
Murderface, Murderface, Murderface...

Patrik
Spånga, Sweden

jag är med!

jag har några kompisar till mig som jag vet vill se filmen på premiären, ska jag kolla med dem om de vill följa med oss? ;)

--------------------
Half, half, whole! Swivel. Hide behind a rock!

+Quote Post
Groundsplitter
post 25 June 2007, 05:24
Post #13 | Print
Admin

Lars Eriksson
Knivsta, Sweden

QUOTE(Path @ 24 June 2007, 22:26) *
jag är med!

jag har några kompisar till mig som jag vet vill se filmen på premiären, ska jag kolla med dem om de vill följa med oss? ;)

Gör gärna det! Jag tror det är viktigt att "hänga på låset" och reservera biljetterna så tidigt som möjligt, så jag vill gärna veta senast tisdag kväll hur många vi blir.
Jag tänkte att det kanske är lika bra att jag reserverar biljetterna, eftersom jag startade upp tråden (om vi nu tänkt försöka sitta samlat, vilket självklart inte är något måste; kom gärna med synpunkter). Någon måste ju koordinera det hela. Hoppas bara att SF-bio inte har någon maxgräns för hur många biljetter man kan reservera på en gång. I värsta fall får jag väl använda familjemedlemmars och bekantas telefonnummer som reservationsnummer. smile.gif

Hur är det med position i biosalongen? Sitter ni helst långt fram, långt bak, eller någonstans i mitten?

+Quote Post
Tformer
post 25 June 2007, 15:58
Post #14 | Print
Trivia Master

Dennis
Sweden

QUOTE(Groundsplitter @ 25 June 2007, 06:24) *
(om vi nu tänkt försöka sitta samlat, vilket självklart inte är något måste; kom gärna med synpunkter). Någon måste ju koordinera det hela. Hoppas bara att SF-bio inte har någon maxgräns för hur många biljetter man kan reservera på en gång. I värsta fall får jag väl använda familjemedlemmars och bekantas telefonnummer som reservationsnummer. smile.gif

Hur är det med position i biosalongen? Sitter ni helst långt fram, långt bak, eller någonstans i mitten?

Självklart tycker jag att vi ska sitta så många som möjligt i en klunga tongue.gif det ska ju synas att vi är transfans i grupp cool.gif
Men det är ju förståss upp till var och en hur dom vill sitta.
Och om jag ska lägga in min åsikt om placering i salongen så tycker jag om att sitta aningens framför mittenraden, men endå inte för långt fram.

+Quote Post
Wave
post 26 June 2007, 15:12
Post #15 | Print

Björn Rudolfsson
Sweden

Jaha! Då får jag tyvärr tacka nej till att se premiären med er på grund av att min arbetsgivare inte kunde/ville ge mig ledigt den fjärde. Hoppas ni kommer ha riktigt kul ändå! happy.gif

+Quote Post

3 pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic

- Lo-fi version Time is now: 20 Jun 2013 - 06:18