NewsNTFA ForumsTransformers movie seriesAuto Assembly Europe conventionWWTFU Character profilesStore

Welcome Guest ( Log in | Register )

Welcome, guest. Register to remove this message!
Hello, and welcome to NTFA Forums!
To post in our community you must register, but don't worry - this is a simple, free process that only takes a few moments to complete. Register now!

Advantages of registering include:
  • You get rid of this giant box and Optimus Prime trying to recruit you
  • You will be able to start topics, post replies, and vote in our polls
  • You can track topics of particular interest to you, and search for all new posts since your last visit
  • You get to associate and chat with a group of friendly and helpful Nordic Transformers fans ;)

47 pages V  « < 35 36 37 38 39 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Positiva saker, Ytterligare en återkomst
**BRUTICUS**
post 12 December 2007, 17:54
Post #541 | Print
Easterling Captain

Marcus
Malmo

Group: Members

1,5 halv dag kvar på kursen sen är det åter till jobb som fullt utbildad. Har varit ett par trevliga 14 veckor och mna har lärt sig en hel del , mycket kan man sen innan. Kommer sakna vissa kurskamrater mer än andra men så är det.

--------------------
We do not fear the Orcs, nor Uruk-Hais or Southrons but we fear the might of the EASTERLING ARMY
Go to the top of the page

+Quote Post
Fighbird
post 13 December 2007, 14:49
Post #542 | Print
Tonight we're gonna party like it's 1988!

Martin Lund
Aalborg, Denmark

Group: Administrators

Om få timer skal jeg til København. Jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg skal derovre, men reklamebureauet Bates Y & R har inviteret mig derover til at overvære optagelsen af en TV-spot, og da de ringede i dag til mig for at få de sidste detaljer på plads, så nævnte de, at "jeg nok skulle få masser at lave i løbet af dagen".

Det siger nok ikke så meget for vores kære medlemmer uden for Danmark, men hvis jeg nu siger, at det er de folk, der har lavet reklamer for DSB de sidste mange år, så tror jeg alle danskere ved hvem jeg eventuelt kunne komme til at hilse på... smile.gif

Skal nok prøve på at få taget nogle billeder (hvis jeg må...)! happy.gif

--------------------

+Quote Post
Tformer
post 15 December 2007, 21:19
Post #543 | Print
Trivia Master

Dennis
Sweden

Jag dammade av några av kartongerna till mina japanska importer tidigare och upptäckte till min förvåning att jag faktiskt kunde läsa det mesta skrivet i hiragana bounce1.gif Nu känns det verkligen att allt hårt slit med japanskan ger avlöning happy.gif

Nu måste jag bara lista ut vad det jag lyckats läsa egentligen betyder tongue.gif

--------------------

+Quote Post
palaste
post 17 December 2007, 10:55
Post #544 | Print
Mr. Suitly emphazi

Joona Palaste, B.Sc.
Helsinki, Finland

Group: Super moderators

QUOTE(Tformer @ 15 December 2007, 22:19) *
Jag dammade av några av kartongerna till mina japanska importer tidigare och upptäckte till min förvåning att jag faktiskt kunde läsa det mesta skrivet i hiragana bounce1.gif Nu känns det verkligen att allt hårt slit med japanskan ger avlöning happy.gif

Nu måste jag bara lista ut vad det jag lyckats läsa egentligen betyder tongue.gif

Själv tycker jag att de japanska skriven är några av världens svåraste... t.o.m. devanagari är lättare att läsa.

--------------------
"Hermione!" "Harry!" "Ron!" "Professor Dumbledore!" "Hermione!" "Rocky!"
"Hermione!" "Harry!" "Ron!" "Professor Dumbledore!" "Hermione!" "Rocky!"

+Quote Post
Splitfire
post 17 December 2007, 18:49
Post #545 | Print
En gåta i en rebus dolt i ett pussel

Västsverige, Sweden

En del djur är inte rädda precis! dry.gif
Igår när jag rastade (inte den så lilla) hunden inför natten såg jag nåt djur komma springande mot oss i full galopp. En kamikaze-hare tänkte jag, dom finns i mängder här, lagom rädda för hundar.

Men när den kom närmare så såg jag att den hade svans. Aha, en katt tänkte jag, men dom brukar ju vara rätt så rädda av sig och inte komma rusande mot hundar modell större. Vi syntes ju ganska bra där under gatlyktorna så vad pysslade den med?

Då svängde den av bara ett par meter framför oss och DÅ såg jag: Det var ju f-n en RÄV! blink.gif

--------------------
"Behind every scar, every wound, lies a painful memory"

+Quote Post
Sandstorm
post 21 December 2007, 17:25
Post #546 | Print

Andreas Andersson
Borlänge

Äntligen 2 veckors ledighet biggrin.gif

+Quote Post
Splitfire
post 1 January 2008, 01:26
Post #547 | Print
En gåta i en rebus dolt i ett pussel

Västsverige, Sweden

Äntligen är detta ¤%&@$ året slut!!

Jag har ju nämnt en del saker som jag har lidit av under året men hela 2007 har varit ett rent helvete, rent ut sagt!

En sammanfattning:
*Våren: Hunden kom med sina första symptom och fick åka till veterinär (vilket inte är lätt när man äger en åksjuk hund men inget körkort)
*Ytterligare en katt drabbas av epilepsi, hennes bror har haft några enstaka anfall förut
*Busstidtabellerna blev värre och värre under året, man missar en buss med en hårsmån och tvingas vänta 15-30 minuter på nästa
*Företaget jag jobbar för expanderar så till den milda grad att det byggs ett superstort extern lager utomlands vilket innebär att dessa nya medarbetare har fått komma till Sverige för att lära sig jobbet. Dom kan inte svenska, vi kan inte polska, utbildningen skedde på knagglig engelska med en j*vla stor dos charader crazy2.gif
*Under tiden sker det omorganisationer som inte funkar. angry.gif En ny lagerchef blev tillsatt och hans ord är lag!
*Mina symptom kom tillbaka, jag har inte haft dom sen min sjukskrivning -04
*Semestertider innebar fler veterinärsbesök men provsvaren dröjde hela hösten
*Fler veterinärer som gjorde hösten sur för mig!
*Det utländska lagret lider av "barnsjukdomar" vilket innebär att vi här i Sverige har JÄTTEproblem och det får vi anställda fixa efter bästa förmåga! Det varade hela hösten! angry.gif
*När det väl började lösa sig så drabbas vi av förseningar, ~70% av kunderna saknade beställda varor!
*När vi väl får dessa varor så finns ingen plats i vårt lager. Så en del mindre eftertraktade varor fick skickas tillbaka till Polen! Mindre miljövänligt och väldigt frustrerande.
*Provsvaren från veterinär dök äntligen upp och jag fick tvinga min mor att ta ut all sin komp-ledighet för att köra oss dit för hundens operation
*Hösten avslutades med att båda katterna fick varsitt epilepsianfall medan hunden gick på smärtstillande utrustad med parabolantenn och tre pers fyllde jämnt och ojämnt på loppet av tre veckor

När jag gick på julledighet så var hälften av problemen inte lösta men DET SKITER JAG I!!
Den nya lagerchefen har insett at han inte trivs på plats och omplacerar sig själv (Yay! Party!!) och dom andra problemen är inte längre mina problem! tongue.gif

2008 är ett år så jag ska sätta mig själv främst!

This post has been edited by Splitfire: 2 January 2008, 19:35
Reason for edit: +*

+Quote Post
palaste
post 3 January 2008, 19:23
Post #548 | Print
Mr. Suitly emphazi

Joona Palaste, B.Sc.
Helsinki, Finland

Min skatteprosent har blivit lägre!

+Quote Post
Vector_Sigma
post 25 January 2008, 17:27
Post #549 | Print
Shinobi

Tommy
Hangar 18,Norway

endelig,tilbake på nett etter en ukes datatrøbbel...ny notebook med windows Vista ( unsure.gif )
Uvant,men virker lovende enn så lenge.

--------------------
My fake plants died because I did not pretend to water them.

+Quote Post
predaqueen
post 27 January 2008, 09:19
Post #550 | Print
Frank's favourite toy

Hild Øiesvold Herfjord
Sandnes, Norway

Førstkommende fredag, 1. februar, skal Frank og jeg på Le Palais Des Grands Crus, som to av kun 150 mennesker. Smakingen holdes på Restaurant Noma, som er rangert som den 15. beste i verden, og har to stjerner i Michelin-guiden. bounce1.gif

--------------------
"I amar prestar aen… Han mathon ne nen… Han mathon ne chae… A han noston ne 'wilith"

+Quote Post
palaste
post 31 January 2008, 13:12
Post #551 | Print
Mr. Suitly emphazi

Joona Palaste, B.Sc.
Helsinki, Finland

Min lillebrors nya dator funkar bra!

+Quote Post
Soundblaster
post 7 February 2008, 12:50
Post #552 | Print
Kinda like Spiderman

Carl
Sweden

Jag har halv studie dag idag. thumbs.gif

--------------------
20% cool 80% fool

+Quote Post
Vector_Sigma
post 11 February 2008, 23:57
Post #553 | Print
Shinobi

Tommy
Hangar 18,Norway

Akkurat kommet hjem etter å ha sett The Cure i Oslo- muligens den beste konserten på denne siden av år 2000? love.gif love.gif love.gif

+Quote Post
Landale
post 12 February 2008, 00:27
Post #554 | Print
Whippersnapper

Luleå, Sweden

Att jag fick köpa mina förbannade boots på ebay 300kr billigare, 2nd Chance, än vinnaren av orginal auctionen 8D Var så less när jag inte vann dem hoho.

--------------------

+Quote Post
Landale
post 13 February 2008, 20:40
Post #555 | Print
Whippersnapper

Luleå, Sweden

Dubbel post, jag vet =(. De körde nyss Transformers: The Movie 2007 musik i ett repotag från Afganistan på Svensk TV 8D Gav mig lite sånna där WOOO Wibbar. Ungefär som när de körde hela Wastelands från Advent Children i Idol uttagningen förra året, haha.

+Quote Post

47 pages V  « < 35 36 37 38 39 > » 
Reply to this topicStart new topic

- Lo-fi version Time is now: 18 May 2013 - 13:42