NewsNTFA ForumsTransformers movie seriesAuto Assembly Europe conventionWWTFU Character profilesStore

Welcome Guest ( Log in | Register )

Welcome, guest. Register to remove this message!
Hello, and welcome to NTFA Forums!
To post in our community you must register, but don't worry - this is a simple, free process that only takes a few moments to complete. Register now!

Advantages of registering include:
  • You get rid of this giant box and Optimus Prime trying to recruit you
  • You will be able to start topics, post replies, and vote in our polls
  • You can track topics of particular interest to you, and search for all new posts since your last visit
  • You get to associate and chat with a group of friendly and helpful Nordic Transformers fans ;)

Reply to this topicStart new topic
> Vilken världsdel tilltalar dig mest?
Vilken världsdel tilltalar dig mest?
You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Total votes: 19
Guests cannot vote 
cheeta
post 27 February 2006, 22:11
Post #1 | Print
Jannes honung

Christina Erika Mierzejewski
Halmstad, Sweden

Group: Members

Första röstningen sedan NTFA kom tillbaka. (Jag såg inga andra röstningar i alla fall.)

Finns det någon världsdel som tilltalar dig mer än någon annan? Någon som du ofta har rest till eller någon som du skulle vilja resa till?
Go to the top of the page

+Quote Post
BigPete
post 27 February 2006, 22:55
Post #2 | Print
Chuck Norris-approved!

Arlöv, Sweden

Group: Administrators

Jag har alltid varit fascinerad av asien, och då särkilt Japan. Hela deras kultur, deras sätt att leva, hela paketet. Jag har alltid varit väldigt intresserad. Jag har läst kurser i japansk konst och historia, jag tränade kendo i rätt många år (tills jag fick en skada) och deras livsstil tilltalar mig smile.gif Jag har varit i Tokyo en gång (Roppongi-distriktet), och om jag får ett nytt jobb inom den närmaste månaden eller två, så ska jag eventuellt dit igen i höst eller nästa vår (mest för att få se körsbärsträden blomma). Gissa om jag kommer att ha med mig extra resväskor BARA för att fylla dem med figurer ;) Jag kommer antagligen hyfsat billigt undan den här gången. Min svärmor sålde en katt till en kvinna från Tokyo, så jag och min fästmö är välkomna att bo hos henne om vi kommer till Japan bounce1.gif

--------------------

+Quote Post
Mr.H
post 27 February 2006, 23:25
Post #3 | Print
TF MANIAC

Sven Hellesnes
Halden, Norway

Group: Sponsors

Cybertron! biggrin.gif

--------------------

+Quote Post
predaqueen
post 28 February 2006, 00:09
Post #4 | Print
Frank's favourite toy

Hild Øiesvold Herfjord
Sandnes, Norway

Hvor er Afrika på listen? Og Oseania?
Jeg kan ikke velge en verdensdel over en annen, men jeg kan ramse opp steder jeg ønsker å reise i før jeg dør..

--------------------
"I amar prestar aen… Han mathon ne nen… Han mathon ne chae… A han noston ne 'wilith"

+Quote Post
Kalimac
post 28 February 2006, 00:10
Post #5 | Print
The east is burning red!

Anton
Sweden

Jag tycker alla kontinenter har sin tjusning, fast de som tilltalar mig minst är Arktis och Antarktis. Det enda av intresse där är ju isbjörnar och pingviner. smile.gif

--------------------
"Into the fires of battle, unto the anvil of war!"

+Quote Post
palaste
post 28 February 2006, 00:14
Post #6 | Print
Mr. Suitly emphazi

Joona Palaste, B.Sc.
Helsinki, Finland

Group: Super moderators

QUOTE(predaqueen @ 28 Helmi 2006, 00:09)
Jeg kan ikke velge en verdensdel over en annen, men jeg kan ramse opp steder jeg ønsker å reise i før jeg dør..

Ja, det känns väl konstigt att Atlantis och t.o.m. andra planeter listas, men inte Afrika eller Oseania. Jag har bara varit utom Europa en gång men jag skulle gärna vilja besöka Afrika någon gång.

--------------------
"Hermione!" "Harry!" "Ron!" "Professor Dumbledore!" "Hermione!" "Rocky!"
"Hermione!" "Harry!" "Ron!" "Professor Dumbledore!" "Hermione!" "Rocky!"

+Quote Post
Erika
post 28 February 2006, 10:12
Post #7 | Print

Erika Jansson
Trollhättan, Sweden

Jag är ganska säker på alla världsdelar har var och en sin charm, men jag har nästan alltid haft ett större intresse för Europa än någon annan världsdel.

--------------------
Hundar har ägare
katter har tjänstefolk

+Quote Post
cheeta
post 28 February 2006, 16:05
Post #8 | Print
Jannes honung

Halmstad, Sweden

QUOTE(predaqueen @ 28 feb. 2006, 00:09)

Nu skäms jag. Synd att man inte kan korrigera det i efterhand. Jag ville ha med alla världsdelar och försökte komma ihåg alla, men så glömde jag pinsamt nog Afrika. blush2.gif

Oceanien tillhör väl Australien? Men det heter nog Australien och Oceanien, men jag var inte helt säker. När jag skrev Australien, menade jag även de öar som ligger vid Australien och tillhör samma världsdel.

En fråga till Lars/Groundsplitter: Kan man lägga till fler alternativ till en röstning i efterhand eller måste man göra en helt ny röstning?

+Quote Post
cheeta
post 28 February 2006, 16:08
Post #9 | Print
Jannes honung

Halmstad, Sweden

QUOTE(Kalimac @ 28 feb. 2006, 00:10)
Jag tycker alla kontinenter har sin tjusning, fast de som tilltalar mig minst är Arktis och Antarktis. Det enda av intresse där är ju isbjörnar och pingviner.  smile.gif

Hör inte Arktis till NordAmerika, Europa och Asien, eller har jag fel?

+Quote Post
Groundsplitter
post 28 February 2006, 17:43
Post #10 | Print
Admin

Lars Eriksson
Knivsta, Sweden

Group: Root admin

QUOTE(cheeta @ 28 feb. 2006, 16:05)
En fråga till Lars/Groundsplitter: Kan man lägga till fler alternativ till en röstning i efterhand eller måste man göra en helt ny röstning?

Det är tyvärr väldigt svårt att lägga till nya alternativ. Det finns ingen sån funktion inbyggt i forumet, utan det enda sättet är att jag går in och kodar om omröstningsinlägget direkt i databasen.
Det är kanske en av de allra största bristerna med Ikonboards forum.

--------------------
E-mail address: groundsplitter@ntfa.net

+Quote Post
Groundsplitter
post 28 February 2006, 17:45
Post #11 | Print
Admin

Lars Eriksson
Knivsta, Sweden

Group: Root admin

QUOTE(cheeta @ 28 feb. 2006, 16:08)
Hör inte Arktis till NordAmerika, Europa och Asien, eller har jag fel?

Arktis räknar inte som kontinent eftersom det inte finns någon fast mark under istäcket (såvitt jag vet).

+Quote Post
predaqueen
post 28 February 2006, 22:57
Post #12 | Print
Frank's favourite toy

Hild Øiesvold Herfjord
Sandnes, Norway

QUOTE(cheeta @ 28 Feb. 2006, 16:05)
Oceanien tillhör väl Australien? Men det heter nog Australien och Oceanien, men jag var inte helt säker. När jag skrev Australien, menade jag även de öar som ligger vid Australien och tillhör samma världsdel.

Oseania består av følgende land (kun 14 er selvstendige stater) Amerikansk Samoa, Australia, Cook Islands, Fiji, Guam, Hawaii, Kiribati, Marshalløyene, Mikronesia, Nauru, New Zealand, Nordlige Marianaøyene, Ny Caledonia, Palau, Papua Ny-Guinea, Pitcairn Island, Salomonøyene, Samoa, Tahiti, Tonga, Tuvalu og Vanuatu i følge mitt oppslagsverk.

Jeg kunne tenkt meg å se mye av geografien der, men ikke krypene.. *insert shuddering smiley*

+Quote Post
Erika
post 28 February 2006, 23:13
Post #13 | Print

Erika Jansson
Trollhättan, Sweden

QUOTE(predaqueen @ 28 feb. 2006, 22:57)
Jeg kunne tenkt meg å se mye av geografien der, men ikke krypene.. *insert shuddering smiley*

Det finns väl till exempel några vidriga spindelarter i Australien. *Ryser* Det är sådant som hindrar mig från att vilja åka till vissa ställen.

+Quote Post
Path
post 28 February 2006, 23:37
Post #14 | Print
Murderface, Murderface, Murderface...

Patrik
Spånga, Sweden

Group: Sponsors

Alla har sin charm.. Har varit mest i Europa genom åren, men skulle gärna resa jorden runt.. Fast då behövs det Dineros... någon som vill skänka? ;);)

--------------------
Half, half, whole! Swivel. Hide behind a rock!

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

- Lo-fi version Time is now: 21 May 2013 - 14:49