NewsNTFA ForumsTransformers movie seriesAuto Assembly Europe conventionWWTFU Character profilesStore

Welcome Guest ( Log in | Register )

Welcome, guest. Register to remove this message!
Hello, and welcome to NTFA Forums!
To post in our community you must register, but don't worry - this is a simple, free process that only takes a few moments to complete. Register now!

Advantages of registering include:
  • You get rid of this giant box and Optimus Prime trying to recruit you
  • You will be able to start topics, post replies, and vote in our polls
  • You can track topics of particular interest to you, and search for all new posts since your last visit
  • You get to associate and chat with a group of friendly and helpful Nordic Transformers fans ;)

Reply to this topicStart new topic
> Någon ny TF-serie gjord i Japan?, önskingar
Taxos
post 5 August 2009, 23:13
Post #1 | Print
Got the touch.

Adam Johansson
Lysekil, Sweden

Group: Members

Som jag sa i en annan diskussion: Om det kommer en till TF-serie från Japan så hoppas jag att det inte blir en till där dom försöker sammla alla av nånting och låt det vara en enkel strid mellan gott och ont, men kanske lägga dit något unikt. (det sissta var nytt)

Om det ska göras en till TF anime så hoppas jag att den kan antigen vara ensamstående eller ha en mörk och allvarlig story, kanske vara mer riktad åt tonåringar och låta människorna vara gymnasieelever som har skoluniform.
Om robotarna ska vara 2D eller 3D vet jag inte, fördelen med 2D är att dom kan ha ansiktsutryck och röra sig snyggare.
Storyn borde vara väl genomtänkt och inte lämmna några lösa trådar och inte vara uttöjd (som Energon).

Inte för att jag har något problem med dom serierna gjorda i Japan, jag vill bara se en som är mer välskriven och kan ha värde efteråt.
Eller inte råka ut för samma plågeri och produktion som Armada, Energon och Cybertron.

--------------------
Go to the top of the page

+Quote Post
Tformer
post 5 August 2009, 23:53
Post #2 | Print
Trivia Master

Dennis
Sweden

Håller med, skulle väldigt gärna vilja se en ny TF anime, typ 12 eller möjligen 26 avsnitt skulle räcka, samt möjligen en OVA smile.gif

När det gäller story tycker jag de har ett utmärkt tillfälle med Alternity, om det inte skulle bli problem med Nissan. Den storyn är så utflippad och briljant den bara kan bli enligt min mening. Jag skulle hoppas högt av glädje över lite animation åt det hela tongue.gif

EDIT: När det gäller animation så skulle 2D vara bäst. drömmen vore ju om Sunrise studios (som låg bakom Yuusha) fick sköta animationen. Jag är mycket imponerad av animationskvalitén de hade under den perioden. Den verkade liksom aldrig falla ur modell som en viss *host* Micron Legend...

This post has been edited by Tformer: 5 August 2009, 23:56

--------------------

+Quote Post
Groundsplitter
post 6 August 2009, 00:22
Post #3 | Print
Admin

Lars Eriksson
Knivsta, Sweden

Group: Root admin

När det gäller ytterligare japanska serier så har jag en önskan som står över alla andra: det får inte vara en samproduktion med amerikanerna, med avsikten redan från början att den ska visas på båda marknaderna. Det var det största problemet med Armada/Energon/Cybertron. De amerikanska och de japanska tv-publikerna är alldeles för olika varandra, och de japanska författarna hade ingen magkänsla för vad som skulle funka på den andra marknaden, vilket gjorde att serierna blev så urvattnade och menlösa som de blev. Nu hade Armada sina ljusa perioder, och Galaxy Force (Cybertron) var rätt så hygglig, men de hade kunnat bli långt mycket bättre utan det där kravet att de skulle vara anpassade för både amerikanska och japanska tittare. Nej, låt inhemska författare skriva avsnitt för sin egen marknad, och sen kan man fundera senare på om det går att anpassa serien för den andra marknaden - och då ska de anpassas av författare på den sidan Stilla havet (ungefär som skedde med Car Robots/Robots in Disguise).

Dessutom, skulle japanerna fundera på att någon gång starta upp nya Transformersserier så bör författarna inte vara uppbundna till ett visst antal avsnitt på förhand, utan låt dem skriva så många avsnitt som de har material för, som de gjorde med varenda serie innan Micron Legend/Armada. Att de här var tvungna att få ihop exakt 52 avsnitt per serie medförde att författarna ägnade alldeles för mycket tid åt att trampa vatten. Det märktes framför allt på Energon som hade mått bra av att kortas ned med åtminstone hälften, men även Armada och Cybertron hade en del segare partier som serierna hade mått bra av att slippa.

Cellanimering eller datoranimering är helt irrelevant anser jag; det enda viktiga är just att ger författare möjligheten att skriva för en målgrupp som de känner till och förstår sig på.

--------------------
E-mail address: groundsplitter@ntfa.net

+Quote Post
Soundblaster
post 6 August 2009, 12:23
Post #4 | Print
Kinda like Spiderman

Carl
Sweden

Jag tycker att Energon är den sämsta serien för den är nästan sprängfull av utfyllnader och annat.
Vem tusan döper sin son Kicker? crazy2.gif
Annars tyckte jag om de andra serierna bortsett från armadas animations fel och Cybertrons försök att bindas ihop med Energon.
Är det någon annan som gillar Galaxy Force bättre?
Ja det är åtmindstone min åsikt.
Hoppas att nästa serie inte går ut på att försöka leka pokémon som armada gjorde. thumbdown.gif

--------------------
20% cool 80% fool

+Quote Post
DemonicalPrime
post 6 August 2009, 14:57
Post #5 | Print
Lill Prime

Juhani Kari
Västrås, Sweden

3D kan dom slänga i väggen. Sen kan dom låta dom som animerade Gundam 00 göra nästa biggrin.gif

+Quote Post
Lucar-tron
post 6 August 2009, 16:32
Post #6 | Print
Pokéformer

Alexander Mars
Halmstad, Halland, Sweden

Jag håller med Groundsplitter med att dem inte ska försöka anpassa det för båda marknaderna.

Har inte sett så mycket utav Cybertron, men jag har sett 19 avsnitt och tycker att det är ok. Vet iallafall att dem ändrade första och andra avsnittet utav Galaxy Force så att det blev till första avsnittet utav Cybertron.
Men tycker annars att Galaxy Force är ok, mest tack vare utav röstskådespelarna. smile.gif

--------------------
Transformers: Soul Masters. http://www.ntfa.net/forums/index.php?showtopic=3804

Most wanted just now!
All the in show characters from Beast Wars (Maximal 5/10), in show characters from Beast Wars II (3 Maximals and 1 Predacon) and the Shadow Commander for NP.
Non TF: All the Go-Onger engines. DaiGoYou and the Origamis from Samurai Sentai Shinkenger.

+Quote Post
Groundsplitter
post 6 August 2009, 20:49
Post #7 | Print
Admin

Lars Eriksson
Knivsta, Sweden

Group: Root admin

QUOTE(Soundblaster @ 6 August 2009, 13:23) *
Annars tyckte jag om de andra serierna bortsett från armadas animations fel och Cybertrons försök att bindas ihop med Energon.
Jag har egentligen sett alldeles för lite av amerikanska Cybertron för att kunna göra en rättvis jämförelse, men av det lilla jag såg så var japanska Galaxy Force långt mycket bättre.
Att jag valde att följa Galaxy Force var ett medvetet val - dels för att den kom ut tidigare än Cybertron förstås, men också för att jag anade att Cybertron skulle bli lidande av att amerikanerna skulle envisas med att skriva ihop serierna. Det må ha varit originalplanen, men när Hasbro nu inte lyckades få Takara att stanna kvar vid den, så borde Hasbro också ha anpassat sig.

QUOTE(DemonicalPrime @ 6 August 2009, 15:57) *
3D kan dom slänga i väggen. Sen kan dom låta dom som animerade Gundam 00 göra nästa biggrin.gif
Jag har faktiskt ett riktigt bra argument mot ytterligare datoranimerade serier, insåg jag just - nämligen att datoranimering kraftigt begränsar antalet karaktärer. Varje CGI-modell är så kostsam att ta fram att man inte slösar dem på engångsfigurer hur som helst. Åtminstone var det så under Beast Wars/Beast Machines-tiden, men jag skulle tro att det fortfarande gäller i nutid.
Och då behöver vi bara titta på Transformers Animated som ytterligare ett exempel på varför cellanimering är överlägsen. Animated hade aldrig kunnat göras datoranimerad, så många engångsfigurer som finns med där.

+Quote Post
Gemini Prime
post 7 August 2009, 23:45
Post #8 | Print

Göteborg

Jag är lite grinig när det det gäller japanska Transformers- serier. Den enda jag gillat var Masterforce, även om den kunde vara en aning flummig ibland. Övriga serier har varit hyfsade eller rent bedrövliga. Dom bästa serierna har varit västerländska, men animationen har varit bristfällig i vissa fall. Vad jag skulle vilja ha är en serie som skapas av västerlänningar men animeras av japaner (som vet vad dom gör). Som Animated men mer allvarlig och dräpande snygg.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

- Lo-fi version Time is now: 22 May 2013 - 02:16