NewsNTFA ForumsTransformers movie seriesAuto Assembly Europe conventionWWTFU Character profilesStore

Welcome Guest ( Log in | Register )

Welcome, guest. Register to remove this message!
Hello, and welcome to NTFA Forums!
To post in our community you must register, but don't worry - this is a simple, free process that only takes a few moments to complete. Register now!

Advantages of registering include:
  • You get rid of this giant box and Optimus Prime trying to recruit you
  • You will be able to start topics, post replies, and vote in our polls
  • You can track topics of particular interest to you, and search for all new posts since your last visit
  • You get to associate and chat with a group of friendly and helpful Nordic Transformers fans ;)

47 pages V  « < 32 33 34 35 36 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Positiva saker, Ytterligare en återkomst
Tformer
post 21 August 2007, 09:30
Post #496 | Print
Trivia Master

Dennis
Sweden

Group: Members

QUOTE(palaste @ 21 August 2007, 09:43) *
Gratulerer till din japanskakurs då! Är den där Toshihide Shirahama en man eller en kvinna?

Helt ärligt så vet jag inte. De har tyvärr inte lagt ut bilder på de nya lärarna än.
Världens skönaste lärarkår!

--------------------
Go to the top of the page

+Quote Post
Sandstorm
post 21 August 2007, 17:57
Post #497 | Print

Andreas Andersson
Borlänge

QUOTE(Tformer @ 20 August 2007, 18:32) *
HOLY PRIMUS YES!

Hela sommarlovet har jag spänt mig angående kursen i japanska jag valde till mitt andra gymnasie-år! Skulle de hitta en lärare eller inte?
När jag gick ut på NTIs hemsida för att fråga våran admin hur det skulle bli med bussresan första dagen kunde jag inte undgå att notera ett mycket utstående namn bland listan på nya lärare!

Toshihide Shirahama! yahoo.gif
Vi får en tvättäkta japan som lärare i japanska! Min dag blir bara bättre och bättre bounce1.gif

Sen måste man ju även få gratulera Leobreaker och önska lycka till med studierna thumbs.gif

Grattulerar

Då har du lite att bita i wink2.gif japanska är väl inte det lättaste språk man kan ge sig på direkt men riktigt intressant

+Quote Post
Leobreaker
post 21 August 2007, 21:10
Post #498 | Print
Autobots - Beast Warrior

Andy
Halmstad, Sweden

Group: Sponsors

Tack ska ni allesammans! wave3.gif

QUOTE(Splitfire @ 19 August 2007, 21:43) *
QUOTE(Leobreaker @ 19 August 2007, 12:32) *
Är det förresten någon medlem här på forumet som bor i Borås eller i närheten?

Jupp! Bor på Sjöbo, jobbar på Hulta, åker förbi Högskolan varje dag. Välkommen till stan som har storstadens utbud men med småstadens närhet. happy.gif

Tack för välkommnandet, Splitfire, det var kul att höra att det finns fler medlemmar i stan, smile.gif

Du får ställa dig i fönstret och vinka varje gång 1:ans buss kör förbi! tongue.gif Den är lätt att känna igen, den åker var tionde minut och är alltid överfull! wave3.gif

Det ska jag göra, men det blir nog inte så lätt att se vilka som åker i bussen, i och med att jag bor på sjunde våningen i det som kallas "Kårhuset", jag ser mest taken på bilarna och bussarna, w00t.gif , sen det blir nog inte så lätt för dig heller att se om jag vinkar om du inte har en kikare vill säga, tongue.gif

Jag får också passa på att gratulera och önska dig lycka till, Tformer, hoppas att det går bra med din Japanskakurs. cheerleader.gif

--------------------
The power of Jishi will unite and give new life!

+Quote Post
palaste
post 22 August 2007, 14:49
Post #499 | Print
Mr. Suitly emphazi

Joona Palaste, B.Sc.
Helsinki, Finland

Group: Super moderators

Jag träffade min förra arbetskamrat på en nattklubb i Tammerfors på veckoslutet och han föreslog att kontakta hans firma. Och i dag fick jag en inbujdan på arbetsintervju från dem!

--------------------
"Hermione!" "Harry!" "Ron!" "Professor Dumbledore!" "Hermione!" "Rocky!"
"Hermione!" "Harry!" "Ron!" "Professor Dumbledore!" "Hermione!" "Rocky!"

+Quote Post
Splitfire
post 22 August 2007, 19:16
Post #500 | Print
En gåta i en rebus dolt i ett pussel

Västsverige, Sweden

QUOTE(Leobreaker @ 21 August 2007, 22:10) *
Du får ställa dig i fönstret och vinka varje gång 1:ans buss kör förbi! tongue.gif Den är lätt att känna igen, den åker var tionde minut och är alltid överfull! wave3.gif

Det ska jag göra, men det blir nog inte så lätt att se vilka som åker i bussen, i och med att jag bor på sjunde våningen i det som kallas "Kårhuset", jag ser mest taken på bilarna och bussarna, w00t.gif , sen det blir nog inte så lätt för dig heller att se om jag vinkar om du inte har en kikare vill säga, tongue.gif

Jag tänkte att du skulle ta det säkra före det osäkra och vinka åt alla överfulla 1-bussar som åker förbi! tongue.gif

--------------------
"Behind every scar, every wound, lies a painful memory"

+Quote Post
Leobreaker
post 23 August 2007, 12:29
Post #501 | Print
Autobots - Beast Warrior

Andy
Halmstad, Sweden

Group: Sponsors

QUOTE(Splitfire @ 22 August 2007, 20:16) *
QUOTE(Leobreaker @ 21 August 2007, 22:10) *

Jag tänkte att du skulle ta det säkra före det osäkra och vinka åt alla överfulla 1-bussar som åker förbi! tongue.gif

Okej, jag ska försöka... laugh.gif

+Quote Post
palaste
post 28 August 2007, 19:08
Post #502 | Print
Mr. Suitly emphazi

Joona Palaste, B.Sc.
Helsinki, Finland

QUOTE(palaste @ 22 August 2007, 16:49) *
Jag träffade min förra arbetskamrat på en nattklubb i Tammerfors på veckoslutet och han föreslog att kontakta hans firma. Och i dag fick jag en inbujdan på arbetsintervju från dem!

Jag tycker intervjun gick ganska bra. De ska meddela mig senast på fredag om deras beslut. Jag är fortfarande osäker om jag får jobbet.

+Quote Post
Morty
post 30 August 2007, 11:50
Post #503 | Print
Stolt familjefar

K. Jan Mierzejewski
Halmstad, Sweden

Mitt högskole/passerkort har börjat fungera, så nu har jag äntligen tillgång till datorsalar o.d. thumbs.gif

--------------------
"It has mass, it has substance... It can be destroyed!"

+Quote Post
palaste
post 3 September 2007, 11:11
Post #504 | Print
Mr. Suitly emphazi

Joona Palaste, B.Sc.
Helsinki, Finland

QUOTE(palaste @ 28 August 2007, 21:08) *

Jag tycker intervjun gick ganska bra. De ska meddela mig senast på fredag om deras beslut. Jag är fortfarande osäker om jag får jobbet.

I dag intervjuade firmans direktör mig och han sade att det är helt okej för dem att ta mig in på fyra månaders provperiod. Så det verkar att jag ska få jobbet. Jag måste bara tala med min nuvarande chef om saken.

+Quote Post
BigPete
post 4 September 2007, 19:12
Post #505 | Print
Chuck Norris-approved!

Arlöv, Sweden

Group: Administrators

QUOTE(palaste @ 3 September 2007, 12:11) *
QUOTE(palaste @ 28 August 2007, 21:08) *

I dag intervjuade firmans direktör mig och han sade att det är helt okej för dem att ta mig in på fyra månaders provperiod. Så det verkar att jag ska få jobbet. Jag måste bara tala med min nuvarande chef om saken.

Hur går det?

--------------------

+Quote Post
palaste
post 4 September 2007, 19:14
Post #506 | Print
Mr. Suitly emphazi

Joona Palaste, B.Sc.
Helsinki, Finland

I dag avslöjade jag mitt nuvarande jobb formellt och berättade den nya firman att jag ska ta jobbet. För nästan ett helt år har jag varit rädd att det inte ska finnas tillräckligt arbete för mig på firman. Men nu är det slut. Jag börjar på den nya firman i oktober. Det menar att jag måste lära ett helt nytt datorspråk (C#), men jag tror det blir enkelt. Jag undrar faktiskt hur min nuvarande firma kommer att överleva. I mindre än ett år har personalen gått ner till mindre än en tredjedel. Men det ska inte bli min problem längre. Jag ska flytta till en firma med nästan 100 arbetare.

This post has been edited by palaste: 4 September 2007, 19:15

+Quote Post
BigPete
post 4 September 2007, 19:18
Post #507 | Print
Chuck Norris-approved!

Arlöv, Sweden

Ah, grattis! smile.gif Att lära sig ett nytt språk är aldrig fel ;) Jag önskar att jag hade tagit programmering på större allvar när jag var mindre, men det slutade efter AMOS Professional, haha smile.gif Lycka till med ditt nya jobb!

+Quote Post
palaste
post 4 September 2007, 19:21
Post #508 | Print
Mr. Suitly emphazi

Joona Palaste, B.Sc.
Helsinki, Finland

QUOTE(BigPete @ 4 September 2007, 21:18) *
Ah, grattis! smile.gif Att lära sig ett nytt språk är aldrig fel ;) Jag önskar att jag hade tagit programmering på större allvar när jag var mindre, men det slutade efter AMOS Professional, haha smile.gif Lycka till med ditt nya jobb!

Ah, AMOS Professional... det värmer minner, det gör. Jag gjorde faktiskt många spel i AMOS som jag är stolt över. Jag lärde mig aldrig att använda grafik (sprites) riktigt, det var min största svagpunkt, men själva spellogik var riktigt bra, kanske unik i hela världen. Det skulle göra mig riktigt glad om någon i världen fortfarande kom ihåg mina spel...

+Quote Post
BigPete
post 4 September 2007, 19:24
Post #509 | Print
Chuck Norris-approved!

Arlöv, Sweden

Fast AMOS var väl egentligen inget unikt programmeringsspråk om jag minns rätt? Jag har för mig att det bara var en förfinad version av BASIC, men jag kanske har helt fel? Sprites hanterade jag ganska bra, och när det gällde grafik var jag riktigt duktig på plasma biggrin.gif Jag gjorde snygga spel och program, men de var aldrig särskilt bra, haha. Tänk om vi hade känt varandra på den tiden. Det hade blivit världens bästa Amiga-spel! smile.gif

+Quote Post
palaste
post 4 September 2007, 19:32
Post #510 | Print
Mr. Suitly emphazi

Joona Palaste, B.Sc.
Helsinki, Finland

QUOTE(BigPete @ 4 September 2007, 21:24) *
Fast AMOS var väl egentligen inget unikt programmeringsspråk om jag minns rätt? Jag har för mig att det bara var en förfinad version av BASIC, men jag kanske har helt fel? Sprites hanterade jag ganska bra, och när det gällde grafik var jag riktigt duktig på plasma biggrin.gif Jag gjorde snygga spel och program, men de var aldrig särskilt bra, haha. Tänk om vi hade känt varandra på den tiden. Det hade blivit världens bästa Amiga-spel! smile.gif

Ja, AMOS är inget nytt språk. Den är en helt unik implementation av BASIC, som är en av världens mest berömda datorspråk. Vad som gjorde AMOS berömd är hur den gör det lätt att använda Amigas underbara (på den tiden) grafik och musik. Då det gäller grafik var jag bra på att rita (spelgrafiker menar jag, inte rita professionellt). Vad jag inte kunde var att få grafikerna röra sig som sprites. Det känns faktiskt som en synd att jag inte programmerar datorspel längre, att programmera professionella datorsystemer ger ju mer lön, men det kan kännas tråkigt...

+Quote Post

47 pages V  « < 32 33 34 35 36 > » 
Reply to this topicStart new topic

- Lo-fi version Time is now: 24 May 2013 - 18:05