NewsNTFA ForumsTransformers movie seriesAuto Assembly Europe conventionWWTFU Character profilesStore

Welcome Guest ( Log in | Register )

Welcome, guest. Register to remove this message!
Hello, and welcome to NTFA Forums!
To post in our community you must register, but don't worry - this is a simple, free process that only takes a few moments to complete. Register now!

Advantages of registering include:
  • You get rid of this giant box and Optimus Prime trying to recruit you
  • You will be able to start topics, post replies, and vote in our polls
  • You can track topics of particular interest to you, and search for all new posts since your last visit
  • You get to associate and chat with a group of friendly and helpful Nordic Transformers fans ;)

> Instruktioner

Det här forumet har skapats för att göra det enklare att hitta andra TransFans intresserade av att se Transformersfilmen på samma ort.

Alla ämnen kommer listas på sajtens framsida (så småningom), för att öka chansen att annonserna upptäcks av TransFans som inte är medlemmar på forumet. Här är det, till skillnad från övriga underforum på sajten, möjligt för gäster att skriva inlägg utan att registrera sig först.

Varje ämnesrubrik ska bestå av orten och datumet för filmvisningen, t.ex. "Stockholm, 4 juli". Ämnena är sorterade alfabetiskt. Om du inte kan hitta någon annons med din ort och datum, starta ett nytt ämne.

3 pages V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Stockholm, 4 juli
Groundsplitter
post 26 June 2007, 15:22
Post #16 | Print
Admin

Lars Eriksson
Knivsta, Sweden

Group: Root admin

QUOTE(Wave @ 26 June 2007, 16:12) *
Jaha! Då får jag tyvärr tacka nej till att se premiären med er på grund av att min arbetsgivare inte kunde/ville ge mig ledigt den fjärde. Hoppas ni kommer ha riktigt kul ändå! happy.gif

Aj, det var tråkigt. Hur länge jobbar du då på eftermiddagen/kvällen då? Antagligen går första visningen redan innan vanliga arbetsdagar slutar, men bara som en koll.

--------------------
E-mail address: groundsplitter@ntfa.net
Go to the top of the page

+Quote Post
Path
post 26 June 2007, 21:40
Post #17 | Print
Murderface, Murderface, Murderface...

Patrik
Spånga, Sweden

Group: Sponsors

ok. nu har jag iaf fått det bekräftat att 3 utav mina kompisar ska med. jag vet inte hur det är med tre andra. jag får återkomma om den saken.

Kanske inte riktigt längst bak, men en bra bit bak, då får man bästa visuella upplevelsen.

Jag tror att maxantalet biljetter är 6 stycken. jag vet inte hur det är när det är premiär, men det är väl något liknande.

--------------------
Half, half, whole! Swivel. Hide behind a rock!

+Quote Post
Groundsplitter
post 26 June 2007, 23:35
Post #18 | Print
Admin

Lars Eriksson
Knivsta, Sweden

QUOTE(Path @ 26 June 2007, 22:40) *
ok. nu har jag iaf fått det bekräftat att 3 utav mina kompisar ska med. jag vet inte hur det är med tre andra. jag får återkomma om den saken.

Kanske inte riktigt längst bak, men en bra bit bak, då får man bästa visuella upplevelsen.
Det är röst för längre fram, och en för längre bak. Ser ut som jag får sikta på mitten. smile.gif

Jag tror att maxantalet biljetter är 6 stycken. jag vet inte hur det är när det är premiär, men det är väl något liknande.
Okej. Med dina tre första kamrater hamnar vi på nio. Om det är en övre gräns på 6 biljetter per person får jag testa med att lägga reservationer på två olika telefonnummer eller nåt sånt. Om det inte skulle fungera - typ om de går på IP-nummer eller nåt sånt - så kontaktar jag dig, Path, över mobilen och kollar om du har möjlighet att lägga en egen reservation. Då hamnar vi utspridda på två ställen, men det ska vi kunna leva med - man sitter ju ändå inte och diskuterar under filmens gång.

Om du skulle hinna se det här inlägget innan dess: Har du några egna synpunkter på vilken biograf som du tycker skulle vara bäst? Wave föreslog Söder (eller Heron) vilket jag ser som en (två) stark rekommendation, men det slog mig att man nog bör ta en fundering på vilken biosalong som erbjuder störst chans att träffa, och komma i samtal med, fler TransFans. (Själv kommer jag bära en TF-tröja fullt synlig, och det kanske fler av er kan göra?). Kanske Sergel vore ytterligare ett alternativ, just för att det är så centralt?

+Quote Post
Groundsplitter
post 27 June 2007, 08:20
Post #19 | Print
Admin

Lars Eriksson
Knivsta, Sweden

Som jag påpekar i en separat tråd, så visar det sig att Sverige har smygpremiärer på filmen redan den 2 och 3 juli. Jag har reserverat biljetter även till måndagsföreställningen på Sergel, men det betyder inte att vi ställer in det här biobesöket.

Jag har som en förberedelse reserverat sex biljetter till kl. 18:00 på Filmstaden Söder. De måste hämtas ut i morgon torsdag, så jag behöver få definitivt svar från de som vill följa med i våran grupp senast i morgon vid lunchtid.

TFormer, funkar 18:00 för dig? Det finns också visningar mellan 14:10-14:50 om det skulle passa bättre, fast då blir det nog knepigt för andra.

+Quote Post
Tformer
post 27 June 2007, 13:35
Post #20 | Print
Trivia Master

Dennis
Sweden

Group: Members

18:00 ska nog gå bra smile.gif

Då ska jag ta och göra lite undersökningar om tågbiljetter och när man kan åka. Hoppas att det finns ett tåg som går hem i tid unsure.gif

Hm...verkar som om det inte går några lämpliga tåg hem efter att filme slutat thumbdown.gif

Så det verkar som om mina alternativ är..

1: Sitta på stationen hela natten (om de tillåter det dvs, stänger någonsin Sthlm C?) och vänta till första bästa tåg går på morgonen
2: ta ett tåg spm går efter 23:00 med 2 byten och en restid på över 7 timmar pinch.gif
Jag har inga som helst planer på att skippa alltihop för lite tågproblem, inte heller vill jag orsaka problem för några andra.
Bor det någon inom lämpligt avstånd som kan erbjuda en lämplig sovplats tills tidigt på morgonen därpå då det gåt fullt med tåg? Jag skulle vara evigt tacksam smile.gif Det gör mig inget om det så skulle vara en hård träbrits med en järnkudde, bara man får ett säkert rum över natten unsure.gif

Däremot så var ditresan inget problem thumbs.gif Jag kan ta ett tåg som kommer fram ca 16:16 happy.gif

This post has been edited by Tformer: 27 June 2007, 19:33

--------------------

+Quote Post
Tformer
post 28 June 2007, 18:59
Post #21 | Print
Trivia Master

Dennis
Sweden

Nu har det löst sig för mig med transporter smile.gif Om ingen kan erbjuda tak över huvudet till morgonen därpå så kommer jag kunna ta det där 23:55 tåget till Gävle och bli upphämtad där, som en sista utväg smile.gif

När passar det för er att mötas vid Stockholm C? Det finns ett tåg som anländer strax efter 17:00 nånting och flera tåg som anländer tidigare cc_confused.gif

+Quote Post
Groundsplitter
post 28 June 2007, 19:44
Post #22 | Print
Admin

Lars Eriksson
Knivsta, Sweden

QUOTE(Tformer @ 28 June 2007, 19:59) *
Nu har det löst sig för mig med transporter smile.gif Om ingen kan erbjuda tak över huvudet till morgonen därpå så kommer jag kunna ta det där 23:55 tåget till Gävle och bli upphämtad där, som en sista utväg smile.gif
Finns det inga tidigare tåg? Inte för att jag vill bli av med dig, men det vore kanske bekvämare att åka tillbaka innan det blir så sent, menar jag. smile.gif

Jag skulle eventuellt kunna erbjuda övernattning hos mig i Knivsta, men det tvingar mig att ordna med ännu mer sovplatser. Jag har faktiskt inte löst det för båda finländarna än (jag har en soffplats), men ska försöka ordna det under helgen.

Varför Gävle, förresten? Är det en naturlig hållplats på vägen hem, eller är det bara en nödlösning för upphämtningen? Från Knivsta kan du åka både med Upptåget till Gävle, och med åtskilliga av de norrgående SJ-tågen - stationen ligger mellan Stockholm och Uppsala, och stannar det inte till i Knivsta på någon resa som passar dig, så kan du ta Upptåget till Uppsala och ta SJ därifrån.

När passar det för er att mötas vid Stockholm C? Det finns ett tåg som anländer strax efter 17:00 nånting och flera tåg som anländer tidigare cc_confused.gif
17:00 räcker gott och väl, om du inte kommer överens med några av de andra om att träffas tidigare. Vi behöver ta oss till Medborgarplatsen innan kl. 18:00, men med tunnelbanan går det på 10-15 minuter. Man skulle till och med kunna gå sträckan på 30-35 minuter, om man känner för det och inte är alltför långsam. smile.gif

+Quote Post
palaste
post 28 June 2007, 19:48
Post #23 | Print
Mr. Suitly emphazi

Joona Palaste, B.Sc.
Helsinki, Finland

Group: Super moderators

QUOTE(Groundsplitter @ 28 June 2007, 21:44) *
Jag skulle eventuellt kunna erbjuda övernattning hos mig i Knivsta, men det tvingar mig att ordna med ännu mer sovplatser. Jag har faktiskt inte löst det för båda finländarna än (jag har en soffplats), men ska försöka ordna det under helgen.

Om det hjälper kan jag och kanske min lillebror också ha sovsäcker med oss. Då räcker det med madrasser på golvet, vi ska inte behöva någonting annat.

--------------------
"Hermione!" "Harry!" "Ron!" "Professor Dumbledore!" "Hermione!" "Rocky!"
"Hermione!" "Harry!" "Ron!" "Professor Dumbledore!" "Hermione!" "Rocky!"

+Quote Post
Groundsplitter
post 28 June 2007, 20:26
Post #24 | Print
Admin

Lars Eriksson
Knivsta, Sweden

QUOTE(palaste @ 28 June 2007, 20:48) *
QUOTE(Groundsplitter @ 28 June 2007, 21:44) *

Om det hjälper kan jag och kanske min lillebror också ha sovsäcker med oss. Då räcker det med madrasser på golvet, vi ska inte behöva någonting annat.

Om det inte blir jobbigt för er att plocka med dem på båten, så vore det jättebra. Då är det en sak mindre jag behöver ordna med. smile.gif

+Quote Post
Tformer
post 29 June 2007, 01:30
Post #25 | Print
Trivia Master

Dennis
Sweden

QUOTE(Groundsplitter @ 28 June 2007, 20:44) *

Varför Gävle, förresten? Är det en naturlig hållplats på vägen hem, eller är det bara en nödlösning för upphämtningen? Från Knivsta kan du åka både med Upptåget till Gävle, och med åtskilliga av de norrgående SJ-tågen - stationen ligger mellan Stockholm och Uppsala, och stannar det inte till i Knivsta på någon resa som passar dig, så kan du ta Upptåget till Uppsala och ta SJ därifrån.

Åh om det skulle gå bra vore det bra smile.gif

De har nämnligen ställt in en massa Stockholm-Hedemora/Borlänge resor så det sista tåget direkt hem går ca 17:44, vilket gör det svårt att se filmen.
Om det inte skulle vara sa att det finns en sovplats så har jag en nödlösning ordnad. Jag tar tåget 23:55 till Gävle C varifrån min mor tar en 1,5 timme lång resa från Hedemora ner dit och hämtar mig.

Men från knivsta verkar det ju enkelt att ta sig hem smile.gif
Åka till Uppsala för att sedan byta till SJ. Fair enough.

Om man då skulle gå upp med tuppen och ge sig av till 07:39 tåget, då är man hemma i tid nog att sova ut efter filmen smile.gif

+Quote Post
Groundsplitter
post 1 July 2007, 22:18
Post #26 | Print
Admin

Lars Eriksson
Knivsta, Sweden

Joona, TFormer:

Spelar det någon roll för er hurdan ljudkvaliteten är? Eftersom det tydligen bara blir vi fem (jag, Taggenagger, TFormer, Joona plus Joonas bror) och fyra av oss ska resa vidare till Knivsta efteråt, så funderar jag på att flytta över vår bokning till Filmstaden Sergel istället. Då slipper vi lägga ned tid och pengar på att åka tunnelbana tillbaka till centralen, vilket sparar tid när vi åker vidare.

Nackdelen är att Filmstaden Sergel bara(?) har Dolby Digital/THX till skillnad från Filmstaden Söder som har DTS/THX. Fråga mig inte vad det betyder, men jag har fått veta att det ska vara sämre.

Om vi flyttar över till Sergel föreslår jag också att vi väljer en lite tidigare föreställning, klockan 17:30, för att spara ytterligare tid till hemresan. Ni anländer ju rätt tidigt allihop, så det borde väl inte vara något besvär gissar jag?

+Quote Post
Tformer
post 2 July 2007, 12:21
Post #27 | Print
Trivia Master

Dennis
Sweden

Som jag nämnde i ett PM så spelar det ingen som helst roll för mig smile.gif
Det som fungerar bäst för resten fungerar bäst för mig smile.gif

+Quote Post
palaste
post 2 July 2007, 19:35
Post #28 | Print
Mr. Suitly emphazi

Joona Palaste, B.Sc.
Helsinki, Finland

Jag föredrar den teatern nära centrala järnvägstationen. Det ska bli enklast att förvara vår resebager där tills vi kommer tillbaka till Stockholm för att flyga till Berlin.

+Quote Post
Groundsplitter
post 3 July 2007, 08:39
Post #29 | Print
Admin

Lars Eriksson
Knivsta, Sweden

Okej, TFormer kommer alltså till centralen 16:16, och bion börjar 17:30. Joona har begärt att vi äter först (duger McDonalds/Burger King, eller vill du ha någonting mer avancerat), så det är väl lika bra att vi försöker samlas så snart som möjligt efter att TFormer kommit. Jag försöker lämna mitt jobb vid 16:00, så att jag hinner till stationen till kvart över.

Mitt förslag är att vi möts på centralstationens övre plan, invid cirkelöppningen i golvet mitt i övre hallen - en klassisk mötesplats som alla människor "borde" känna till eller åtminstone kunna upptäcka ganska lätt. Joona ska känna igen mig utan problem; TFormer kan hålla utkik efter en grönaktigt svart tröja med en vit Autobotsymbol med lila toner.

+Quote Post
palaste
post 3 July 2007, 09:06
Post #30 | Print
Mr. Suitly emphazi

Joona Palaste, B.Sc.
Helsinki, Finland

QUOTE(Groundsplitter @ 3 July 2007, 10:39) *
Okej, TFormer kommer alltså till centralen 16:16, och bion börjar 17:30. Joona har begärt att vi äter först (duger McDonalds/Burger King, eller vill du ha någonting mer avancerat), så det är väl lika bra att vi försöker samlas så snart som möjligt efter att TFormer kommit. Jag försöker lämna mitt jobb vid 16:00, så att jag hinner till stationen till kvart över.

Jag skulle gärna vilja ha något mer avancerat, men McDonalds/Burger King duger bra. Här i Helsingfors då jag har fritt val på lunchrestauranterna försöker jag få godare lunchmat än på McDonalds/Hesburger men då jag är på resan och det finns andra saker att göra och bråttom och sånt så passar snabbmatrestauranter bra.
Mitt förslag är att vi möts på centralstationens övre plan, invid cirkelöppningen i golvet mitt i övre hallen - en klassisk mötesplats som alla människor "borde" känna till eller åtminstone kunna upptäcka ganska lätt. Joona ska känna igen mig utan problem; TFormer kan hålla utkik efter en grönaktigt svart tröja med en vit Autobotsymbol med lila toner.

Alla svenska människor "borde" känna till den - jag kommer inte ens ihåg var det fanns en sån där plats. Men då vi kommer till Stockholm central järnvägstation så kan det inte vara mycket svårt att hitta den. Så vi ska komma dit ungefär klockan 16:15?

+Quote Post

3 pages V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic

- Lo-fi version Time is now: 19 Jun 2013 - 05:33