NewsNTFA ForumsTransformers movie seriesAuto Assembly Europe conventionWWTFU Character profilesStore

Welcome Guest ( Log in | Register )

Welcome, guest. Register to remove this message!
Hello, and welcome to NTFA Forums!
To post in our community you must register, but don't worry - this is a simple, free process that only takes a few moments to complete. Register now!

Advantages of registering include:
  • You get rid of this giant box and Optimus Prime trying to recruit you
  • You will be able to start topics, post replies, and vote in our polls
  • You can track topics of particular interest to you, and search for all new posts since your last visit
  • You get to associate and chat with a group of friendly and helpful Nordic Transformers fans ;)

63 pages V  « < 61 62 63  
Reply to this topicStart new topic
> Negativa saker
Groundsplitter
post 13 December 2010, 18:38
Post #931 | Print
Admin

Lars Eriksson
Knivsta, Sweden

Group: Root admin

QUOTE(Agent Smith @ 13 December 2010, 18:23) *
Frågan är om inte en sådan sak borde anmälas till Posten AB. Coop Forum har ett ansvar att sköta postdistributionen och att bortförklara sig med att man inte ens gått in i paketrummet och kontrollerat huruvida paketet finns eller inte är att missköta det ansvaret. Kan de inte sköta sitt jobb ska de inte ens få ha hand om posten. Det finns nog många som kan ta hand om det bättre.
Samt att det borde utredas hur fan de kan ha lyckats registrera paketet som utlämnat när det inte lämnat paketrummet. Eller är det kanske det det har? Någon kanske lyfte ut fel paket till en annan kund, som noterade missen först när paketet scannats; sen har de inte avmarkerat utlämningen när de växlade till rätt paket. Bara en hypotes...

--------------------
E-mail address: groundsplitter@ntfa.net
Go to the top of the page

+Quote Post
SureShot
post 18 January 2011, 11:42
Post #932 | Print
Guyver

Denmark

Group: Members

På trods af "kun" 5mdr ansættelse i jobbet er jeg ved at få nok af Telemarketing branchen.... ingen udfordringer, samme procedurer hver eneste dag, tale i tlf fra 8-16. Absolut ingen udvikling eller områder man kan bruge sine kompetencer på. Alle mine dage synes ens, og det er som om jeg spilder min tid på at lave og udrette ingenting.
For helvede med Cand.mag i Historie og Merkonom uddannelse i Projektstyring, Organisation og Ledelse i Praksis kan det fandme ikke passe at man kun kan bruges til at tale i tlf om absolut intet interessant.

--------------------

+Quote Post
Thunderclash
post 18 January 2011, 13:15
Post #933 | Print
Yeah, I still collect. Do you have a problem with that ;o) ?

Knut Ingar
Oslo, Norway

QUOTE(SureShot @ 18 January 2011, 11:42) *
På trods af "kun" 5mdr ansættelse i jobbet er jeg ved at få nok af Telemarketing branchen.... ingen udfordringer, samme procedurer hver eneste dag, tale i tlf fra 8-16. Absolut ingen udvikling eller områder man kan bruge sine kompetencer på. Alle mine dage synes ens, og det er som om jeg spilder min tid på at lave og udrette ingenting.
For helvede med Cand.mag i Historie og Merkonom uddannelse i Projektstyring, Organisation og Ledelse i Praksis kan det fandme ikke passe at man kun kan bruges til at tale i tlf om absolut intet interessant.

Du er jo veldig faglig oppdatert på informasjonsteknologi, og med din utdannelse innen prosjektstyring, organisasjon og ledelse, tror du ikke at du kanskje kunne jobbet med prosjektledelse i en IT-bedrift? Hvis du jobber spesifikt med prosjektledelse, kan det jo dukke opp nye og spennende utfordringer hele tiden.

--------------------
**MAY 1987 - MAY 2013 - CELEBRATING 26 YEARS AS A TRANSFORMERS COLLECTOR**

+Quote Post
SureShot
post 21 January 2011, 14:38
Post #934 | Print
Guyver

Denmark

QUOTE(Thunderclash @ 18 January 2011, 13:15) *

Du er jo veldig faglig oppdatert på informasjonsteknologi, og med din utdannelse innen prosjektstyring, organisasjon og ledelse, tror du ikke at du kanskje kunne jobbet med prosjektledelse i en IT-bedrift? Hvis du jobber spesifikt med prosjektledelse, kan det jo dukke opp nye og spennende utfordringer hele tiden.

Det er helt korrekt. Problemet er bare, at der er lang mere udbud end efterspørgsmål på arbejdskraften. Det er sindsygt svært at finde jobs, hvor der ikke er mange der også søger. Jeg søgte tidligere en kommunikationsstilling hvor der var 515 ansøgere !.

+Quote Post
Lucar-tron
post 6 January 2012, 10:58
Post #935 | Print
Pokéformer

Alexander Mars
Halmstad, Halland, Sweden

Har väntat två veckor på ett nytt kontokort innan jag åkte tillbaka till folkhögskolan efter julloven, och att vi specificerade att det skulle komma till min brors adress. Men det visade sig att kortet hela tiden hade varit i mina föräldrars brevlåda, trots att brevet var adresserat till min brors adress som jag bodde på dem senaste veckorna. pinch.gif
Vad är det för fel med postverket? dry.gif

--------------------
Transformers: Soul Masters. http://www.ntfa.net/forums/index.php?showtopic=3804

Most wanted just now!
All the in show characters from Beast Wars (Maximal 5/10), in show characters from Beast Wars II (3 Maximals and 1 Predacon) and the Shadow Commander for NP.
Non TF: All the Go-Onger engines. DaiGoYou and the Origamis from Samurai Sentai Shinkenger.

+Quote Post
NRJohn
post 7 January 2012, 22:54
Post #936 | Print

Håkan
Lund, Sweden

Ja nu har skånetrafiken höjt sina priser...igen! Ett månadskort som tidigare gått på 580 kr har höjts till 670 o nu till 750...
Det är snart billigare att ta bilen trots alla bensinskatter...dags att skaffa körkort! Är man mer en 1 person i bilen är det billigare än buss sad.gif

+Quote Post
BigPete
post 8 January 2012, 00:27
Post #937 | Print
Chuck Norris-approved!

Arlöv, Sweden

Group: Administrators

Jäklar vad de höjer! Inga småhöjningar heller direkt...

--------------------

+Quote Post
Lucar-tron
post 29 February 2012, 09:00
Post #938 | Print
Pokéformer

Alexander Mars

Fick reda på igår utav min mamma att min älskade lilla sköldpadda Bowser har dött. Han var inte ens tio år och ändå så dog.
Jag skyller det hela på mig själv för att inte ha tagit hand om honom ordentligt, även mamma säger att det inte var mitt fel.

+Quote Post
Darklight
post 29 February 2012, 09:41
Post #939 | Print

Filip
Oslo, Norway

QUOTE(SureShot @ 21 January 2011, 14:38) *
QUOTE(Thunderclash @ 18 January 2011, 13:15) *

Det er helt korrekt. Problemet er bare, at der er lang mere udbud end efterspørgsmål på arbejdskraften. Det er sindsygt svært at finde jobs, hvor der ikke er mange der også søger. Jeg søgte tidligere en kommunikationsstilling hvor der var 515 ansøgere !.

Har du prøvd de forskjellige bemmanings byrående rundt omkring. Jeg vet at mange har fordommer mot de, men jeg har selv for det meste bare posetiv erfaring. De er også flinkere på og sortere ut hva du kan jobbe med, og hjelpe og profilere deg korrekt.

har selv vært innom tm bransjen rund 2002/2003 forstår hva du mener med at jobben er ensidig og kjedlig og 6 mnd er vel kanskje også snitt ansettelse tid mange steder...

--------------------

+Quote Post
Ravage
post 1 March 2012, 14:49
Post #940 | Print
Le Saboteur

111001
Norway

Group: Sponsors

QUOTE(Lucar-tron @ 29 February 2012, 09:00) *
Fick reda på igår utav min mamma att min älskade lilla sköldpadda Bowser har dött. Han var inte ens tio år och ändå så dog.
Jag skyller det hela på mig själv för att inte ha tagit hand om honom ordentligt, även mamma säger att det inte var mitt fel.

Det var trist å høre. Skildpadder er ikke lette å ha som kjæledyr, og mange dør tidlig av årsaker vi ikke kan kontrollere, som infeksjoner eller organsvikt. Det er ikke alltid de blir så veldig gamle i naturen heller.

+Quote Post
Lucar-tron
post 2 March 2012, 11:18
Post #941 | Print
Pokéformer

Alexander Mars

QUOTE(Ravage @ 1 March 2012, 14:49) *
QUOTE(Lucar-tron @ 29 February 2012, 09:00) *

Det var trist å høre. Skildpadder er ikke lette å ha som kjæledyr, og mange dør tidlig av årsaker vi ikke kan kontrollere, som infeksjoner eller organsvikt. Det er ikke alltid de blir så veldig gamle i naturen heller.

Jag visste om att sköldpaddor kunde få dödliga problem i naturen. Men jag var naïv och trodde att dem skulle klara sig bättre med någon som sköter om dem. sad.gif

+Quote Post

63 pages V  « < 61 62 63
Reply to this topicStart new topic

- Lo-fi version Time is now: 23 May 2013 - 14:29