Innan jag går igång med mitt argument, så har jag en liten fråga till Jorgo.
Vad menar du med "snuskiga Disneyskämt"? För mig går inte dem orden ihop riktigt, förstår du.
Så, om du kan vara snäll och förtydliga det lite, så vore jag tacksam.
Men nu till mitt argument.
Jag själv tycker att om folk inte gillar en film, så ska dem få det.
Men leksakerna tycker inte jag ska få ta lika stor skada av folks kritik.
Det är egentligen inte handlingen som gjort skadan, tycker jag, utan hur man bestämde sig för att utföra handlingen, genom att prioritera människor och inte robotarna. Samt att göra allting så enkelt och inte djupare psykologiskt. Nu undrar ni kanske vad leksakerna har med detta att göra. Lugna bara, jag kommer till det nu.
Jag tycker att leksakerna håller sig bättre till handlingen utan att hoppa över några detaljer som fokuserar på robotarna. Ja, robotarna är ju dem enda karaktärerna som blir leksaker.
Visst, vissa leksaker kunde göras bättre, men c'est la vie.

Jag tror nämligen inte på att det finns dåliga leksaker, bara ynkligt designade leksaker, och det är bara ett fåtal leksaker som jag har stött på hittills som faller inom den kategorin.
Så om folk vill ha något att klaga, så säger jag, klaga då på filmens utförande av handlingen, inte själva grunderna i handlingen eller leksakerna.
QUOTE(Taxos @ 7 September 2010, 19:37)

Vad jag egentligen menade med denna tråd är att jag förstår inte varför filmserien har fått ett sånt dåligt rykte på senare tid bara för ROTF's humor och existens (låtsas bara att den inte finns). Folk har till och med börjat säga att bägge filmerna är skit men jag kan inte minnas den första filmen vara vulgär och kränkande, istället minns jag att den var rätt omtyckt av action och sciense-fiction fans och till och med skapade nya TF-fans.
En kille på Youtube sa ¨Dom nya filmerna förstörde mitt liv!¨ och jag kan inte tro att det finns folk som tar antingen humorn eller att det inte är G1 så allvarligt. Om det är något jag tycker så är det synd att se en uppföljare i denna tid ta ett sådant stort steg i fel riktning, men jag tycker inte det skadar den första filmen alls.
Jag håller med dig, polarn.
Den första filmen hade en mycket bättre uppbyggnad än uppföljaren.
Det enda jag har att klaga över om ettan är att robotarnas strider gick lite för fort. I synnerhet hur Megatron besegrades, när han fick allgnistan intryckt i sin gnista, tyckte jag var för snabbt och gick för enkelt.
Men ändå, man kan inte alltid förvänta sig att något kan fullt och helt leva upp till originalet. G1 är originalet, men om man hänger fast sig vid det förflutna, kan man inte se fram emot nuet, och man går dessutom miste om framtiden och utvecklingen. Och vi har sett många bevis på att det är just dem nyare sakerna som fört utvecklingen framåt. Jag bör veta. Jag är en sån som gärna tittar på vad som är nytt och kanske spännande… Om det så är en ny leksaksdesign eller ett nytt sätt att berätta en redan existerande berättelse, så gillar jag att ge det en chans och se vad det går för.
Jag tycker att folk borde öppna sina ögon mer för nyheter. Inte bara nyheterna om krig eller kriser i världen, utan även tekniska nyheter, som kanske kan göra något vi själva gillar bättre.
QUOTE(Taxos @ 7 September 2010, 19:37)

Jag ser ändå fram emot den tredje filmen men jag tänker inte ha höga förväntningar.
Jag vet att Michael Bay och Shia LeBouf har sagt att den töntiga humor är borta och att dom inte kommer göra samma misstag igen. Jag är dock skraj för vilken effekt bytet att författare kommer ha, men som sagt tänker jag inte förväntninga mig mycket och om den tredje blir bra så är väll det trevligt.
Det gör jag också. Med vad jag har sett hittills verkar det som att dem har skärpt sig en smula.
Men precis som du säger, Taxos. Man bör inte hoppas alldeles för mycket på att det blir den allra bästa filmen.
För kom ihåg, den är inte färdig än. Så det kan fortfarande hinna gå galet.