NewsNTFA ForumsTransformers movie seriesAuto Assembly Europe conventionWWTFU Character profilesStore

Welcome Guest ( Log in | Register )

Welcome, guest. Register to remove this message!
Hello, and welcome to NTFA Forums!
To post in our community you must register, but don't worry - this is a simple, free process that only takes a few moments to complete. Register now!

Advantages of registering include:
  • You get rid of this giant box and Optimus Prime trying to recruit you
  • You will be able to start topics, post replies, and vote in our polls
  • You can track topics of particular interest to you, and search for all new posts since your last visit
  • You get to associate and chat with a group of friendly and helpful Nordic Transformers fans ;)

Reply to this topicStart new topic
> Transformers Priser på finn.no, Transformers figurer som selges
Darklight
post 2 October 2011, 20:22
Post #1 | Print

Filip
Oslo, Norway

Group: Members

Driver og tenker om dagen på og selge deler av min samling da jeg .. føler at jeg ikke lenger har tid og like mye interesse som før... litt synd men som sagt.. er jo bare en tanke foreløpig. Men som litt research så drev jeg og tittet på finn for se hva folk selger for ting der ute og det inntrykket jeg sitter igjen med er at folk er i drømmeland..

fant f.eks denne

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/an...nnkode=30499237

hvor hvis jeg forstår riktig skal en orignal prime gå for 6500 sneaky2.gif

eller den her.. som jeg er nærmest 100 prosent sikker på er en knockoff av et slag.. eller noe jeg ikke har sett før..

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/an...nnkode=30898467

er det slik at filmene har skapt et så stort market i norden at folk betaler hva som helst for ting? eller har det nå kommet hit til vår lille del av verden folk som virkelig ønsker og tjenger penger på oss fanboys og tror vi betaler hva som helst noen spesielle "items" ?

har dere andre noen tanker, ideer forslag rundt dette?

This post has been edited by Darklight: 2 October 2011, 20:47

--------------------
Go to the top of the page

+Quote Post
Thunderclash
post 2 October 2011, 22:00
Post #2 | Print
Yeah, I still collect. Do you have a problem with that ;o) ?

Knut Ingar
Oslo, Norway

QUOTE(Darklight @ 2 October 2011, 21:22) *
Driver og tenker om dagen på og selge deler av min samling da jeg .. føler at jeg ikke lenger har tid og like mye interesse som før... litt synd men som sagt.. er jo bare en tanke foreløpig. Men som litt research så drev jeg og tittet på finn for se hva folk selger for ting der ute og det inntrykket jeg sitter igjen med er at folk er i drømmeland..

fant f.eks denne

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/an...nnkode=30499237

hvor hvis jeg forstår riktig skal en orignal prime gå for 6500 sneaky2.gif

eller den her.. som jeg er nærmest 100 prosent sikker på er en knockoff av et slag.. eller noe jeg ikke har sett før..

er det slik at filmene har skapt et så stort market i norden at folk betaler hva som helst for ting? eller har det nå kommet hit til vår lille del av verden folk som virkelig ønsker og tjenger penger på oss fanboys og tror vi betaler hva som helst noen spesielle "items" ?

har dere andre noen tanker, ideer forslag rundt dette?

Breakdown-figuren er nok bare en G1 Sideswipe med custom-lakkering. Den ser ut til å være basert på G2 Breakdown fra Botcon 1994, men det var en repaint av G1 Breakdown og ikke en design basert på G1/G2 Sideswipe.

Mange benytter prisene på eBay som indikatorer når de skal selge sine figurer. Det er helt opp til kjøper hva de er villige til å betale. 4000 til 6000 kroner (eller mer) for en masseprodusert figur med plast-, metalldeler og gummihjul fra midten av 80-tallet er naturligvis i utgangspunktet en vits, men som selger vil du helst ha mest mulig for figurene dine og hvis noen faktisk er villige til å betale en skyhøy pris for de, forutsatt at figurene er i tilnærmet perfekt stand og i originalesken, så er jo det bare positivt?

This post has been edited by Thunderclash: 2 October 2011, 22:06

--------------------
**MAY 1987 - MAY 2013 - CELEBRATING 26 YEARS AS A TRANSFORMERS COLLECTOR**

+Quote Post
NRJohn
post 6 October 2011, 14:22
Post #3 | Print

Håkan
Lund, Sweden

Jag har börjat inse att ebay-priser tenderar att vara lite...generösa. Har börjat titta på transformerlands egna prisdata vilka känns mer realistiska. Så tex G1 Optimus ser det ut såhär:

Intressant att se hur priset gick upp omkring 50 dollar när 07-filmen kom ut! thumbs.gif

+Quote Post
Darklight
post 9 October 2011, 21:49
Post #4 | Print

Filip
Oslo, Norway

QUOTE(NRJohn @ 6 October 2011, 15:22) *
Jag har börjat inse att ebay-priser tenderar att vara lite...generösa. Har börjat titta på transformerlands egna prisdata vilka känns mer realistiska. Så tex G1 Optimus ser det ut såhär:

Intressant att se hur priset gick upp omkring 50 dollar när 07-filmen kom ut! thumbs.gif

ja.. var i snigapore på den tiden.. prisen på tfs gikk gjennom taket der borte. De hadde tak og lav roet seg litt ned når jeg var innom nå i januar/feburar. Kanskje bestemt meg for å ikke selge helt enda... er fortsatt en hobby jeg setter stor pris på. Mener og huske en annen post her for en stund tilbake om en annen fyr som også vurderte og selge.. lurere litt på hvordan det gikk med han.

Vet forresten noen om vi får noen prime figurere her i norden? eller kreos? .. de har et par bokser på outland i oslo, den store ved karl johan men synes prisene der er litt vel høye...

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

- Lo-fi version Time is now: 21 May 2013 - 15:50