NewsNTFA ForumsTransformers movie seriesAuto Assembly Europe conventionWWTFU Character profilesStore

Welcome Guest ( Log in | Register )

Welcome, guest. Register to remove this message!
Hello, and welcome to NTFA Forums!
To post in our community you must register, but don't worry - this is a simple, free process that only takes a few moments to complete. Register now!

Advantages of registering include:
  • You get rid of this giant box and Optimus Prime trying to recruit you
  • You will be able to start topics, post replies, and vote in our polls
  • You can track topics of particular interest to you, and search for all new posts since your last visit
  • You get to associate and chat with a group of friendly and helpful Nordic Transformers fans ;)

Reply to this topicStart new topic
> Turun ylämäet
Huhuu
post 23 February 2008, 13:53
Post #1 | Print
The Owl

In the middle of nowhere, with my coffee cup, Finland

Group: Members

QUOTE(Psychotron @ 22 February 2008, 23:15) *
Kun ottaa huomioon kuinka vähän täällä on ihmisiä pääkaupunkiseudulta, en oikein ymmärrä tämän Pollin pointtia, ellei se halua keksiä... Itse äänestin "miksi piittaisin"... wink2.gif
Mutta hei, teepäs Poll semmoisesta, pitäisikö Helsinki sahata irti maasta ja hinata Venäjän rannikolle, niin saisit varmaan aika yksipuolista vastausta! w00t.gif

tongue.gif

niin, ja jos tarkoitus on tehdä kotipaikoistaan outoja polleja (hevosia?) niin sinähän puolestasi voisit kysyä että pitäisikö Turun järkyttävät ylämäet tasoittaa. tongue.gif

ja minä äänestän "mikä tämä pääkaupunkiseutu on josta kaikki puhuvat?", en siksi ettenkö oikeasti tietäisi...mutta ihan vaan sen takia että sekin kohta saisi ääniä. HÄHÄ!
edit: hupsis...minun olisikin näköjään pitänyt äänestää "missä on suomi" -kohtaa...tuo olikin saanut jo yhden äänen ennestään...

This post has been edited by Huhuu: 23 February 2008, 13:55

--------------------
Rumble City, LaLa Land!
Go to the top of the page

+Quote Post
Psychotron
post 23 February 2008, 16:24
Post #2 | Print

Group: Sponsors

Mitkä järkyttävät ylämäet, sinä huonokuntoinen? tongue.gif

+Quote Post
Inkku
post 23 February 2008, 19:05
Post #3 | Print
The mob is out to get ya..

Heidi
Salo, Finland

pyh.. ihanhan tuolla on aakeeta-laakeeta kun sattuu niille kulmille pölähtämään.. tongue.gif ehkä joku pikkunene nyppylä jossain, mutta siinä se sitten onkin.. biggrin.gif

--------------------
..official red car lunatic..

my car has mind on it's own.. and it is evil.. eeeeevil..!!

“Real friends are those who, when you feel you've made a fool of yourself, don't feel you've done a permanent job. – Anon.

"-Rojekti on hanke, jossa kyvyttömät koettaavat suaha haluttomat tekemään mahottomia.."

+Quote Post
Huhuu
post 23 February 2008, 19:59
Post #4 | Print
The Owl

QUOTE(Psychotron @ 23 February 2008, 16:24) *

Ne, joita joutuu kiipeämään heti kun tulee linja-autoasemalta tietty. Meillä päin on niin tasaista että minusta ne ovat jo järkyttäviä.

+Quote Post
Psychotron
post 23 February 2008, 20:51
Post #5 | Print

QUOTE(Huhuu @ 23 February 2008, 20:59) *

Ne, joita joutuu kiipeämään heti kun tulee linja-autoasemalta tietty.

blink.gif

...linja-autoasemalta päin on vain alamäkiä...

blink.gif

+Quote Post
Huhuu
post 23 February 2008, 21:18
Post #6 | Print
The Owl

QUOTE(Psychotron @ 23 February 2008, 20:51) *
QUOTE(Huhuu @ 23 February 2008, 20:59) *

Ne, joita joutuu kiipeämään heti kun tulee linja-autoasemalta tietty.

blink.gif

...linja-autoasemalta päin on vain alamäkiä...

blink.gif

linja-autoasemalta tuomiokirkolle päin mennessä on ensin ylämäki ja sitten alamäki. En kai minäkään nyt ihan NÄIN sekaisin voi olla? cc_confused.gif siis siinä ku matkan varrella on ainakin konserttitalo... cc_confused.gif kyllä siinä minusta joutuu kiipeämään ensin ylöspäin, ja sitten taas alas... cc_confused.gif eikä se siis ole siitä kyse etten minä jaksaisi kävellä mäkiä, olen vaan tottunut niin loiviin mäkiin että jyrkemmät tuntuvat jotenkin epämukavilta, ihan niin kuin kävelisi jotain kallion rinnettä.

This post has been edited by Huhuu: 23 February 2008, 21:25

+Quote Post
palaste
post 23 February 2008, 21:26
Post #7 | Print
Mr. Suitly emphazi

Joona Palaste, B.Sc.
Helsinki, Finland

Group: Super moderators

Siis hei, ei kai helsinkiläinen sulata sitä, että pääkaupunkiseutua koskevassa ketjussa ruvetaan puhumaan jostain ihme Turusta? Asia on jaettu omaksi ketjukseen.

--------------------
"Hermione!" "Harry!" "Ron!" "Professor Dumbledore!" "Hermione!" "Rocky!"
"Hermione!" "Harry!" "Ron!" "Professor Dumbledore!" "Hermione!" "Rocky!"

+Quote Post
Inkku
post 23 February 2008, 21:50
Post #8 | Print

Heidi
Salo, Finland

QUOTE(palaste @ 23 February 2008, 22:26) *
Siis hei, ei kai helsinkiläinen sulata sitä, että pääkaupunkiseutua koskevassa ketjussa ruvetaan puhumaan jostain ihme Turusta? Asia on jaettu omaksi ketjukseen.

biggrin.gif
minä jo vähän ootinkin, että milloin tämä tapahtuu..

+Quote Post
Huhuu
post 23 February 2008, 21:55
Post #9 | Print
The Owl

QUOTE(Inkku @ 23 February 2008, 21:50) *

biggrin.gif

no ihmekös tuo kun minä muistin olevani "yleistä höpinää" -ketjussa... unsure.gif

+Quote Post
Inkku
post 23 February 2008, 21:57
Post #10 | Print

Heidi
Salo, Finland

QUOTE(Huhuu @ 23 February 2008, 22:55) *
QUOTE(Inkku @ 23 February 2008, 21:50) *

biggrin.gif

no ihmekös tuo kun minä muistin olevani "yleistä höpinää" -ketjussa... unsure.gif

laugh.gif sitä sattuu.. sitä sattuu.. tongue.gif

+Quote Post
Psychotron
post 24 February 2008, 15:59
Post #11 | Print

QUOTE(Huhuu @ 23 February 2008, 22:18) *
linja-autoasemalta tuomiokirkolle päin mennessä on ensin ylämäki ja sitten alamäki. En kai minäkään nyt ihan NÄIN sekaisin voi olla? cc_confused.gif

Et. Onhan siinä ylämäki. Alkaa meikällä tuo warhaisiän dementia kihnuttaa tuossa aivolohkojen välissä... crazy2.gif

Kyllä noilla häslinkiläisillä on sitten surkea itsetunto... laugh.gif

+Quote Post
BruticusInGloben
post 8 March 2008, 19:57
Post #12 | Print

Globen, year 1995, Finland

Group: Banned

Warn: (20%) X----

Mielestäni Turun ylämäet eivät ole kovin pahoja. Koska olen asunut osan elämästäni kyseisessä rannikkokaupungissa, minulla on kuitenkin yksi mielenkiintoinen kokemus Turun ylämäkiin liittyen.

Minulla on useita erikoisia harrastuksia. Jätän muiden päätettäväksi, mikä niistä on kaikkein erikoisin, mutta varmasti aika monen mielestä yksipyöräisellä ajaminen on melko omituista.

Olen jo jokusen vuoden hionut ajotaitojani. Nykyisellä taidolla ja kunnolla pystyn suorittamaan maksimissaan ehkä parin kilometrin pituisen kaupunkilenkin rakkaalla monopyörälläni. Kateellisten naurahdukset siivittävät menoani kaupungissa. Nopeusennätystä tavoitellessani en jouda odottamaan liikennevalojen vaihtumista, vaan rullaan sulavasti autojonojen väleistä. Erityisen paljon kerään katseita ja huudahduksia ylämäkeen polkiessani.

Tässäkin topikissa mainittu ylämäki Turun linja-autoasemalta keskustan suuntaan liikuttaessa on yksipyöräisharrastajalle melkoisen haastava. En ole koskaan ollut mikään erityisen kovakuntoinen sankari, joten kyseinen ylämäki kummitteli painajaisissani pitkän aikaa, kunnes eräänä päivänä onnistuin kohtaamaan pelkoni ja nousin tämän suurenmoisen mäen huipulle. En varmastikaan olisi psytynyt tähän huikeaan suoritukseen, ellen olisi mäen alaosassa kuullut kahden ihmisen naureskelevan ja huutelevan minua kohti. Kun pysähdyin kuuntelemaan heitä, kävi ilmi, että he nauroivat ajatukselle minun näkemisestäni mäen huipulle taistelemassa. "Ei taida läski päästä perille polkemalla!", "Kävele suosiolle pyörä kainalossa ylös." ja jopa "Onko pellekoulu käytynä!", huudot kuuluivat. Sanomattakin on selvää, että tämä ennenkuuulumaton huutelu nostatti uskomattoman taisteluhengen esille minussa. Puolessa välissä mäkeä olin jo luovuttamisillani, kunnes muistelin Villen kolmea ja Jutin yhtä maalia. Muisto näistä mittaamattoman arvokkaista osumista toi minulle tarvittavaa lisäenergiaa, jotta onnistuin saavutttamaan lähes mahdottoman kaukaiselta vaikuttaneen huipun. Luuserihuutelijat olivat tietysti edelleen mäen alaosassa. Heidän hymynsä oli hyytynyt. Nyt oli minun vuoroni huutaa: "Ville Peltonen IiiiiiÄffKooooo!".

+Quote Post
Inkku
post 8 March 2008, 22:40
Post #13 | Print

Heidi
Salo, Finland

QUOTE(BruticusInGloben @ 8 March 2008, 20:57) *
Tässäkin topikissa mainittu ylämäki Turun linja-autoasemalta keskustan suuntaan liikuttaessa on yksipyöräisharrastajalle melkoisen haastava. En ole koskaan ollut mikään erityisen kovakuntoinen sankari, joten kyseinen ylämäki kummitteli painajaisissani pitkän aikaa, kunnes eräänä päivänä onnistuin kohtaamaan pelkoni ja nousin tämän suurenmoisen mäen huipulle. En varmastikaan olisi psytynyt tähän huikeaan suoritukseen, ellen olisi mäen alaosassa kuullut kahden ihmisen naureskelevan ja huutelevan minua kohti. Kun pysähdyin kuuntelemaan heitä, kävi ilmi, että he nauroivat ajatukselle minun näkemisestäni mäen huipulle taistelemassa. "Ei taida läski päästä perille polkemalla!", "Kävele suosiolle pyörä kainalossa ylös." ja jopa "Onko pellekoulu käytynä!", huudot kuuluivat. Sanomattakin on selvää, että tämä ennenkuuulumaton huutelu nostatti uskomattoman taisteluhengen esille minussa. Puolessa välissä mäkeä olin jo luovuttamisillani, kunnes muistelin Villen kolmea ja Jutin yhtä maalia. Muisto näistä mittaamattoman arvokkaista osumista toi minulle tarvittavaa lisäenergiaa, jotta onnistuin saavutttamaan lähes mahdottoman kaukaiselta vaikuttaneen huipun. Luuserihuutelijat olivat tietysti edelleen mäen alaosassa. Heidän hymynsä oli hyytynyt. Nyt oli minun vuoroni huutaa: "Ville Peltonen IiiiiiÄffKooooo!".

blink.gif yksi pyöräisellä..

vau..

onneksi olkoon.. tuo suoritus taitaisi jäädä minulta tällä hetkellä tekemättä ihan tavallisellakin polkupyörällä.. blush2.gif

mutta, täytyy myöntää.. minusta se on kyllä kiehtovaa katsottavaa tuo yksi pyöräisellä ajo.. smile.gif nykyisin, kun ittellä on tuo nelipyöräinen, niin on jäänyt nuo muuta ajelut vähemmälle, mutta pitänee harkita kesällä uuden pyörän hankkimista.. nyt olis jopa parempaa tietäkin ihan ajaa asti.. tongue.gif

+Quote Post
Midnight Express
post 28 March 2008, 16:07
Post #14 | Print
The Renegade Pandion

Elisa K.
Finland

QUOTE(Psychotron @ 24 February 2008, 16:59) *

Kyllä noilla häslinkiläisillä on sitten surkea itsetunto... laugh.gif

...Alemmuuskompleksi, anyone? XD

--------------------
"What is that mysterious ticking noise? ...Sort of... catchy... Snape, Snape, Se-ve-rus Snape. Snape, Snape, Se-ve-rus Snape."
*pops in* "DUMBLEDORE." *pops out*

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

- Lo-fi version Time is now: 19 May 2013 - 06:35