Jeg er litt enig, Grimlock har fått ganske mye oppmerksomhet, både i bladene og som leketøy. Simon Furman har vel også lagt sin elsk på Grimlock, han er kjent for akkurat dette.
Men klart, Grimlock er jo alltid en veldig populær og interessant karakter for både massene og for oss fans, så det er vel ikke så rart at karakteren gis mye oppmerksomhet. Dette blir en selvutfyllende profet, jo mer oppmerksomhet jo mer vil folk like ham.
Og helt klart, Slag, Snarl, Sludge og Swoop burde også få litt mer oppmerksomhet. De er jo alle vanvittig gode karakterer og har alltid tilføyd masse humor og action i bladene og i tegneseriene på TV. Hadde f.eks likt å se en spotlight hvor det kommer frem hvorfor Snarl liker å holde seg litt for seg selv og som du sier, hvordan han kan utnytte solkraften til ytterste.
Problemet ligger vel litt i at man kanskje bare har et visst antall spotlights til rådighet og man må derfor velge karakterer som folk kjenner lett igjen og som "alle" liker på en eller annen måte.
Når alt dette er sagt, så er jeg nok en av dem som alltid liker å se Grimlock og dinobotene sparke fra seg og sloss og skyte på det meste som kommer i deres vei. Jeg tror det også et visst psykologiskt element her; Grimlock og dinobotene er flinke på krigføring og har visse likheter med Decepticons. Men de _er_ Autobots og dermed er det masse godt i dem også. Som det har blitt sagt mange ganger, Optimus og de andre Autobotene liker ikke alltid metodene som Dinobotene bruker, men når kampene blir varme og tøffe så er det godt å ha Dinobotene til å sparke rass.
This post has been edited by Zyking: 19 April 2008, 18:18