NewsNTFA ForumsTransformers movie seriesAuto Assembly Europe conventionWWTFU Character profilesStore

Welcome Guest ( Log in | Register )

Welcome, guest. Register to remove this message!
Hello, and welcome to NTFA Forums!
To post in our community you must register, but don't worry - this is a simple, free process that only takes a few moments to complete. Register now!

Advantages of registering include:
  • You get rid of this giant box and Optimus Prime trying to recruit you
  • You will be able to start topics, post replies, and vote in our polls
  • You can track topics of particular interest to you, and search for all new posts since your last visit
  • You get to associate and chat with a group of friendly and helpful Nordic Transformers fans ;)

Reply to this topicStart new topic
> Selling off my Collection
Darklight
post 30 January 2012, 19:38
Post #1 | Print

Filip
Oslo, Norway

Group: Members

Som topic sier.. tror jeg snart har kommet til den besluttning at jeg kommer til å selge min samnling av transformers. Den består for det meste av tf siden armada tiden. (brodern fikk beholde rid, og g1's) men det er en del der slik som mp, op, ulta, rodimius, alle seekers, grimlock... er en del encore og mye annet snacks

Jeg har jo ikke 100 prosent bestemt meg enda men.. det virker som at jeg litt lei av at man alltid må enten kjøre import eller kjøpe når man er ute og å reiser og det blir litt stress. Kommer alltid til og være fan tror jeg uansett.

Vet at en del her har solgt en del av sine samlinger noen som har noen feedbacks på det? fikk dere solgt alt under etter eller måtte dere dele det opp ? Mener å huske at predaking tror jeg solgte en ganske stor samnling til bigbad for en del år tilbake? andre som har tilsvarende erfaringer ? noen er mib noen er misb.. mye er løst da jeg liker å ha hatt de framme.

Takke for alle tilbakmeldinger og info man kan få.

--------------------
Go to the top of the page

+Quote Post
TheEthernal
post 30 January 2012, 22:11
Post #2 | Print
"The Gamer"

Jonas
Sundsvall, Sweden

Tråkigt att du kanske ska sälja din samling unsure.gif ! Men jag sålde en massa Movie Tfs ett tag sedan men behållde de jag tyckte om allra mest!
Även fast det är väldigt svårt att släppa taget kände det som en börda lyft från bröstet biggrin.gif ! Nu samlar jag bara på tfs jag verkligen tycker passar in i min lilla samling av 42 tfs.!

--------------------

+Quote Post
Thunderclash
post 31 January 2012, 00:20
Post #3 | Print
Yeah, I still collect. Do you have a problem with that ;o) ?

Knut Ingar
Oslo, Norway

QUOTE(Darklight @ 30 January 2012, 19:38) *
Som topic sier.. tror jeg snart har kommet til den besluttning at jeg kommer til å selge min samnling av transformers. Den består for det meste av tf siden armada tiden. (brodern fikk beholde rid, og g1's) men det er en del der slik som mp, op, ulta, rodimius, alle seekers, grimlock... er en del encore og mye annet snacks

Jeg har jo ikke 100 prosent bestemt meg enda men.. det virker som at jeg litt lei av at man alltid må enten kjøre import eller kjøpe når man er ute og å reiser og det blir litt stress. Kommer alltid til og være fan tror jeg uansett.

Vet at en del her har solgt en del av sine samlinger noen som har noen feedbacks på det? fikk dere solgt alt under etter eller måtte dere dele det opp ? Mener å huske at predaking tror jeg solgte en ganske stor samnling til bigbad for en del år tilbake? andre som har tilsvarende erfaringer ? noen er mib noen er misb.. mye er løst da jeg liker å ha hatt de framme.

Takke for alle tilbakmeldinger og info man kan få.

Skulle du få et "tilbakefall" etter å ha solgt samlingen (eller har lyst til å få et wink2.gif ), så kan jeg sikkert invitere på en kaffe senere når jeg har fått tilnærmet 100 % skikk på min egen samling biggrin.gif .
Tror det stemmer at Frank solgte sin samling til BBTS. Han hadde jo flere spesielle/sjeldne figurer i samlingen som de fleste bare kunne drømme om, som f.eks. Guard City (TF-04). Tror aldri jeg vil glemme synet av figurene som var spredt rundt i leiligheten hos dem.... Trist å høre at du vurderer sterkt å selge samlingen, men det er en tid for å gå videre og gjøre andre ting i livet. Uansett hva du bestemmer deg for, lykke til thumbs.gif !

--------------------
**MAY 1987 - MAY 2013 - CELEBRATING 26 YEARS AS A TRANSFORMERS COLLECTOR**

+Quote Post
NRJohn
post 31 January 2012, 11:23
Post #4 | Print

Håkan
Lund, Sweden

Själv vill jag minska ned min samling o koncentrera mig på figurer jag verkligen gillar, helst så jag kan ha alla på display.
Ska du sälja hela din samling på en gång till BBTS eller Transformerland? Eller ska du lägga upp nåt på ntfa marketplace?

+Quote Post
Ravage
post 1 February 2012, 10:40
Post #5 | Print
Le Saboteur

111001
Norway

Group: Sponsors

Jeg solgte hele min samling for noen år siden, fikk et lite tilbakefall og kjøpte noen cassette's og soundwave, og solgte disse igjen. Siden det har jeg ikke sett meg tilbake. Det var, som noen lenger her oppe sa; en byrde å få av mitt bryst. Jeg hadde særlig mye dvd'er, tegneserier og slike ting og disse var det rett og slett godt å få ut av huset. Pengene jeg fikk brukte jeg helt bevisst på å nedbetale en del lån, både studielån og boligglån, så det ble noen tusenlapper mindre på hver. Det var godt. Jeg vil anbefale å selge som helhet dersom du får et ok tilbud på det. Arbeidet med å sende og selge og annonsere hele saken ble et ork for meg; og så siden de du selger til tenderer mot den mer manisk-obsessive personligehtstypen er det alltid noen som klager på pakkingen, plastfargen, gulning og så videre, med påfølgende disputter eller kostnader for retur. Hadde jeg kunne gjort om igjen ville jeg helt klart solgt 90% av samlingen som en hel bolk, og så solgt juvelene hver for seg.

Lykke til.

This post has been edited by Ravage: 1 February 2012, 10:42

+Quote Post
Thunderclash
post 1 February 2012, 22:37
Post #6 | Print
Yeah, I still collect. Do you have a problem with that ;o) ?

Knut Ingar
Oslo, Norway

QUOTE(Ravage @ 1 February 2012, 10:40) *
og så siden de du selger til tenderer mot den mer manisk-obsessive personligehtstypen er det alltid noen som klager på pakkingen, plastfargen, gulning og så videre, med påfølgende disputter eller kostnader for retur. Hadde jeg kunne gjort om igjen ville jeg helt klart solgt 90% av samlingen som en hel bolk, og så solgt juvelene hver for seg.

Helt enig thumbs.gif ! Men legg pedantisk til "manisk-obsessive" biggrin.gif . Skal man være "geek", så må det være 100 % gjennomført.

+Quote Post
Ravage
post 2 February 2012, 14:08
Post #7 | Print
Le Saboteur

111001
Norway

Group: Sponsors

Klart det hører med til pakka smile.gif Har dere noen tanker om hvordan prisstigningen er på en ålreit samling forresten? Holde de seg greit i pris, eller kan man risikere et prisfall fremover, f.eks. på g1, der det virker som om det kommer reutgivelser rett som det er?

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

- Lo-fi version Time is now: 18 Jun 2013 - 22:51