|
Welcome, guest. Register to remove this message!
|
|
Welcome, guest. Register to remove this message!
|
![]() |
Hello, and welcome to NTFA Forums! To post in our community you must register, but don't worry - this is a simple, free process that only takes a few moments to complete. Register now! Advantages of registering include:
|
![]() ![]() |
18 December 2009, 21:51
|
|
Pokéformer![]() Alexander Mars Halmstad, Halland, SwedenGroup: Members Posts: 650 Joined: 24 October 2007 |
Oj, där ser man. Då vet jag en Gundam serie som jag inte ska se på.
-------------------- Transformers: Soul Masters. http://www.ntfa.net/forums/index.php?showtopic=3804
Most wanted just now! All the in show characters from Beast Wars (Maximal 5/10), in show characters from Beast Wars II (3 Maximals and 1 Predacon) and the Shadow Commander for NP. Non TF: All the Go-Onger engines. DaiGoYou and the Origamis from Samurai Sentai Shinkenger. |
|
|
|
26 September 2010, 18:37
|
|
Got the touch.![]() Adam Johansson Lysekil, SwedenGroup: Members Posts: 343 Joined: 28 February 2006 |
Nu när det har gått mer än ett år sen jag startade denna tråd och känner jag för att berätta om en dom mechaserier jag har sett sen dess, och kan nog hjälpa ifall nån av er tänker se dom.
Vision of Escaflowne Rikigt fin, intressant och bra serie som jag önskar att jag hade sett tidigare, en del tycker att den även utklassar Evangelion som en av de bästa animerna från 90-talet. Filmen har en del blandade åsikter, själv är jag inte så säker vad min är. King of Braves GaoGaiGar O ja, riktigt häftiga grejer här. Varför jag tvekade och se detta förstår jag inte. King of Braves GaoGaiGar FINAL ......WOW...... detta är sannerligen kungen av mechas! Super Dimension Cavalry Southern Cross Jag bestämde mig att se de originella serierna som Robotech bestod av. Macross och denna var från Big West's Super Dimension trilogi och detta var den som hade minst succé, men var en ganska okej serie. Blev desvärre nerlagd och lämnade en del saker olösta. Mazinkaiser Även om man bara känner till robotarna och karaktärerna så är det ändå kul att se dom i modernare animation. Aim for the Top! Gunbuster Nog det enda från Gainax som jag gillar, bra skådespeleri och musik. Aim for the Top 2! Diebuster Meh, plågad med den fula stilen som Gainax kör med nuförtiden och ingen verkar bry sig. Golden Brave Goldran Fick lust att lära mig mer om Brave-serien och se dom jag kunde hitta. Den här serien har jag inte sett allt av än, men jag vill gärna påpeka att den har nog den ROLIGASTE skurken nånsin! Vanligtvis vill jag ha ondingarna läbbiga, tuffa och elaka men han här är så rolig och korkad att man vill se mer av honom än godingarna. Getter Robo Armageddon Det verkade som jag hade missat något viktigt så jag kände mig förvirrad ibland. Var ganska långtråkig i min åsikt, hade en del maffiga ögonblick kan jag erkänna men nära slutet kände jag mig så ointresserad att jag ¨snabbspolade¨ genom de återstående avsnitten för att bli klar med det. Shin Getter Robo vs Neo Getter Robo Utspelar tydligen efter originalserien och var mer roligare att se än GR Armageddon men var för kort för att kännas som något märkvärdigt. Mobile Police Patlabor Är verkligen välgjord och charmig men var ganska tråkig för det var så mycket prat. Jag har bara sett OVA-serien och dom två filmerna som är från regissören till Ghost in the shell, den andra är nog den tråkigaste filmen jag nånsin sett. Super Dimension Century Orguss Den andra i Super Dimension trilogin och från regissören till Macross, en riktigt najs serie som verkar ha fått mer igenkännande på senare tid. Fafner Dead Agressor Verkar inte som något särkilt i början men redan efter ett par avsnitt så börjar all gripande drama och klockren karaktärsutveckling. En av mina nya favoriter. Armored Trooper Votoms Stannade vid episod 18 för jag hade mycket annat och se på, men jag ska se vidare nån dag. Sägs vara den tredje lång levade real-robot serien tillsammans med Gundam och Macross. Super Dimension Century Orguss 02 Det märks inte före än del 4 att den utspelar sig efter Orguss och just då blir det intressant. Ett problem är att musiken är fruktansvärd! Megazone 23 Den första lyckade OVA-serien och en intressant titt. Du blir nog imponerad hur dom vågar använda riktiga produktsmärken och inte parodiera dom. Shin Mazinger Shougeki! Z Hen Har den segaste starten nånsin men blir sen en riktigt fräck serie med ett helt oförutsägbart slut som du borde se själv. Martian Succesor Nadesico Ett bevis på att science fiction och humor kan gå bra ihop, men för det mesta kände jag mig inte särkilt indragen. Det kan bero på att jag såg den textad med ett kurvigt teckensnitt så det var svårt att läsa och jag förstog inte allt, det kanske går bättre för dig. Folk säger dock att man aldrig borde se filmen. Genesis Climber MOSPEADA Välgjorda karaktärer med varsin bakgrundshistoria och om man gillar 80-tals anime är detta en trevlig åktur. Dancouga - Super Beast Machine God En av de välkändaste mechaserierna som man åtminstone borde känna till. Ibland varierade animationen i kvalitet men musiken passade alltid in för att göra en scen mer effektfull. Jag gjorde misstaget att se remaken som kom ut i 2007 (som inte ens är något likt originalet) före. Detonator Orgun En supersolid story där inget glöms bort och allt känns tillfredsställande. Var ändå rätt seg för varje del var runt 50 minuter långa. Just nu ser jag på klassikern Combattler V, den nyare serien Zegapain och New Getter Robo (som är en komplett reboot och inte förvirrande). Tänker också berätta om en ny mecha som kommer snart och som verkar intressant: Star Driver Kagayaki no Takuto som ser riktigt färggrann och häftig ut. http://www.youtube.com/watch?v=VtDpxbIr0-I...feature=related Dom som sett Gundam 00 känner nog igen rösten till huvudpersonen, nämligen Mamoru Miyano (Setsuna F Seiei). Slutligen, Macross Frontier: The False Diva kommer äntligen snart ut på DVD och Blu-ray (11 månader efter premiären... vaf*n?) och jag kommer verkligen berätta vad jag tyckte efter jag sett den textad. This post has been edited by Taxos: 26 September 2010, 18:40 |
|
|
|
26 September 2010, 19:55
|
|
Trivia Master![]() Dennis SwedenGroup: Members Posts: 2 410 Joined: 27 February 2006 |
King of Braves GaoGaiGar O ja, riktigt häftiga grejer här. Varför jag tvekade och se detta förstår jag inte. King of Braves GaoGaiGar FINAL ......WOW...... detta är sannerligen kungen av mechas! Det är lätt att tveka inför GaoGaiGar. Vid en första anblick kan den verka lite långdragen och man ska absolut inte hoppa in i den och tro att man kommer hitta en djup story och storslagen karaktärsutveckling. GaoGaiGar är helt enkelt en gammal hederlig adrenalinkick som drar med en från början till slut med en lagom dos humor då och då och Sunrises fenomenala animationskvalitet! QUOTE Aim for the Top! Gunbuster Nog det enda från Gainax som jag gillar, bra skådespeleri och musik. Aim for the Top 2! Diebuster Meh, plågad med den fula stilen som Gainax kör med nuförtiden och ingen verkar bry sig. Haha, jag känner nästan tvärt om. Jag älskar Diebuster men kände nästan att Gunbuster blev lite väl tung emellanåt. QUOTE Golden Brave Goldran Fick lust att lära mig mer om Brave-serien och se dom jag kunde hitta. Den här serien har jag inte sett allt av än, men jag vill gärna påpeka att den har nog den ROLIGASTE skurken nånsin! Vanligtvis vill jag ha ondingarna läbbiga, tuffa och elaka men han här är så rolig och korkad att man vill se mer av honom än godingarna. Goldran blev en trevlig överraskning för mig med. Och precis som du säger så stjäl nästan Walter Walzack showen helt och hållet. Komiskt guld! Kan ju passa på att rekommendera både Brave Police J-Decker och Brave Command Dagwon om du inte redan har sett dom. J-decker är ungefär lika oskyldig i stämning som Goldran och lägger en högre vikt på humor än en seriös handling, medan Dagwon hämtar kraftigt från Super Sentai genren och är i allmänhet mer seriös av sig. QUOTE Tänker också berätta om en ny mecha som kommer snart och som verkar intressant: Star Driver Kagayaki no Takuto som ser riktigt färggrann och häftig ut. http://www.youtube.com/watch?v=VtDpxbIr0-I...feature=related Dom som sett Gundam 00 känner nog igen rösten till huvudpersonen, nämligen Mamoru Miyano (Setsuna F Seiei). Wow! Ser riktigt lovande ut. Jag får intrycket av att den håller samma typ av "hot blood" känsla som Tengen Toppa Gurren Lagann gjorde. -------------------- |
|
|
|
31 January 2011, 13:20
|
|
Got the touch.![]() Adam Johansson Lysekil, SwedenGroup: Members Posts: 343 Joined: 28 February 2006 |
För ett tag sen hörde jag en del klagomål om filmen Mobile Suit Gundam 00: Awakening of the Trailblazer och jag var rädd för när jag eventuellt skulle se den om jag skulle bli besviken eller förvånad att Gundam 00 kunde sluta så. Klagomålen kom efter att filmen hade visats på ett konvent i New York undertextad och hade blivit recenserad av nån från Anime News Network som inte hade sett hela serien och fattade ingenting.
Och när filmen tillslut gick och ladda ner textad såg jag en del på MAHQ's forum säga ¨But the masses are already hating on this¨ och ¨Screw the masses, this was epic!¨, då blev jag något mer hoppfull mot filmen och vad jag såg var skithäftigt! I början av filmen gick tankarna om alla klagomål runt i mitt huvud, men längre fram i filmen så började jag undra vad alla klagade om. Några av karaktärerna når sin höjdpunkt, mysterier blir lösta, en del scener var riktigt intressanta, spännande och till och med läskiga ibland, musiken var häftig och striderna var helt: Efter filmen gick jag runt på MAHQ's forum och såg att alla älskade filmen och tyckte att klagomålen var bara trams. Några av klagomålen var bland annat mycket prat, huvudkaraktärerna syntes lite och den stora: Det är utomjordingar för första gången i Gundam. Till vilket jag säger: Det är bara passande, för i Gundam 00 så försöker dom få slut på all krig i världen, vid slutet av TV-serien har dom lyckats och det är fred i världen, så utomjordingar är bara nästa steg för att sen skapa fred med andra världar. Ta och lyssna på episod 70 av MAHQ's podcast Gundamn där dom pratar om filmen och allt tjafvs. Med en sådan final kan jag gladligen säga till någon som fortfarande funderar på att se en Gundam serie, att 00 funkar jättebra som både ens första eller enda Gundam serie. Så sitt bekvämt, släck ljuset, dra upp volymen och njut av en spektakulär avslutning till en riktigt bra serie. |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Lo-fi version | Time is now: 20 May 2013 - 17:40 |