NewsNTFA ForumsTransformers movie seriesAuto Assembly Europe conventionWWTFU Character profilesStore

Welcome Guest ( Log in | Register )

Welcome, guest. Register to remove this message!
Hello, and welcome to NTFA Forums!
To post in our community you must register, but don't worry - this is a simple, free process that only takes a few moments to complete. Register now!

Advantages of registering include:
  • You get rid of this giant box and Optimus Prime trying to recruit you
  • You will be able to start topics, post replies, and vote in our polls
  • You can track topics of particular interest to you, and search for all new posts since your last visit
  • You get to associate and chat with a group of friendly and helpful Nordic Transformers fans ;)

Reply to this topicStart new topic
> Dino-Riders, så jäkla 80-tal
Grandmaster_Zomb...
post 3 June 2007, 23:00
Post #1 | Print

Dylan M.Johansson
Solna

Group: Members

Läs en skönt retrodoftande artikel om dessa förhistoriska ikoner här:

http://www.popkorn.nu/arkiv_lek/dinoriders.html

Var det någon som had den där Brontosaurusen. Är på utredning om den ens kom hit nämligen. party2.gif

--------------------
"Endast den med ett öppet sinne finner visdom."
Go to the top of the page

+Quote Post
Groundsplitter
post 4 June 2007, 01:21
Post #2 | Print
Admin

Lars Eriksson
Knivsta, Sweden

Group: Root admin

QUOTE(Grandmaster_Zombie @ 4 June 2007, 00:00) *
Läs en skönt retrodoftande artikel om dessa förhistoriska ikoner här:

http://www.popkorn.nu/arkiv_lek/dinoriders.html

Var det någon som had den där Brontosaurusen. Är på utredning om den ens kom hit nämligen. party2.gif

Jag har för mig att min yngsta bror hade den, men jag ska kolla upp den saken. Han samlade idogt på den serien, och även jag och tredje brorsan tyckte den var intressant för de verklighetstrogna dinosaurernas skull.

Vad är det förresten för fel på "Dinoryttarna"? biggrin.gif Vi har ett alldeles fullgott språk, och borde översätta ännu fler produktnamn till svenska. wink2.gif
(På allvar. När jag drar igång en ny fansajt i höst så kommer den vara helt på svenska, och jag tänker gå så långt att jag skapar egna översättningar på en stor mängd namn som tillkommit efter den senaste publiceringen i Sverige, och som därför inte varit föremål för svensk översättning tidigare).

Till sist: Jag brukar normalt undvika att korrigera folks stavfel, men jag vill påpeka att det ska vara "allas vårt shoppingparadis eBay", med ett genitiv-s på "alla". "Allas vårt" är ju ett gammalmodigt stelnat uttryck, så jag vet inte om du bara glömde s:et eller om du är osäker på hur frasen används.

--------------------
E-mail address: groundsplitter@ntfa.net

+Quote Post
Morty
post 4 June 2007, 08:53
Post #3 | Print
Stolt familjefar

K. Jan Mierzejewski
Halmstad, Sweden

QUOTE(Groundsplitter @ 4 June 2007, 02:21) *
Till sist: Jag brukar normalt undvika att korrigera folks stavfel, men jag vill påpeka att det ska vara "allas vårt shoppingparadis eBay", med ett genitiv-s på "alla". "Allas vårt" är ju ett gammalmodigt stelnat uttryck, så jag vet inte om du bara glömde s:et eller om du är osäker på hur frasen används.

Ojsan, det där var (delvis) min miss också. När jag lade upp Stormästar_zombiens text korrekturläste jag inte bildtexterna, utan bara klippte/klistrade in dem. Får skriva upp på min att göra-lista att korrigera det där nästa gång jag uppdaterar sidan (känns lite onödigt att öppna upp allt bara för det). wink2.gif

--------------------
"It has mass, it has substance... It can be destroyed!"

+Quote Post
BigPete
post 4 June 2007, 09:02
Post #4 | Print
Chuck Norris-approved!

Arlöv, Sweden

Group: Administrators

Men vilka minnen artikeln väckte! Jag var en av de som verkligen gillade Dino-Riders, tillsammans med några få av mina vänner. Däremot ägde jag nästan inga produkter från den linjen eftersom jag samlade på Transformers. Morsan tyckte det räckte med en linje att följa; inte minst för att hon betalade för de flesta leksakerna...

--------------------

+Quote Post
palaste
post 4 June 2007, 13:56
Post #5 | Print
Mr. Suitly emphazi

Joona Palaste, B.Sc.
Helsinki, Finland

Group: Super moderators

Ja, jag kommer förstås ihåg DinoRiders. Jag aldrig hade några, eller ens kännte nån som hade, men de såg bra ut i butikerna. Jag tänkte på att köpa några men gillade Transformers så mycket att jag hellre köpte dem.

--------------------
"Hermione!" "Harry!" "Ron!" "Professor Dumbledore!" "Hermione!" "Rocky!"
"Hermione!" "Harry!" "Ron!" "Professor Dumbledore!" "Hermione!" "Rocky!"

+Quote Post
Groundsplitter
post 4 June 2007, 15:26
Post #6 | Print
Admin

Lars Eriksson
Knivsta, Sweden

QUOTE(Groundsplitter @ 4 June 2007, 02:21) *
QUOTE(Grandmaster_Zombie @ 4 June 2007, 00:00) *

Jag har för mig att min yngsta bror hade den, men jag ska kolla upp den saken. Han samlade idogt på den serien, och även jag och tredje brorsan tyckte den var intressant för de verklighetstrogna dinosaurernas skull.

Jodå, han hade/har bronton (eller apatosaurusen, borde man kanske säga; det finns egentligen ingenting som heter "brontosaurus"), och den var inköpt här i Sverige.

+Quote Post
Grandmaster_Zomb...
post 4 June 2007, 21:44
Post #7 | Print

Dylan M.Johansson
Solna

QUOTE(bigpete @ 4 June 2007, 10:02) *
Men vilka minnen artikeln väckte!

Tackar! blush2.gif

Men var det någon här som var kvar då Ice Age-serien kom hit?

http://www.toyarchive.com/DinoRiders/IceAg...dersICEAGE.html

Minns att jag själv tyckte de var såå tråkiga! yawn.gif

+Quote Post
Groundsplitter
post 4 June 2007, 21:55
Post #8 | Print
Admin

Lars Eriksson
Knivsta, Sweden

Vi såg dem, men hade inte det minsta intresse för att skaffa in dem. Majoriteten av dem var inte ens särskilt välgjorda (nu när jag tittar på bilderna kan jag bara ge mammuten godkänt), och vi tyckte det var tidernas misstag att flytta från dinosaurieeran till istiden. Dinoryttare som inte rider på dinosaurer var t.o.m. mer korkat än Transformers som inte förvandlar sig. Det var tydligt att serien hade gett sig själv dödsstöten.

+Quote Post
Limpurtikles
post 7 June 2007, 22:14
Post #9 | Print
Har jag gett dig lov att läsa det här?!

Linus Harman
Varhelst jag parkerar bakdelen

QUOTE(Groundsplitter @ 4 June 2007, 22:55) *
Majoriteten av dem var inte ens särskilt välgjorda (nu när jag tittar på bilderna kan jag bara ge mammuten godkänt)

Jag vet inte det, jag. Själv tycker jag han att han har en rätt, hur ska jag säga, korkad uppsyn, som om ändarna av hans betar har gjort honom väldigt förvånad.

Själv var man nog för liten för att förstå Dino-riders, det stora intresset kom först på senare år och då var det för sent. Men jag minns fortfarande en helsidesannons i en av mina gamla "Goliat"-tidningar, där man bl.a. fick se T-rexen och en raptor.
Tyrannosaurus (med eller utan sci fi-vapen) äger allt och alla, oavsett vad man sett i Jurassic park III.

--------------------
Officiell Hink-entusiast.

+Quote Post
Morty
post 12 June 2007, 14:07
Post #10 | Print
Stolt familjefar

K. Jan Mierzejewski
Halmstad, Sweden

Som jag nämnde tidigare i negativa saker:

Det var det värsta. Vår kära populärkulturella orientering (dvs popkorn.nu) är nere för tillfället. Anledningen? Skandiabanken (vilken jag använder till att bekosta webbplatsen) har hux flux stängt ner möjligheten till vissa kortköp på nätet. Jaha. De kunde väl åtminstone ha meddeladet detta i förväg tycker man. Nu måste jag in till stan och föra över pengar till ett annat konto (ett som jag knappt använder numera) bara för det. hmmm.gif

Misströsta icke, enligt kundtjänsten BÖR sidan vara uppe igen senare idag.

+Quote Post
Ocean
post 19 June 2007, 18:22
Post #11 | Print
"I see you~! Give me a hug!"

Malin
Fagersta, Sweden

Dino-Riders kommer man ihåg. Jag tror vi har två vhs:er nånstans. Vart vet jag inte.. >_>
Vår källare är rena djungeln. crazy2.gif tongue.gif

--------------------

+Quote Post
Jazz
post 25 June 2007, 21:21
Post #12 | Print
Classic Pretender

Conny
Uppsala, Sweden

Jag hade också Bronton. Tror jag har några av delarna kvar i en låda i källaren, eller om dom slängdes i senaste rensningen för några år sedan. Kanske vore nåt att sätta ut på eBay i såna fall. Den var köpt i Sverige vet jag iaf. Mina föräldrar hade aldrig brytt sig om att importera leksaker, eller resa utomlands.

+Quote Post
Vector_Sigma
post 25 June 2007, 21:49
Post #13 | Print
Shinobi

Tommy
Hangar 18,Norway

Det er ikke mye penger å hente ved å selge dinoriders på ebay ser det ut til....kanskje litt,hvis de er MISB...jeg har også noen liiggende,bl.a. en Anchylosaurus og en Pteranodon..husker at jeg måtte til Sverige for å få tak i de,tror ikke de var utgitt i Norge,ihvertfall ikke rundt der jeg bodde.

--------------------
My fake plants died because I did not pretend to water them.

+Quote Post
Ravage
post 30 June 2007, 17:05
Post #14 | Print
Le Saboteur

111001
Norway

Group: Sponsors

Anchylosarusen og Ptradonen var til salgs i Norge. I det hele og det store var Dinoriders tøft, men veldig dyrt i forhold til hva man fikk. Dinosaurene var pene, men de kunne sjelden røre mer enn beina og alt utstyret som skulle henge på de som våpen osv var av slett kvalitet og så stivt at det brakk ved den minste anledning.

+Quote Post
Smokescreen
post 3 July 2007, 13:06
Post #15 | Print

Mikael Sundberg
Östersund, Sweden

Jag hade aldrig särskilt många figurer, men däremot var det en sån där rätt tragisk kompis (komplett med alkoholiserad far) som hade tyrannosaurusen. Jag fick den av någon konstig anledning, och några år senare bytte jag bort den mot en nästan komplett Scorponok. Hyfsat byte måste jag säga, även om det säkert är mer ovanligt med en T-rex i bra skick idag än en Scorponok.

--------------------

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

- Lo-fi version Time is now: 24 May 2013 - 20:58