NewsNTFA ForumsTransformers movie seriesAuto Assembly Europe conventionWWTFU Character profilesStore

Welcome Guest ( Log in | Register )

Welcome, guest. Register to remove this message!
Hello, and welcome to NTFA Forums!
To post in our community you must register, but don't worry - this is a simple, free process that only takes a few moments to complete. Register now!

Advantages of registering include:
  • You get rid of this giant box and Optimus Prime trying to recruit you
  • You will be able to start topics, post replies, and vote in our polls
  • You can track topics of particular interest to you, and search for all new posts since your last visit
  • You get to associate and chat with a group of friendly and helpful Nordic Transformers fans ;)

47 pages V  « < 37 38 39 40 41 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Positiva saker, Ytterligare en återkomst
Zyking
post 24 April 2008, 13:14
Post #571 | Print
Just the average abnormal guy

Oslo/Bærum, Norway

Group: Members

Hehe, jeg får visst rundt 2500 kroner tilbake på skatten selv i år. Er jo alltid koselig. smile.gif
Go to the top of the page

+Quote Post
BigPete
post 29 April 2008, 22:01
Post #572 | Print
Chuck Norris-approved!

Arlöv, Sweden

Group: Administrators

Jag fick ett telefonsamtal från kommunens psykiatrisjuksköterska ikväll, vilket jag tyckte var konstigt eftersom han bara jobbar till kl 16 om dagarna. Han hade lite "insider-information" som han ville ge mig gällande min fortsatta karriär inom socialpsykiatrin. Jag kan inte avslöja några detaljer än, men jag har blivit påtänkt för ett nytt jobb inom kommunen som är väääääldigt tufft och ansvarsfullt, och med betydligt större lön än de 22580 jag har idag. Att bara ha blivit nämnd i sammanhanget är oerhört smickrande, och om jag verkligen blir erbjuden tjänsten så gör jag ett jättekliv uppför karriärstegen om jag accepterar jobbet! biggrin.gif Men som sagt, det är tusen gånger tuffare än jobbet jag har nu, plus en del andra stora förändringar... Vi får se vad som händer smile.gif Eventuellt skulle jag kunna bli tillfrågad om tjänsten redan imorgon bitti om de bestämmer sig för att det är mig de vill ha... Spännande som bara den! biggrin.gif

--------------------

+Quote Post
Leobreaker
post 29 April 2008, 22:32
Post #573 | Print
Autobots - Beast Warrior

Andy
Halmstad, Sweden

Group: Sponsors

Det var roligt att höra! Hoppas du får den nya tjänsten! smile.gif

Lycka till!!! thumbs.gif

--------------------
The power of Jishi will unite and give new life!

+Quote Post
Zyking
post 30 April 2008, 13:02
Post #574 | Print

Oslo/Bærum, Norway

QUOTE(BigPete @ 29 April 2008, 23:01) *
Jag fick ett telefonsamtal från kommunens psykiatrisjuksköterska ikväll, vilket jag tyckte var konstigt eftersom han bara jobbar till kl 16 om dagarna. Han hade lite "insider-information" som han ville ge mig gällande min fortsatta karriär inom socialpsykiatrin. Jag kan inte avslöja några detaljer än, men jag har blivit påtänkt för ett nytt jobb inom kommunen som är väääääldigt tufft och ansvarsfullt, och med betydligt större lön än de 22580 jag har idag. Att bara ha blivit nämnd i sammanhanget är oerhört smickrande, och om jag verkligen blir erbjuden tjänsten så gör jag ett jättekliv uppför karriärstegen om jag accepterar jobbet! biggrin.gif Men som sagt, det är tusen gånger tuffare än jobbet jag har nu, plus en del andra stora förändringar... Vi får se vad som händer smile.gif Eventuellt skulle jag kunna bli tillfrågad om tjänsten redan imorgon bitti om de bestämmer sig för att det är mig de vill ha... Spännande som bara den! biggrin.gif

Du snakker, her skjer det saker!

Jeg har akkurat fått ny jobb selv, starter i den på Mandag førstkommende. Og jeg er kjempeglad, ut fra det jeg har fått inntrykk av så langt så er det et meget bra firma, interessante arbeidsoppgaver, gode betingelser og et godt steg videre i karrieren min. Jeg jobber med IT forøvrig.

Psykiatrien er et veldig spennende felt, med høye krav til de som skal hjelpe de av oss som har problemer i en eller annen sammenheng og/eller blitt glemt i det store bildet. Jeg har litt erfaring som bruker av psykiatriske tjenester den gang jeg gikk på videregående, uten at jeg skal gå nærmere inn på det. Og føler i dag at det hjalp litt å få snakke med noen, selv om psykologen ikke var alene om få meg på rett kjøl igjen. Jeg har også venner og familie som har vært innom både psykologer, forskjellige sosialpsykiatriske tilbud og andre helsetilbud......det er store mørketall på dette med hvem som sliter og/eller som ha hjelp av en eller annen grad. Jeg kan tenke meg at man i din bransje ser stadig flere mennesker og/eller familier som får problemer eller som faller helt ut av samfunnet vårt i dag. Samfunnet er blitt helt utrolig rikt materielt men mange føler at de mister grepet og klarer ikke å være lykkelige. I tillegg så er det stadig flere som får alvorlige psykiske lidelser og som risikerer å falle helt ut av samfunnet og blir glemt og sett rart på. Dette er enda den dag i dag veldig tabubelagt.

Så jeg har en utrolig respekt for din bransje og dere som jobber der, BigPete. Jeg håper virkelig du får jobben, jeg krysser fingrene og satser på at ting ordner seg for deg! thumbs.gif

Lykke til! party2.gif

This post has been edited by Zyking: 30 April 2008, 13:26

+Quote Post
Sir.Grimlock
post 30 April 2008, 17:01
Post #575 | Print
DTM STORM

Dan Kjærgaard
Esbjerg Ø, Denmark

Group: Banned

QUOTE(Zyking @ 24 April 2008, 14:14) *
Hehe, jeg får visst rundt 2500 kroner tilbake på skatten selv i år. Er jo alltid koselig. smile.gif

Lækkert thumbs.gif

jeg fik 10.438.- tilbage i skat

--------------------

+Quote Post
DkConvoy
post 9 May 2008, 22:44
Post #576 | Print
Neckbearded Viking

Christian Nielsen
Denmark

Jeg er steget fra 50DKK i ugentlige lommepenge, til 100DKK laugh.gif hehe ...
Tro mig, det hjælper virkelig på min økonomi smile.gif

This post has been edited by DkConvoy: 9 May 2008, 22:44

+Quote Post
Zyking
post 10 May 2008, 23:04
Post #577 | Print

Oslo/Bærum, Norway

Høres bra ut, DkConvoy. Det blir jo mer penger til Transformers og Anime det. ;)

QUOTE(Sir.Grimlock @ 30 April 2008, 18:01) *
QUOTE(Zyking @ 24 April 2008, 14:14) *

Lækkert thumbs.gif

jeg fik 10.438.- tilbage i skat

Ah, over fire ganger så mye. You lucky bast**d. Hehe, neida. Grattis! smile.gif

This post has been edited by Zyking: 10 May 2008, 23:06

+Quote Post
Splitfire
post 11 May 2008, 20:49
Post #578 | Print
En gåta i en rebus dolt i ett pussel

Västsverige, Sweden

Idag har jag avverkat 14 kilometer släpandes på en katt då jag blev övertalad av mina arbetskamrater att gå Linnémarschen! happy.gif

Imorgon kommer jag nog att skriva i den negativa tråden om alla krämpor och träningsvärk jag kommer att känna av... dry.gif

--------------------
"Behind every scar, every wound, lies a painful memory"

+Quote Post
palaste
post 11 May 2008, 21:01
Post #579 | Print
Mr. Suitly emphazi

Joona Palaste, B.Sc.
Helsinki, Finland

Group: Super moderators

QUOTE(Splitfire @ 11 May 2008, 22:49) *
Idag har jag avverkat 14 kilometer släpandes på en katt då jag blev övertalad av mina arbetskamrater att gå Linnémarschen! happy.gif

Imorgon kommer jag nog att skriva i den negativa tråden om alla krämpor och träningsvärk jag kommer att känna av... dry.gif

Gå får det Splitfire! Som det redan går att läsa på de finska forumen, gick jag i går på en 17 km vandring från Kampen, Helsingfors till Gäddviken, Esbo. Mina ben kändes ont på slutet men nu är de redan bättre. Jag tänker göra samma resan åtminstone ett par gånger flera på sommaren.

--------------------
"Hermione!" "Harry!" "Ron!" "Professor Dumbledore!" "Hermione!" "Rocky!"
"Hermione!" "Harry!" "Ron!" "Professor Dumbledore!" "Hermione!" "Rocky!"

+Quote Post
Splitfire
post 12 May 2008, 17:52
Post #580 | Print
En gåta i en rebus dolt i ett pussel

Västsverige, Sweden

QUOTE(palaste @ 11 May 2008, 22:01) *
Som det redan går att läsa på de finska forumen, gick jag i går på en 17 km vandring från Kampen, Helsingfors till Gäddviken, Esbo. Mina ben kändes ont på slutet men nu är de redan bättre. Jag tänker göra samma resan åtminstone ett par gånger flera på sommaren.

Vilket underlag gick du på? Sträckan vi (=mina arbetskamrater, jag hade lite att säga till om! dry.gif ) valde bestod av 7 km bergsbestigning för att övergå till 7 km över stock och sten! hmmm.gif
Ingen plan mark eller asfalt nånstans, bara grus, gräs, lera, stenar och stockar.

+Quote Post
palaste
post 12 May 2008, 20:15
Post #581 | Print
Mr. Suitly emphazi

Joona Palaste, B.Sc.
Helsinki, Finland

QUOTE(Splitfire @ 12 May 2008, 19:52) *
QUOTE(palaste @ 11 May 2008, 22:01) *
Som det redan går att läsa på de finska forumen, gick jag i går på en 17 km vandring från Kampen, Helsingfors till Gäddviken, Esbo. Mina ben kändes ont på slutet men nu är de redan bättre. Jag tänker göra samma resan åtminstone ett par gånger flera på sommaren.

Vilket underlag gick du på? Sträckan vi (=mina arbetskamrater, jag hade lite att säga till om! dry.gif ) valde bestod av 7 km bergsbestigning för att övergå till 7 km över stock och sten! hmmm.gif
Ingen plan mark eller asfalt nånstans, bara grus, gräs, lera, stenar och stockar.

Det var min egen uppfinning. 17 km gående på normala stadsgator. Start i mitten av centret i Helsingfors, sen norrvästut, över till Esbo, och sen södervästut till Gäddviks båthamn. Som förra gäddviksbo i nästan tjugo år känner jag rutten fråm Hagalund centrum till Gäddviks båthamn som min egen bakfika. Men de andra deler av Esbo, speciellt Bredviken (som innebär halven av resan i Esbo) känner jag inte till alls.
I Bredviken (efter ha gått ganska 10 km) känndes jag mycket bra. Men i Hagalund centrum började mina ben känna ont. Ändå beslåt jag mig orka gå resten av resan till Gäddviks båthamn. Då träffade jag min far (han äger en båt i hamnet) och han körde mig tillbaka till Helsingfors.

+Quote Post
palaste
post 18 May 2008, 18:38
Post #582 | Print
Mr. Suitly emphazi

Joona Palaste, B.Sc.
Helsinki, Finland

Här är rutten som jag gick:

I går gick jag det igen. Den här gången lyckades jag gå från Kampen centrum till Gäddvikens båthamn (17 km) i under 4 timmar. Jag börjar känna hela rutten så att jag inte längre behöver någon hjälp om vart jag skulle gå. Och det börjar känna att jag helt enkelt måste gå hela rutten en gång på vecka. Kanske nästa sommar gör jag rutten ändå längre, från Skatudden till Mattby? Skatudden känner jag till som min egna bakfika men inte Mattby. Gäddviken förstås känner jag ännu bättre än Skatudden (jag bodde där i nästan tjugo år) men västut därifrån i Esbo har jag mycket sällan varit.

+Quote Post
christopher
post 18 May 2008, 21:29
Post #583 | Print

Christopher
Uddevalla, Sweden

What the ######!!! 22500 i lön !!! Jag är undersköterska sedan 9 år tillbaka och läser nu till ssk men har en lön på 18000 just nu!! Jobbar i och för sig på det förbannade landstinget, men jobbar ändå med akut medicin...ge mig tips för att fläska upp lönen nu!!! Du har ju fan bättre lön än sjuksköterskorna det är ju helt galet.

+Quote Post
christopher
post 18 May 2008, 21:30
Post #584 | Print

Christopher
Uddevalla, Sweden

Menade förstås inget illa Big Pete , det är grymt att du har fet lön!

QUOTE(christopher @ 18 May 2008, 22:29) *
What the ######!!! 22500 i lön !!! Jag är undersköterska sedan 9 år tillbaka och läser nu till ssk men har en lön på 18000 just nu!! Jobbar i och för sig på det förbannade landstinget, men jobbar ändå med akut medicin...ge mig tips för att fläska upp lönen nu!!! Du har ju fan bättre lön än sjuksköterskorna det är ju helt galet.

+Quote Post
BigPete
post 18 May 2008, 22:14
Post #585 | Print
Chuck Norris-approved!

Arlöv, Sweden

Group: Administrators

Ja du... Innan hade jag en lön på 16200 när jag jobbade som undersköterska. Sen fick jag jobb i en liten kommun och de har oftast bättre löner där. Det enda tipset jag egentligen kan ge är att söka jobb antingen i små kommuner eller i privata vårdföretag eftersom de rent generellt har högre löner när det gäller vårdyrkena.

+Quote Post

47 pages V  « < 37 38 39 40 41 > » 
Reply to this topicStart new topic

- Lo-fi version Time is now: 23 May 2013 - 05:33